Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:07:24 GMT

نبود زیر ساختهای اینترنتی در برخی روستاهای فریدون‌شهر

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۲۶۷۰

نبود زیر ساختهای اینترنتی در برخی روستاهای فریدون‌شهر

علی نیک‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با هوشمند سازی و تجهیز مدارس شهرستان فریدونشهر اظهار داشت: کرونا آموزش‌وپرورش را در کشورهای مختلف از جمله ایران تحت شعاع قرار داد و نیاز به وسایل الکترونیکی و فضای مجازی برای جلوگیری از تعطیلی در این شرایط آموزش به شکل کامل محسوس بود.

وی با بیان اینکه در برخی روستاهای فریدون‌شهر زیرساخت‌های «آی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تی» به شکل کامل فراهم نیست، ابراز داشت: در این شرایط با پیگیری‌های انجام شده، تعدادی دکل مخابراتی برای تقویت اینترنت و اضافه شدن شبکه‌های آموزشی صدا و سیما برای استفاده دانش آموزان از برنامه‌های آموزشی نصب شد.

مدیر آموزش و پرورش فریدون‌شهر افزود: در دو سال گذشته طرح ارائه ۳۰ تا ۷۰ گیگابایت اینترنت رایگان به واحدهای آموزشی این شهرستان اجرایی شد که تا مهرماه ۱۴۰۰ نیز قابل‌استفاده است و پیگیر تمدید اینترنت رایگان مدارس هستیم.

فقر اقتصادی و تأثیر آن در فقر آموزشی

وی تصریح کرد: در برخی مناطق این شهرستان علاوه بر نبود زیرساخت‌های اینترنت به دلیل فقر اقتصادی، برخی خانواده‌ها امکان تهیه گوشی و تبلت برای دانش آموزان را ندارند؛ بر این اساس با کمک خیران و دستگاه‌های حمایتی تاکنون تعدادی تبلت برای مدارس روستایی به منظور استفاده جمعی برای دانش آموزان بی‌بضاعت فراهم شده است.‌

نیکخواه خاطرنشان کرد: پیگیر اجرای طرح هدایت کشوری با عنوان «هر دانش‌آموز یک تبلت» هستیم تا از ظرفیت دستگاه‌ها برای تهیه تبلت دانش‌آموزی استفاده کنیم، به‌عنوان نمونه دادگستری در جریمه مجرمان خرید تبلت برای دانش آموزان را اعمال کند.

مرتفع‌ترین روستای فریدون شهر دارای ۲۶ دانش‌آموز است

وی تاکید کرد: این شهرستان دارای حدود ۶ هزار دانش‌آموز از مقطع ابتدایی تا متوسطه دوم است که در ۱۲۷ واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند که شامل ۹ واحد آموزشی و ۱۸۰ دانش‌آموز عشایری است.

مدیر آموزش و پرورش فریدون‌شهر گفت: تعداد ۲۶ دانش‌آموز در روستای «هیران» به عنوان مرتفع‌ترین روستای فریدونشهر تحصیل می‌کنند.

کد خبر 5226714

منبع: مهر

کلیدواژه: مدرسه دانش آموزان ایجاد زیرساختها انتخابات 1400 ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره بوشهر خطبه های نماز جمعه قیام 15 خرداد ایلام گرگان اردبیل مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی دانش آموزان فریدون شهر دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در چهار رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند، گفت: این مسابقات در رشته‌های ورزشی فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز و والیبال برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته‌های فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت دارند اما رقابت در رشته والیبال ویژه دختران دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان است.

کوهی خاطرنشان کرد: این دوره مسابقات ورزشی از تاریخ یازدهم الی چهاردهم اردیبهشت ماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات تعداد ۲۸۵ نفر از دانش آموزان برگزیده مسابقات شهرستانی مدارس سمپاد حضور دارند، گفت: این مسابقات در چهار سالن ورزشی اوراز، شهید احمدپناه، استقلال و هنرستان تندرستی پسران به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: مسابقات فوتسال دختران برای اولین بار است بین دانش‌آموزان سمپاد کشور به صورت آزمایشی و در مدارس سمپاد استان کردستان برگزار خواهد شد.

کوهی افزود: برگزاری این دوره مسابقات ورزشی در مدارس استعداد درخشان سبب ایجاد شور و هیجان در بین دانش‌آموزان این مدارس شده است.

کد خبر 6088486

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • آمریکا شریک جرم صهیونیست‌ها است
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی