Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مهدیشهر از توزیع رایگان ۲۲۰ کیلوگرم بذر یونجه بین بهره برداران و دامداران شهرستان مهدیشهر به‌منظور افزایش تولید علوفه غیرمرتعی در سطح شهرستان و کاهش فشار دام به مراتع در فصول چرایی و غیرچرایی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: حدود ۱۰ هکتار از اراضی دیمزار کم‏بازده و مستثنیات اشخاص علوفه کاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود:در راستای اجرای پروژه تبدیل دیمزار‌های کم بازده، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۹ مقدار ۲۲۰ کیلوگرم بذر یونجه و اسپرس به صورت رایگان در اختیار مجریان و بهره برداران مراتع برای بهبود و اصلاح مراتع قرار گرفت که با توجه به خشکسالی پیش رو و کاهش بارش برف و باران با برداشت چند چین علوفه یونجه، تا حدودی علوفه مورد نیاز دامداران عزیز تهیه تا آسیب کمتری به پوشش گیاهی مرتعی وارد گردد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: از دوگونه یونجه و اسپرس برای انجام این عملیات استفاده‌شده و میزان بذور مورد استفاده نیز در حدود ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم در هکتار بوده است، همچنین با انجام این عملیات، پیش‌بینی می‌شود که سالانه ۲۵۰ تن علوفه خوش خوراک برای دام‌ها در شهرستان تولید شود که می‌تواند در جبران کمبود علوفه در فصل غیرچرایی به خصوص در مراتع بالادست مؤثر باشد.

عبدوس بیان کرد: از اثرات این پروژه علاوه بر تولید علوفه می‌توان به افزایش حاصلخیزی خاک، کاهش فرسایش خاک و تولید آب و همچنین افزایش توان اقتصادی بهره‌‏برداران اشاره کرد، با توجه به اهمیت عملیات علوفه‌کاری در تأمین علوفه فصول غیرچرایی، در سال ۱۴۰۰ در صورت تامین اعتبار، اجرای این عملیات پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ح 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوفه کاری چرای دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت گفت: در سال جاری در بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پلدشت محصولات بهاره کشت می شود .

اسدی افزود:  در اراضی کشاورزی شهرستان پلدشت یک هزار 700 هکتار چغندرقند . یک هزار 400 هکتار کنجد و سایر محصولات جالیزی زیر کشت می رود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود از این سطح اراضی بیش از 120 هزار تن محصول تولید شود .

دیگر خبرها

  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • مبارزه با آفت «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از گندم‌ زارهای لرستان
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • تجهیز ۸ هکتار کشاورزی بهشهر به سامانه نوین آبیاری
  • ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس
  • پیش‌بینی کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم در استان بوشهر