Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:51:17 GMT

رییس بنیاد شهید:تسهیلات مسکن ایثارگران افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۰۸۴۹

رییس بنیاد شهید:تسهیلات مسکن ایثارگران افزایش یافت

سعید اوحدی روز سه‌شنبه در سفر به شهرکرد در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد،هنوز نتوانسته‌ایم ۱۰۰درصد مشکل مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران را رفع کنیم، افزود: امسال با افزایش تسهیلات مسکن، میزان تسهیلات مسکن در مناطق روستایی از ۶۰۰ میلیون ریال به ۲میلیارد ریال و در مناطق شهری از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی از ابلاغ دستورالعمل پرداخت این تسهیلات به بانک‌های عامل سراسر کشور خبر داد و گفت: در طول یکسال گذشته اتفاقاتی کم سابقه و خوبی با مصوبات دولت و پشتیبانی وزیران، نمایندگان مجلس، دولت و استانداران برای حل مشکلات ایثاگران رخ داد.

اوحدی اظهار داشت: سال‌گذشته ۷۱ هزار مورد زمین در تملک بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت که ۶۵ تا ۷۰ درصد بیشتر از ۱۶ سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۱۶ سال گذشته ۳۶ هزار و ۵۰۰ مورد زمین در تملک بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته بود، گفت: برای رفع مشکل مسکن ایثارگران به دنبال رفع مشکل در خود استان محل سکونت آنها بودیم که زمین در محل سکونت خود ایثارگران به آنها داده شود.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه اشتغال به عنوان مهمترین موضوع و چالش امروز در جامعه به خصوص بین جامعه ایثارگران است، گفت: در سفرهای استانی تفاهم‌نامه‌های برای حل این مشکل منعقد شده است که تفاهم‌نامه اشتغال یکهزار و ۲۰۰ نفر از جامعه ایثارگران چهارمحال و بختیاری منعقد می‌شود.

اوحدی اظهار داشت: در راستای اجرای بند" ج" ماده ۸۷ برنامه ششم امسال همه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد استخدام خواهند شد و مرحله نخست آزمون استخدامی ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود و آن دسته افرادی که هنوز مشغول تحصیل هستند بعد از این آزمون، مقدمات برای برگزاری آزمون بعدی فراهم خواهد شد تا فارغ‌التحصیلان آینده، براساس احکام برنامه ششم استخدام شوند.

اوحدی افزود: در قانون بودجه سال گذشته چهار تبصره به بنیاد شهید و امور ایثارگران تعلق گرفته بود که این تعداد در بودجه امسال به هشت تبصره افزایش یافته است و از این تعداد ۶ تبصره به تصویب هیات دولت رسیده است و تنها ۲ تبصره آن در حوزه درمان جانبازان و آزادگان و هماهنگی برای معیشت نیاز به تصویب دارد.

وی به افزایش بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالجای با همراهی مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: در مجلس بالاترین تعداد اعضا را از بین ایثارگر و خانواده شهدا و جانبازان داریم.

اوحدی به پرداخت بدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران بعد از هشت سال به دانشگاه‌های کشور و دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد بدهی بنیاد به دانشگاه‌ها تسویه شده است.

وی به پرداخت مطالبات و معوقات دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به برنامه بنیاد در سالجاری که سال برنامه‌محور است هر هفته به یک استان سفر خواهیم داشت تا از نزدیک و میدانی مسایل و مشکلات ایثارگران برطرف شود.

به گفته وی، رفع مشکلات ایثارگران، قطره‌ای در مقابل عظمت کار آنها در طول هشت سال دفاع مقدس نیست و هر چه تلاش کنیم بدهکار جامعه ایثارگری هستیم.

اوحدی اظهار داشت: عزت کشور و نظام اسلامی ایران در منطقه به برکت خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان و ایثارگران و خانواده آنها و بنیانگذار  انقلاب اسلامی و همچنین رهبری و هدایت مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایرنا، دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، شرکت در جلسه کارگروه ایثار و شهادت از برنامه‌های سفر رییس بنیادشهید و امور ایثارگران کشور به چهارمحال و بختیاری است.

استان چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس ۲هزار و ۴۴۰شهید تقدیم نظام تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران چهارمحال وبختیاری ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سعید اوحدی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران چهارمحال وبختیاری بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران چهارمحال وبختیاری سعید اوحدی مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران اسلامی ایران سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین دانش کهن عصر یکشنبه در اولین نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق گفت: این عملیات مانند عملیات‌های دوران دفاع مقدس که رزمندگان با مجاهدت‌های خود حماسه خلق می‌کردند غرورآفرین بود و رژیم غاصبی که جسارت کرده بود با قدرت جوابی کوبنده دریافت کرد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران این مهم را به دنیا فهماند که جرأت جسارت به کشور ما وجود ندارد، تصریح کرد: اقدامات بزرگ و تأثیرگذاری در استان البرز انجام شده که حاصل تلاش‌های خادمان شهدا در استان است، بنیاد البرز نیروهای توانمندی دارد و کارهای بزرگی توسط آنها انجام و افتخارات بزرگی کسب شده که باید دیده شود و ادامه پیدا کند.

وی مطرح کرد: در آینده باید با برگزاری جلسات تخصصی چارچوبی مشخص برای رفع مشکلات تعریف و برای تحقق آنها تلاش کنیم تا به تعادلی در این زمینه دست یابیم و بتوانیم از فرصت در اختیار برای خدمت به ایثارگران استفاده کنیم. تکریم ایثارگران یکی از مهمترین اولویت‌ها و انتظارات از کارکنان است زیرا ایثارگران از بهترین بندگان خدا هستند و باید نحوه برخورد با آنها را بیاموزیم.

رستمیان بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران با سایر دستگاه‌ها متفاوت است چراکه جامعه هدف آن افرادی هستند که در راه حفظ ارزش‌های نظام اسلامی و امنیت و آرامش ما از بهترین دارایی خود گذشتند، لذا لایق بهترین‌ها هستند. ما هم وظیفه خدمت رسانی به ایثارگران را بر عهده داریم و باید به بهترین نحو ممکن آنها را تکریم و به شایسته‌ترین شکل ممکن با این عزیزان برخورد کنیم، حتی اگر نتوانیم خدمت قانونی به آنان ارائه دهیم.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عنوان کرد: تخصیص بودجه استان‌ها منوط به اجرای برنامه عملیاتی است، لذا همچون سال‌های گذشته که البرز در این حوزه موفق عمل کرده باید با رفع مشکلات معدود موجود، نسبت به اجرای برنامه عملیاتی اهتمام داشته باشیم. خدمت به بندگان خدا از آموزه‌های دین ماست بنابراین باید فرصت را غنیمت بشماریم و خدمتی در شأن ایثارگران به آنها ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در محیطی سالم کار کنیم باید حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، نظم و انضباط را عاملی مهم برای افزایش کیفیت خدمت رسانی به ایثارگران دانست و افزود: این یک تکنیک برای افزایش کیفیت و پویایی سازمان است. در درجه اول مشکلات باید به صورت تخصصی احصا و با زمانبندی و تقسیم کار با همکاری یکدیگر رفع شوند، در این صورت پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهیم داشت.

کد خبر 6085885

دیگر خبرها

  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز منصوب شد