Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوي از برگزاری برنامه هاي مختلف فرهنگي،هنري،قرآني و اجتماعي در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان همزمان با دهه فجر خبردادوگفت: بیشتراین برنامه ها درفضای مجازی برگزارمی شود.

حجت الاسلام «سید علی موسوی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان با بیان اینکه برنامه های امسال دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشتر در فضای مجازی با شعار«خدمت کریمانه، گر‌ه‌گشایی به رسم اهل‌بیت(ع)» بیشتر به صورت مجازی برگزار خواهد شد افزود: خدمت رسانی به نیازمندان با جمع آوری و توزیع کمک ها و نذورات مردمی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا در قالب «همدلی به رسم اهل بیت» انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان آذین بندی مساجد و محلات ،گلباران بقاع متبرکه و حرم امام زادگان در سطح استان ، برگزاری مسابقات کتابخوانی ،تجلیل از دختران نمونه ،راه اندازی کاروان های شادی در سطح شهر ازجمله فعالیت های کانون ها در دهه کرامت عنوان کردوافزود: تجلیل از مدافعان سلامت ،حضور خادمین حرم مطهر رضوی در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» برگزاری مسابقات نقاشی و رنگ آمیزی ویژه کودک و نوجوان با موضوع امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، تهیه بسته های معیشتی تحت عنوان کرامت رضوی از دیگر برنامه های دهه کرامت استان سمنان است.

 

وی با اشاره به طرح ماندگار سه شنبه های تکریم توسط ستاد هماهنگی کانون های فهما، اظهار کرد:  تکریم خانواده معظم شهدا، بالاخص شهدای مدافع سلامت و  دیدار با خانواده خدام حرم رضوی در شهرهای استان در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم در دهه کرامت مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

 

موسوی تصریح کرد:  پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) از ماذنه ها،قرائت زیارت امین الله،قرائت زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) و زیارت حضرت شاهچراغ(ع) و برگزاری محافل مجازی انس با قرآن کریم از دیگر برنامه های کانون های فهما در استان سمنان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در ادامه  به عناوین روزهای دهه کرامت نیز اشاره کردوگفت: روز نخست مصادف با اول ذیقعده سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان «کریمه اهل بیت (س)، اسوه دختران تمدن ساز، ملجأ گره‌گشایی»، روز دوم دهه کرامت به عنوان «هم‌عهدی در مسیر ولایت، گره‌گشایی از امت» و روز سوم با عنوان «خیرخواهی و نشاط مومنانه برای گره‌گشایی عمومی » نامگذاری شده است.

 

وی افزود: شعار روز چهارم دهه کرامت «مسجد تراز اسلامی و انقلابی، محور گره‌گشایی و همدلی» می باشد و روز پنجم که همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است با عنوان «امام زادگان و بقاع متبرکه، قطب های فرهنگی، گره گشایی اجتماعی» نام گرفته است.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: ششمین روز از  این دهه نیز که همزمان با روز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است به عنوان «حضرت شاهچراغ (ع)، امین ولایت، الگوی روشنگری و گره‌گشایی» تعیین شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: روز هفتم از دهه کرامت که مصادف با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است به عنوان «گره گشایی از مشکلات کشور با حضور پرشور  و دولت مؤمن انقلابی» نام گرفته است و شعار روز هشتم نیز «گره‌گشایی اقتصادی با پشتیبانی و مانع زدایی از تولید » و روز نهم همزمان با سالروز شهادت زائران حرم رضوی به دست ایادی آمریکا «گره‌گشایی از جهان اسلام با وحدت و مقاومت» نامیده شده است.

 

وی گفت: روز دهم دهه کرامت همزمان با شهادت شهید چمران به عنوان «تشکل‌های جوان و انقلابی؛ پرچمدار گره‌گشایی فرهنگی» نام گرفته  و روز پایانی دهه کرامت همزمان با روز میلاد امام هشتم به نام امام رضا (ع)؛ «امام کرامت و گره‌گشایی» نامگذاری شده است.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع کمک ها و نذورات مردمی برنامه های دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ستاد هماهنگی کانون برنامه ها دهه کرامت گره گشایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، گفت: حدود ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان درآمده‌اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی مربوط به روستاها است که نقش بسزایی در شکوفایی استعداد‌ها و توان‌افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان‌غربی ویژه بانوان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشان می‌دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های این کانون‌ها در بستر مسجد شکل می‌گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است