Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتظار می‌رود با اجرایی شدن مالیات برعایدی سرمایه تقاضا برای مسکن طبقه متوسط و کم‌برخوردار کشور کاهش یابد و این در حالی است که برخی فعالین بخش خصوصی نگرانی‌هایی را در خصوص رکود بازار مسکن ابراز می‌کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی روزهای اخیر که کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، نظرات مختلفی در خصوص آن مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مصاحبه تلاش شد این موضوع از دیدگاه بخش خصوصی مورد بررسی قرار گیرد.

محمود تولایی رئیس کمیسیون مالیاتی اتاق ایران در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه گفت: ما نظر خود را از یکسال و نیم پیش ارائه کردیم. در کشورهایی که این مالیات اخذ می‌شود شاخص‌های مشخصی وجود دارد که اگر آنها وجود نداشته باشد، کار کرد این مالیات منفی خواهد بود.

وی افزود، در هیچ جای دنیا در شرایطی که تورم افسارگسیخته 40 درصدی وجود دارد ما این مالیات را نمی‌بینیم، در جایی نیز که تورم 4 درصدی وجود دارد در مالیات با عایدی سرمایه تورم زدایی می‌کنند. به طور مثال یک ساختمان در تهران 1.5 میلیارد تومان بوده است اما در حال حاضر قیمت این ساختمان به سبب تورم تا چهار برابر حتی بیشتر شده است اما همان ساختمان است و حتی در طی زمان مستهلک هم شده است. حال باید پرسید مالک چه ثروت جدیدی پیدا کرده؟

استهلاک مسکن و خودرو در عایدی سرمایه دیده نشده است

تولایی با اشاره به اینکه املاک و خودرو جزو کالاهایی هستند که مستهلک می‌شوند، گفت: طبق طرحی که ما در حال حاضر در مجلس شاهد آن هستیم این موضوع دیده نشده است. تا اینجا موضوع عمومی است و چندان به فعالیت های تولید و صنعتی و معدنی...بخش خصوصی ارتباط ندارد.

وی در ادامه گفت: در کشور منابعی وجود دارد که در دو بخش مولد و غیر مولد اقتصاد فعالیت دارند. رویکرد دولت‌ها و مجالس بر این است که بخش مولد را گسترش دهند در نتیجه ما نباید شرایط را برای بخش شفاف اقتصاد سخت کنیم. به طور مثال ساختمان، صنعتی است که بسیاری از صنایع دیگر را با خود می‌کشد و در کنار آن به واسطه ثبت املاک و نیاز به مجوزها و پروانه‌های مختلف کاملا شفاف نیز هست. لذا وقتی فشار را بر روی آن می‌گذاریم  افرادی که از این راه درآمد داشتند، محتمل است وارد بخش پنهان اقتصاد شوند.

این نماینده بخش خصوصی با تاکید بر اینکه تا به امروز هرجا که بحث دلار بوده با عنوان دیگری در مالیات مستقیم با عناوین تسعیر با نرخ 25 درصد مالیات گرفته شده است، گفت: آنجایی دولت نتوانسته این مالیات‌ها از مبادلات و سفته بازی ارز خارجی را اخذ کند که به آنها دسترسی نداشته است. با این تفسیر در ادامه نیز دولت دسترسی نخواهد داشت.

سفته‌بازی‌های موجود در بورس در این طرح دیده نشده است

وی در خصوص تبدیل شدن مسکن به یک کالای سرمایه‌ای گفت: عده‌ای هستند که سرمایه‌های خود را به مسکن تبدیل می‌کنند. این افراد معمولا به سراغ ساختمان‌های لاکچری می‌روند. مشکل ما تامین  مسکن اقشار ضعیف جامعه است. در موضوع مالیات گرفتن از خانه‌های لوکس باید گفت که ما مخالف این مالیات نیستیم اما این موضوع تاثیری در قیمت مسکن و تامین خانه برای اقشار ضعیف ندارد در این مورد باید تسهیلات در مجوز و زمین و....برای  بازار خانه‌های کوچک را فراهن و این بخش را رونق دهیم.

تولایی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که موضوع بورس در مالیات بر عایدی سرمایه نیامده است. سفته بازی‌هایی که در این چند سال در بورس صورت گرفت نشان داد که برخی افراد با رانت اطلاعاتی می‌توانند با ترفندهایی جیب مردم را خالی کنند، درآمدهای نجومی داشته باشند و مالیات  نیز ندهند. آن افرادی که به طور مثال سهامی را 100 تومان خریداری کردند وبا ترفند 10 هزار تومان فروختند  مالیاتی بسیار ناچیز پرداخت کردند.

وی افزود، در شرایط امروز  عمدتا معاملات  بورس پولی وارد تولید نمی‌شود و عده‌ای با سفته‌بازی پول‌های کلان به جیب زدند و در مقایسه با سودی که داشتند، نرخ مالیاتی که پرداخت کردند چیزی نزدیک به صفر بوده است. این در صورتی است که اگر شما همین پول را وارد ساختمان کنید پیش‌بینی نرخ مالیاتی 30 تا 40 درصد برای آن صورت گرفته است. حال باید پرسید که کدام یک مولدتر است؟

تولایی در ادامه با تاکید بر اینکه ما باید در جهت افزایش میل به فعالیت‌های مولد حرکت کنیم، گفت: باید حوزه کسب و کارها را تسهیل و مجوزها را حذف کنیم. ما ناراحت این هستیم که در نتیجه این لایحه بخش پنهان اقتصاد بزرگ شود. این بدین معناست که بخش عمده‌ای از افرادی که در مسکن سرمایه داشتند آن را با استفاده از معاملاتی که از طریق بانک یا جایی که قابلیت رصد  صورت نمی‌گیرد به سکه و دلار و... تبدیل کنند.

ایراد اصلی: تورم‌زدایی نشدن نرخ مالیات

رئیس کمسیون مالیاتی اتاق ایران گفت: هیچ جای دنیا 100 درصد اقتصاد یک کشور شفاف نیست اما سمت و سو به سمت شفافیت است بنابراین طبیعی است که ما نیز این موضوع را داشته باشیم اما اینکه سیاست به گونه‌ای صورت گیرد که این بخش بزرگتر شود مناسب نیست. ضمن اینکه در هیچ جای دنیا از تورم مالیات نمی‌گیرند اما در حال حاضر طرحی که در مجلس قرار دارد تورم در آن بعنوان عایدی  لحاظ شده و قرار است از تورم مالیات گرفته شود.

وی تاکید کرد: ایراد اصلی لایحه از دیدگاه ما یکی یکی تورم‌زدایی نشدن آن است و دیگری این پیش فرض که ما تا به امروز از این اقلام مشخص شده مالیات نمی‌گرفتیم و امروز باید بگیریم این در صورتی است که این اقلام تا به امروز مالیات پذیر بودند. حتی از تورم نیز مالیات گرفته می‌شده است ، یعنی تولید کننده‌ای که 100 هزار دلار ارز موجودی داشته ما به التفاوت نرخ سال گذشته با امسال را محاسبه کرده و تسعیر آنرا که حاصل تورم بوده با نرخ 25 درصد آن را مالیات اخذ می‌کنند.

تولایی در ادامه افزود: برای فعالین اقتصادی که درست کار می‌کنند، ایران به هیچ عنوان بهشت مالیاتی نیست. بلکه از اغلب کشورهای شرق و غرب حتی در تولید مالیات بیستری با عناوین مخلتف اخذ می‌شود ما در بسیاری از زمینه‌ها خود را صاحب سبک می‌دانیم و کپی برداری از غرب را غلط می‌بینیم اما در حوزه مالیات ستانی که وارد می‌شویم به صورت مداوم این رویکرد را مشاهده می‌کنیم، بدون اینکه به تفاوت‌ها در حجم و نوع اقتصادها توجه کنیم. به نظر ما این رویکرد بیشتر در راستای تامین مالی است و CGT (Capital Gains Tax) نیاز به دقت بیشتری دارد.

این بدین معنا است که ما باید به این موضوع بپردازیم اما متناسب و متعادل با شرایط کشور خودمان. اختلاف ما با مجلس در تعریف و تفسیر کلمه gain است. از دیدگاه مجلس تعریف آن درآمد است که شامل تورم نیز می‌شود در صورتی که در سایر کشورها  چنین تعریفی وجود ندارد.

خروج سرمایه از مسکن و در نتیجه رکود در بازار، یک خسارت است

این فعال بخش خصوصی در پاسخ به سوالی در خصوص ساز و کار تعیین شده در لایحه برای معافیت مردم و معاملات عادی از مالیات بر عایدی سرمایه گفت: افرادی که در تولید و سرمایه گذاری ملک به صورت شفاف عمل می‌کنند در کنار این موضوع مهم هستند و صرفا این بحث مطرح نیست. بحث بر سر این است که تعیین مالیات به گونه‌ای باشد که این افراد همچنان در بازار مسکن باقی بمانند و سرمایه‌های خود را از کشور خارج نکنند یا وارد بخش غیر شفاف نشوند.

وی در ادامه گفت: هر کدام از این موارد و در نتیجه آن رکود در بازار مسکن یک خسارات است چرا که تمام زنجیره صنعت ساختمان به این موضوع وابسته است. احساس ما این است که این موضوع یک رویکرد با هدف کسب درآمد است.

تولایی در آخر گفت: بنده احساس می‌کنم وقت کافی بر روی این موضوع گذاشته نشد و از اساتید حوزه مالیه عمومی به بدرستی بهره نگرفتند یا مجلس فرصت کافی برای پرداختن به موضوع را نداشت.

آغاز مخالفت سفارشی با مالیات بر عایدی/ نگرانی بی مورد انبوه سازان95 درصد مردم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند

به گزارش تسنیم، 170 کشور دنیا در این زمینه مالیات بر عایدی سرمایه  قانون و مقررات جامعی دارند. پیش از این نیز مقرر شده بود تا این مالیات در کشور ما تبدیل به قانون شود اما دولت با آن همراهی نکرد البته دولت وعده داده بود تا این مالیات را در قالب لایحه مالیاتی مفصل‌تری به مجلس ارائه خواهد داد که این مسئله تاکنون رخ نداده است.

گفتنی است در طرح مالیات بر عایدی سرمایه تلاش شده تا نیازهای مصرفی خانوارها در حوزه دارایی‌هایی نظیر مسکن، خودرو، ارز و طلا از دایره شمول این پایه مالیاتی خارج شده‌اند و تنها خریدهای سوداگرایانه‌ای افراد با هدف کسب سود و انتفاع اقتصادی از مبادله مکرر در این بازارها را مشمول مالیات بر عایدی سرمایه قرار داده‌ایم.

برهمین اساس خانوارهایی که بیش از تعداد اعضایشان، مالک خودرو و مسکن باشند، شامل این قانون می‌شوند. بنابر اطلاعات واصله خانوارهای شامل این پایه مالیاتی، جامعه هدف بسیار کوچکی خواهند بود. به عنوان مثال، تنها 720 هزار خانوار از مجموع 25 میلیون خانوار کشور، مالک سه خودرو و یا بیش از آن هستند.

با اجرایی شدن این پایه مالیاتی در بازار مسکن، انتظار کوچ سفته‌بازان و سوداگران از بازار مسکن با مساحت‌های کوچک و متوسط، به خانه‌های لوکس و بزرگ متراژ به منظور کاهش تعداد واحدهای تحت تملک وجود دارد. بنابراین، تقاضا برای مسکن طبقه متوسط و کم‌برخوردار کشور کاهش پیدا می‌کند. البته برای تلاطم بازار کالاهای لوکس نیز مطابق تجارب جهانی، قوانینی نظیر اخذ مالیات از ثروت لحاظ شده که امیدواریم در نظام اقتصادی ایران نیز اجرایی شود.

لازم به ذکر است که کلیات این طرح در مجلس به تصویب رسیده و برای بررسی جزئیات به کمیسیون اقتصادی مجلس بازگشته است. پیش‌بینی می‌شود، در تیرماه و پس از بررسی جزئیات، مجدداً روانه صحن علنی مجلس شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مالیات اتاق ایران مالیات اتاق ایران مالیات بر عایدی سرمایه بازار مسکن سفته بازی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان و تجربه سرمایه‌گذاری موفق در هم‌ساز

در بسیاری از کشورهای جهان، جمعیت بازنشسته، یک زندگی نسبتاً خالی از دغدغه‌های مالی و معیشتی را سپری می‌کنند. اما متاسفانه در ایران چنین مسأله‌ای صادق نیست و اغلب مردم، با رسیدن به سن بازنشستگی، درگیر نگرانی‌های مختلف اقتصادی شده و بسیاری از آنها مجددا مجبور به کار تمام وقت می‌شوند.

با توجه به موج تورم در کشور، باید به دنبال راه‌هایی برای افزایش سرمایه و درآمدزایی بود تا بتوان از روند گرانی‌ها، سبقت گرفت. یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به این مهم، سرمایه‌گذاری در بازارهایی است که بدون پیچیدگی مالی و سختی‌های اداری، سود قابل قبولی را برای بازنشستگان به همراه داشته باشند. یکی از این بازارها، بازار املاک است که با ثبات نسبی و سودهای میان‌مدت، می‌تواند منبع درآمد مضاعف مناسبی برای بازنشستگان باشد. با این حال، ورود به بازار املاک، به گمان غالب افراد، نیازمند سرمایه‌های کلانی است که در دسترس همگان قرار ندارد.

اما اخیراً، گزینه‌هایی از طرف هم‌ساز به عنوان یک مجموعه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطرح شده است که برای تمامی افراد این فرصت را ایجاد کرده است که با میزان بودجه‌ی دلخواه و حتی مبالغ اندک، در پروژه‌های ملکی سرمایه‌گذاری کنند و به نسبت میزان سرمایه‌گذاری خود، از رشد بازار املاک، سود دریافت نمایند. در سالی که گذشت، نزدیک به 1000 نفر از جمعیت بازنشستگان کشور به این فرصت‌ها علاقه نشان دادند که هم‌ساز به طور فرد به فرد، به آنها مشاوره سرمایه‌گذاری ارائه نموده است.

سرمایه‌گذاری در املاک: بازاری امن و سودآور

مطابق مطالعات آماری و به نقل از بسیاری از خبرگزاری‌ها، بازار املاک در تهران، در 30 سال گذشته، 1100 برابر رشد قیمت داشته است. این رشد چشمگیر، حتی در چند سال پیش هم در سراسر ایران وجود داشته و علی‌رغم هرگونه رکود بازه‌ای، برآیند بازار املاک به عنوان یک بازار سرمایه‌گذاری میان‌مدت، صعودی بوده است.

از طرف دیگر، تنش‌های اقتصادی-سیاسی گذشته و فعلی در ایران و سراسر جهان، همواره به طور مشهودی بازارهای پرنوسان‌تر مانند طلا، دلار و رمز ارزها را تحت تاثیر قرار داده‌اند، اما بازار املاک ایران، تاب و توان بیش‌تری در مقابل این نوسانات نشان داده است و در بدترین شرایط ممکن هم در بازه زمانی طولانی‌تری دستخوش تغییرات می‌گردد.

با این دیدگاه، می‌توان در نظر داشت که بازار املاک ایران، به‌خصوص در شرایط ملتهب فعلی و در مقایسه با سایر بازارها، امنیت و ثبات قابل قبولی دارد و آن‌طور که اعداد و ارقام حاکی هستند، به عنوان یک بازار سرمایه‌گذاری، سود مورد قبولی را به همراه خواهد داشت. در این مرحله، سوال اصلی خیلی از افراد این است که تکلیف سرمایه ورود به این بازار چه می‌شود؟ پاسخ را می‌توان در مدل جدیدی برای سرمایه‌گذاری ملکی یافت که توسط مجموعه هم‌ساز ارائه شده است.

چالش‌های اقتصادی بازنشستگان ایران

افراد پس از بازنشستگی نیاز دارند دورانی با خیال آسوده را آغاز کنند، به سفر بروند، مدت زمان بیشتری کنار خانواده خود باشند؛ اما نه تنها برای این نیازها، چاره‌اندیشی مناسبی نشده است، بلکه شرایط بی‌ثبات اقتصادی برای بسیاری از بازنشستگان، نگرانی‌های مضاعفی ایجاد کرده است.

وضعیت صندوق‌های بازنشستگی

در این روزها صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی جوابگوی تورم و گرانی‌ها نیست. با تغییرات رخ داده در اقتصاد کشور و بالا رفتن نجومی قیمت‌ها، میزان سودی که از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازنشستگی می‌توان متصور بود، توان رقابت با موج تورم و حفظ ارزش پول سرمایه‌گذاران را ندارد. علاوه بر این، برخی از صندوق‌های بازنشستگان توانایی پرداخت تعهدات خود را نداشته‌اند و باعث نارضایتی سرمایه‌گذاران شده‌اند.

 

افزایش بازگشت به کار بازنشستگان

به سادگی می‌توان مشاهده کرد که افراد بازنشسته در ایران، روند بازگشت به کار را به طور غالبی طی می‌کنند و بسیاری از افراد بازنشسته، به دلیل تورم روز افرونی که در افق اقتصاد کشور همواره دیده می‌شود، خیلی سریع به محیط‌های کاری بازمی‌گردند.

تاثیر دوچندان تورم در دوران بازنشستگی

با توجه به این که مستمری افراد بازنشسته، به شکلی بدیهی از حقوق زمان اشتغال آنها کمتر است، تمامی افراد بازنشسته در هر شغل و صنعت و یا با هر حقوقی، به نوبه خود کاهش درآمدی را تجربه می‌کنند. این موضوع زمانی اهمیت زیادی پیدا می‌کند تورم افزایشی کشور را درنظر بگیریم. تورمی که تمامی افراد جامعه لمس کرده‌اند، برای بازنشستگانی که با کاهش درآمد هم مواجه هستند، می‌تواند تاثیر دوچندانی داشته باشد.

هم‌ساز: بستر معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری

با توجه به این‌که سرمایه‌گذاری در حوزه املاک به طور سنتی نیازمند وقت زیاد برای یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌ اولیه کلان برای ورود به بازار املاک است، مدلی برای سرمایه‌گذاری که بتواند این دو مانع را از پیش پای سرمایه‌گذاران بردارد، ایده‌آل خواهد بود.

هم‌ساز، به عنوان یک مجموعه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، در این راستا گام برداشته است و برای همگان، فرصتی به‌وجود آورده است که با سرمایه‌ دلخواه، به عنوان سرمایه‌گذار، در پروژه‌های ملکی شرکت نمایند. هم‌ساز با هدف توانمندسازی تمامی اقشار جامعه، بعد از مطالعات دقیق فنی، اقتصادی و حقوقی، پروژه‌های سرمایه‌گذاری سودآور و مطمئن را به مردم معرفی می‌نماید.

این پروژه‌ها که شامل املاک تجاری همانند هتل‌ها، بیمارستان‌ها و... هستند، از ابتدای ساخت شروع به سرمایه‌پذیری می‌کنند. در نتیجه، علاقه‌مندان این امکان را دارند که به میزان دلخواه، در این فرصت‌ها سرمایه‌گذاری کنند. سرمایه‌گذاری بدین شکل، چند ارزش افزوده به همراه دارد:

سرمایه‌های اندک، پراکنده و کم‌تاثیر مردم، به یک توده سرمایه‌ی بزرگ و موثر ملحق می‌شود، سرمایه اولیه سرمایه‌گذاری ملکی به دلیل رشد ارزش املاک، با نرخ تورم رشد کرده و از ارزش ساقط نمی‌شود، با پیشرفت پروژه، ارزش سرمایه اولیه سرمایه‌گذاران هم به نسبت رشد ارزش پروژه و بیش‌تر از نرخ تورم، افزایش می‌یابد، پس از بهره‌برداری، زمانی که پروژه‌ی موردنظر به درآمدزایی رسید، سرمایه‌گذاران در این درآمد شریک می‌شوند. 2 مزیت اصلی سرمایه‌گذاری در فرصت‌های معرفی‌شده توسط هم‌ساز

هم‌ساز در راس مزیت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که معرفی کرده است، از امکان سرمایه‌گذاری با بودجه دلخواه را نام می‌برد. مطابق این ادعا، افراد نیازی به انباشت سرمایه‌های گزاف ندارند و می‌توانند به میزان توانایی خود یا هر میزان مدنظر دیگر، در پروژه‌ها مشارکت نمایند.

علاوه بر این، در راستای همان رویکرد توانمندسازی، هم‌ساز شرایط پرداخت را هم برای سرمایه‌گذاران متنوع دیده است و به صورت‌های نقدی، قسطی و تماماً اقساطی بدون پیش‌پرداخت، فرصت سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها را به علاقه‌مندان می‌دهد.

سخن پایانی: سرآغازی برای آینده‌ای مطمئن

در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور، چالش‌های عدیده‌ای برای ارزش نقدینگی افراد ایجاد کرده است و همگی به دنبال راه‌هایی برای حفظ و ارتقا وضعیت اقتصادی خود هستیم، به نظر می‌رسد بازار املاک بستر مناسب و امیدوارکننده‌ای باشد.

 

از طرف دیگر هم، با توجه به وجود فرصت‌های ویژه‌ای مانند پروژه‌های معرفی‌شده توسط هم‌ساز، که امکان سرمایه‌گذاری با بودجه و شرایط دلخواه را برای علاقه‌مندان به وجود آورده‌اند، ورود به بازار املاک و مستغلات بیش‌تر از هر زمان دیگری در دسترس و آسان شده است.

افراد علاقه‌مند به بررسی بیش‌تر این فرصت می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت هم‌ساز به آدرس www.hamsaz.com و تکمیل فرم مشاوره رایگان، اطلاعات و جزئیات بیش‌تر این فرصت‌ها را از مشاوران سرمایه‌گذاری هم‌ساز دریافت نمایند.

دیگر خبرها

  • انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟
  • تعیین دارایی‌هایی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری اصلاح شد
  • بازنشستگان و تجربه سرمایه‌گذاری موفق در هم‌ساز
  • سکه های حراجی با دلار چند هزار تومان فروخته شدند/ عمیدی: پیام دولت با فروش سکه ها با دلار افزایشی چیست! انتظار سه ماه پر بازده در بازار سرمایه وجود دارد/ دولت مشوق سرمایه گذاری در بازار بورس نیست؟
  • درباره مزایا و معایب جراحی چاقی بیشتر بدانیم
  • راهکار کنترل اجاره‌بها چیست؟
  • چه کسانی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند؟