Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@01:15:12 GMT

پس از ۱۰ سال، مجوز انتقال آب دریای خزر به سمنان صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۲۸۹۴

پس از ۱۰ سال، مجوز انتقال آب دریای خزر به سمنان صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، عیسی کلانتری در خصوص انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اظهار داشت: روند پروژه عظیم انتقال آب دریای خزر به استان سمنان طی یک فرآیند رفت و برگشتی ۱۰ ساله و بر اساس یک سری ضوابط محیط زیستی سختگیرانه، موفق به اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان حفاظت محیط زیست شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور ادامه داد: این مجوز توسط معاونت محیط زیست انسانی و بعد از تصویب گزارش ارزیابی زیست محیطی به وزارت نیرو ابلاغ شد.

به گفته وی، با ابلاغ مجوز زیست محیطی به وزارت نیرو، این وزارتخانه باید نسبت به انتخاب سرمایه‌گذار واجد شرایط به منظور آغاز پروژه اجرایی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اقدام کند.

کلانتری در خصوص چگونگی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بیان داشت: بر اساس الزامات تعیین شده و نصب دستگاه‌های آب شیرین کُن، آب شیرین شده دریای خزر توسط خط لوله به این استان منتقل می‌شود.

لازم به ذکر است، بحث انتقال آب به‌صورت جدی برای نخستین بار در روزهای پایانی دولت هشتم مطرح شد؛ مطالعات مرتبط با طرح انتقال آب خزر به سمنان در کارگروه «بررسی تأمین آب استان سمنان» در تاریخ هشتم تیرماه ۱۳۸۴ با حضور محمدرضا عارف و حبیب‌الله بی‌طرف (معاون اول رئیس‌جمهور وقت و وزیر وقت نیرو) به تصویب رسید.

این طرح، اما تا مدت‌ها معلق ماند تا این‌که در پی مصوبه هیئت دولت در سفر استانی سمنان در چهاردهم دی سال ۱۳۸۹و در دولت دهم به وزارت نیرو و سرانجام در تاریخ ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۱ به شرکت «توسعه منابع آب و نیروی ایران» به‌عنوان مجری ابلاغ شد.

در دولت یازدهم، وزارت نیرو پیگیر نظر کارشناسی محیط زیستی‌ها بود که نهایتاً رئیس جمهور آذر ماه ۹۷ در سفر به سمنان اعلام کرد کارشناسی‌ها به اتمام رسیده، مشکلات حل شده و دولت آمادگی دارد اگر سرمایه‌گذاری بخواهد وارد کار شود، امکانات لازم را در اختیار بگذارد. این اظهارات روحانی، با واکنش‌های زیادی از سوی منتقدان مواجه شد و حتی پروین فرشچی معاون وقت محیط زیست با انتقال بین حوضه‌ای به دلیل تبعات اقتصادی و محیط زیستی آن مخالفت صریح کرد.

کد خبر 5230019

منبع: مهر

کلیدواژه: عیسی کلانتری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انتقال آب سازمان حفاظت از محیط زیست قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت طلا بازار سرمایه شاخص کل بورس دلار وزارت راه و شهرسازی طرح ملی مسکن کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی انتخابات 1400 روسیه بورس تهران قیمت نفت انتقال آب دریای خزر به استان سمنان وزارت نیرو محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت

محیط زیست مازندران از ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران به میانکاله در روز طبیعت خبر داد.

به گزارش مهر، محیط زیست مازندران اعلام کرد با توجه به همزمان شدن سالروز شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت (۱۳ فروردین)، ورود مسافران و گردشگران به پناهگاه حیات وحش میانکاله ممنوع شد.

طبق اطلاعیه محیط زیست، با توجه به همزمان شدن روز شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت (۱۳ فروردین) و براساس تصمیمات شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری شهرستان بهشهر، ورود مسافران و گردشگران به پناهگاه حیات وحش میانکاله در این روز ممنوع شد.

در این اطلاعیه از مسافران و گردشگران عزیز تقاضا شد، از مراجعه به پناهگاه حیات وحش میانکاله در روز طبیعت (۱۳ فروردین) خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت
  • رییس جمهور طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را اجرا کند
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • سنتکام از پرتاب چهار پهپاد یمنی به سمت یک ناو آمریکایی خبر داد
  • ۹۵ هزار و ۲۸۳ اخطار کتبی صادر شد
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • نیرو‌های مسلح یمن از اجرای شش عملیات جدید خبر داد
  • ۱۰ تیم برای اعلام هشدار رانندگیِ با احتیاط در محدوده قلمرو یوزپلنگ مستقر هستند