Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خدمات مرحوم محتشمی پور، گفت: در قضایای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 از جانب مهندس موسوی به عنوان امین ایشان مسئول کمیته صیانت از آراء بود. از این رهگذر مورد بی مهری ها و هتاکی های زیادی قرار گرفت اما ایشان در راه خدا هیچ گاه از ملامت ملامت کنندگان و فشارها عقب نشینی نمی کرد و از حق دفاع می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص ویژگی های مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور(ره) اظهار داشت: امروز مردی از میان ما به دیدار حق شتافته و در جوار رحمت حق آرام می گیرد که در تمام دوران عمرش به خاطر خدا هیچ گاه قرار و آرام نداشت. از نوجوانی راه حقیقت را در کنار اقیانوس عرفان، ایمان و اخلاص یعنی مراد خودش حضرت امام خمینی(س) شناخت و در کنار این اقیانوس مواج تا آخرین لحظه های عمرش وفادار باقی ماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مرحوم آقای محتشمی ویژگی های منحصر به فرد و بعضا برجسته ای داشت که او را ممتاز کرد و زندگی طیبه او را شکل داد. اولین آنها بصیرت و هوشیاری او در تشخیص درست راهنما و مراد بود که امام خمینی(س) را انتخاب کرد و در قم، نجف، پاریس و همچنین بعد از پیروزی انقلاب همواره به عنوان مرید، شاگرد و سربازی مخلص در رکاب امام بود.

وی ادامه داد: برجستگی دیگر ایشان حق طلبی و حق خواهی او در دفاع از مظلوم بود. لذا مسأله دفاع از آرمان فلسطین و آزادی قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین در رأی همت و کارهای او بود. او که قبل از انقلاب در محضر علمی و فکری امام تربیت شده بود و مبارزه را همراه امام آموخته بود، بعد از پیروزی انقلاب به عنوان اولین سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه حضور پیدا کرد. او هرگز به ظواهر سفارت و ساختمان سفارت و تشریفات سفارت اکتفا نکرد و برای خودش رسالتی در سوریه قائل بود که برای انجام آن بی قرار بود و با راهنمایی هایی که از حضرت امام گرفت بنیان مقاومت و حزب الله را گذاشت. این شجره طیبه یکی از یادگارهای مرحوم آقای محتشمی است.

انصاری گفت: هر جایی که ایشان حضور داشتند یکی از مسائل مهمش فلسطین بود. در مجلس هم رئیس دفتر حمایت از مردم فلسطین بود و تشکیلاتی را راه اندازی کردند که الآن هم باقی است و ادامه دارد. در مسیر مبارزه با صهیونیست ها ایشان تا مرز شهادت پیش رفت و ایادی اسرائیل او را مستقیم هدف ترور قرار دادند. انفجار بمب در جلو صورت او موجب قطع شدن دستان و آسیب دیدن گوش و چشم ایشان شد ولی خدا ایشان را حفظ کرد و به عنوان ابوالفضل انقلاب و جانباز انقلاب مطرح بود.

وی یادآور شد: ایشان در پست وزارت کشور بسیار شجاعانه از آزادی و حق انتخاب مردم دفاع کرد. در مجلس شورای اسلامی که توفیق داشتم دوره سوم و ششم خدمت ایشان باشم حقیقتا یکی از نمایندگان شجاع، اثرگذار و بسیار با شخصیت و فعال بود. بعد از مجلس هم در هر جایی حضور داشت همین طور بود. از اعضای مؤسس مجمع روحانیون مبارز به عنوان یک تشکیلات سیاسی در خط امام و از مهمترین و مؤثرترین اعضای مجمع در مقاطع مختلف بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در قضایای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 از جانب مهندس موسوی به عنوان امین ایشان مسئول کمیته صیانت از آراء بود. از این رهگذر مورد بی مهری ها و هتاکی های زیادی قرار گرفت اما ایشان در راه خدا هیچ گاه از ملامتِ ملامت کنندگان و فشارها عقب نشینی نمی کرد و از حق دفاع می کرد. بالأخره چون ایشان عاشق و دلباخته اهل بیت(ع) بود و به خصوص نسبت به مسائل حضرت صدیق کبری(س) واقعا بی قرار بود، دارالزهرا(س) را تأسیس کرد و مجالس سوگواری و بزرگداشت که باعث تدوین راه آن بزرگواران شد.

وی افزود: نهایتا به نجف اشرف برگشت و بودن در جوار مولا امیرالمؤمنین علی(ع) آرزوی خودش و همسر بزرگوار، صبور و وفادارش بود. در نجف هم باز در همان مسیر امام و ایجاد حوزه علمیه آنجا و سرپرستی و مدیریت مجموعه منتسب به حضرت امام در نجف اشرف فعالیت ایشان بود. متأسفانه بیماری کرونا ایشان را گرفتار کرد و تقدیر الهی این بود که بعد از یک عمر پاکی، صداقت و جهاد فی سبیل الله به لقاء الله بپیوندد.

انصاری در پایان گفت: مطمئنا مرحوم آقای محتشمی می تواند یک الگوی رفتاری و زندگی سعادتمند برای همه ما و دیگران باشد که عاش سعیدا و مات سعیدا. ان شاء الله هم اکنون در جوار مقتدای خودش حضرت امیرالمؤمنین(ع) و بر سر سفره مادرش زهرا(س) مهمان باشد. رحلت ایشان را به خانواده محترمشان، حوزه های علمیه، مقام معظم رهبری، بیت رفیع امام و آیت الله حاج سید حسن آقا، اعضای مجمع روحانیون مبارز و جامعه انقلابی و جانبازان و ایثارگران تسلیت عرض می کنم.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 علی اکبر محتشمی پور مجید انصاری حجت الاسلام و المسلمین محتشمی پور علی اکبر محتشمی پور درگذشت سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترتیل صفحه 233 کلام الله مجید+ صوت

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، ترتیل صفحه 233 کلام الله مجید سوره مبارکه هود آیات 98 الی 108 در ادامه می‌آید:


https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000631/nf00631981-1.mp3

دیگر خبرها

  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت دکتر پرویز داودی
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • پرویز داوودی درگذشت + پیام تسلیت‌
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • ترتیل صفحه 234 کلام الله مجید+ صوت
  • سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی هدف حمله پهپادی حزب الله قرار گرفت + فیم
  • کار شجاعانه ایران برگرفته از آموخته‌های امام خمینی بود
  • ترتیل صفحه 233 کلام الله مجید+ صوت