Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلال رشیدی کوچی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: طی ۳ ماه گذشته نمایندگان تحت فشارهایی به جهت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه افرادی که براساس نظر مراجع چهارگانه تایید صلاحیت شدند، می گویند که نمایندگان به دنبال رد صلاحیت آنها بوده اند، اما انجام این کار در توانشان نبوده و از سوی دیگر کسانی که رد صلاحیت شده اند، در فضای ولنگار مجازی توهین های بسیاری را به نمایندگان کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سوال ما این است که اگر مجلس هیچ نقشی در تایید و رد صلاحیت ها ندارند، چرا مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بر عهده نمایندگان باشد؟

رشیدی کوچی تاکید کرد: مراجع باید دلایل رد صلاحیت را به داوطلبان انتخابات شوراها اعلام کنند تا نمایندگان تحت چنین هجمه ای قرار نگیرند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما دو طرح را تهیه خواهیم کرد که به اصلاح این وضعیت کمک کند، گفت: طرح بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و روستا توسط شورای نگهبان جهت جلوگیری از تعارض منافع و طرح لزوم اعلام دلایل رد صلاحیت افراد به صورت شفاف که شامل افرادی می شود که رد صلاحیت شده اند و از مسیر غیرقانونی به دنبال مظلوم نمایی و سیاهنمایی علیه نمایندگان هستند را تهیه خواهیم کرد.

کد خبر 5229980 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای نگهبان مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی انتخابات 1400 انتخابات 1400 سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی علیرضا زاکانی مناظره انتخاباتی مجلس شورای اسلامی محسن مهرعلیزاده محسن رضایی عبدالناصر همتی محمد باقر قالیباف سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی مقام معظم رهبری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها

رییس شورای اسلامی شهر تهران از آغاز به کار ۳۵۲ هیات امنای محلات شهر تهران، همزمان با نزدیک شدن به روز ۹ اردیبهشت که بنام روز شوراها در تقویم رسمی کشور یاد شده است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران با اعلام این خبر گفت: پیرو تحقق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، مبنی بر تشکیل هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله پایتخت این هیات امنا  از ۹ اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت تشکیل شوراهای سراسر کشور که به روز شوراها نامگذاری شده، آغاز به کار خواهند کرد و نخستین جلسه رسمی خود را برگزار می کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال گسترده و مشارکت فعال شهروندان در فرآیند تشکیل هیات امناء در سطح شهر تهران، فعالیت این هیات های امنا را نقطه عطفی در مسیر نیل به مشارکت محله محور برشمرد و تأکید کرد: آغاز به کار این هیات‌های امنا در ۳۵۲ نقطه از پایتخت و با حضور ۷۳۵۰ نفر از معتمدین آنهم در مدیریت شهری این دوره  می‌تواند زمینه ساز هم افزایی و همکاری سازنده بین آحاد مختلف مردم و نهادهای ذیربط در جهت ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان در محلات مختلف شهر تهران شود.

رییس شورای شهر تهران در تشریح تشکیل این هیات امنای محلات یادآور شد: اعضای این هیات متشکل از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های جهادی، معتمدین محله، نخبگان، گروه‌های جهادی، نمایندگان هیات‌های مذهبی و قرآنی، حوزه‌های علمیه، نمایندگان کلانتری، مدارس، مجموعه‌های ورزشی، بانوان فعال، ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج محله و معتمدین شورای اسلامی شهر تهران است. از این رو اهمیت حضور فعال و منظم کلیه اعضای هیات امنا در این جلسه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تشکیل نخستین جلسه آنهم همزمان با روز شوراها، فرصتی مغتنم برای آشنایی و تبادل اطلاعات پیرامون چالش‌ها و فرصت‌های موجود محلات خواهد بود، اظهار کرد: از این رو موضوع انتخاب ارکان هیات امنا، تعیین اولویت‌ها و برنامه‌های آتی در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی، ایجاد هم افزایی و همکاری بین اعضاء و ساکنین محلات و سایر نهادهای ذیربط از مهمترین محورهای این جلسات به شمار می‌رود.

به گفته چمران، شروع این مراسم به صورت آنلاین از صحن شورای اسلامی شهر تهران، همزمان با تشکیل جلسات هیات امناء محلات همراه خواهد بود؛ ضمن آنکه بعدازظهر همان روز، شورای شهر تهران، میزبان حضور اعضای دوره‌های اول تا ششم برای هم اندیشی در خصوص مسائل روز شهر است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، اسفند ماه سال گذشته دو همایش تحت عنوان آیین معرفی معتمدین شورای شهر تهران در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن و همایشی تحت همین عنوان از سوی شهرداری تهران در تالار وزارت کشور نیز برگزار شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز