Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:52:02 GMT

روند کاهشی ذخیره‌سازی‌های نفت خام ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۲۹۶۲

روند کاهشی ذخیره‌سازی‌های نفت خام ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، محمد سانوسی بارکیندو، در نشست بین‌المللی نفت نیجریه که به‌صورت مجازی برگزار شد، اعلام کرد ذخیره‌سازی‌های نفت خام کشورهای توسعه‌یافته در ماه آوریل ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه کاهش یافت و ۱۶۰ میلیون بشکه کمتر از مدت مشابه پارسال بود.

وی افزود: انتظار داریم ذخیره‌سازی‌ها در ماه‌های آینده بیشتر کاهش یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تصریح کرد: بازار نفت واکنش مثبتی نسبت به تصمیم‌های ما، از جمله تسهیل کاهش تولید از ماه مه، نشان داده است.

بارکیندو با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا و محرک‌های مالی گسترده به چشم‌انداز خوش‌بینانه اقتصاد جهان کمک کرده است، گفت: دسترسی نابرابر به واکسن کرونا در جهان، تورم بالا و ادامه شیوع ویروس کرونا، همچنان تقاضای نفت را تهدید می‌کنند.

وی تأکید کرد که پایبندی ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) به توافق کاهش تولید در ماه آوریل ۱۱۴ درصد بوده است.

دبیرکل اوپک با تأکید بر اینکه اوپک منکر تغییرات آب‌وهوایی نیست، افزود: اقتصاد جهان همچنان به نفت نیاز دارد.

بارکیندو گفت: ما کشورهای عضو را به ادامه سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و در کنار آن تأمین نیاز جهان به هیدروکربن‌ها تشویق می‌کنیم.

کد خبر 5230045

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نفت قیمت نفت اوپک قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت طلا بازار سرمایه شاخص کل بورس دلار وزارت راه و شهرسازی طرح ملی مسکن کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی انتخابات 1400 روسیه بورس تهران قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید

به گزارش خبرآنلاین ،مرینال پاندیت، متخصص تغذیه در هند، می‌گوید: «برای اینکه از شر چربی شکم خلاص شوید، از این چهار ماده غذایی، شامل محصولات غذایی آماده فراوری‌شده، گوشت‌های فراوری‌شده، غذاهای سرخ‌شده و نوشیدنی‌های شیرین اجتناب کنید.

سلامت نیوز در خبری نوشت:به گفته او، نوشیدنی‌های شیرین موجب انباشته‌شدن چربی در شکم می‌شوند. مصرف زیاد قند با افزایش چربی احشایی (شکمی) و در پی آن، با اختلالات سوخت‌وسازی (متابولیک) مرتبط است.

به گزارش نیویورک‌پست،‌ بیش از نیمی از آمریکایی‌ها، یعنی حدود ۵۳ درصد، چاقی شکمی دارند. چربی‌ای که به صورت عمیق در شکم ذخیره می‌شود و به چربی احشایی معروف است، از سایر چربی‌های (انباشته‌شده در بدن) خطرناک‌تر است.

به گفته متخصصان، انجام دست‌کم ۳۰ دقیقه ورزش متوسط در اغلب روزها، خوابیدن بین پنج تا هشت ساعت در شب، سیگار نکشیدن، و پیروی از رژیم غذایی متعادل می‌تواند به از بین رفتن دائمی چربی شکم کمک کند.

پژوهش دانشگاه مینه‌سوتا در ۲۰۲۰ میلادی نشان داد که مصرف زیاد نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر و شکر افزودنی، به ذخیره چربی بیشتر در اطراف اندام‌ها تبدیل می‌شود.

کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده مانند نان سفید، برنج سفید، ماکارونی سفید، بیسکویت‌های ترد، پیتزا، شیرینی و تنقلات فوق‌فراوری‌شده مانند چیپس و آبنبات هم جزو همین مواد به شمار می‌روند.

به گفته لیزا یانگ، متخصص تغذیه، کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده نه‌تنها قند خون را افزایش می‌دهند، بلکه خود نیز به قند تبدیل و به‌راحتی ذخیره می‌شوند. کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده اثرات منفی زیادی بر سلامتی دارند، زیرا در روند فراوری‌شدن، فیبر و سایر مواد مغذی‌شان از بین می‌روند.

یانگ خاطرنشان می‌کند: «غذاهای سرخ‌شده به دلیل روغنی که برای تهیه آن‌ها به کار می‌رود، کالری زیادی دارند و بر همین اساس، به قند تبدیل و به شکل چربی احشایی ذخیره می‌شوند.»

گوشت‌های فراوری‌شده، مانند هات‌داگ، سوسیس، بیکن، ژامبون و سالامی هم جزو خوراکی‌های نامناسب محسوب می‌شوند. این مواد غذایی به دلیل چربی و سدیم بالا و نگهدارنده‌های افزوده از قبیل نیترات و نیتریت، مضرند. این مواد برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها و قرمز نگه‌دشتن گوشت و افزایش طعم شوری، در این محصولات به‌کار می‌روند.

پندیت می‌گوید: «‌نیتریت‌ها و نیترات‌های مصرف‌شده در روند فراوری، موجب التهاب می‌شوند که محرک اصلی ذخیره چربی و بیماری‌های مزمن است.»

لوسی جونز، متخصص تغذیه در بریتانیا، توصیه می‌کند: «سبد خریدتان را با غلات کامل پر کنید.»

نتایج پژوهشی در این زمینه نشان می‌دهد: «حجم بافت چربی احشایی در بزرگسالان میانسالی که تقریبا سه وعده یا بیشتر غلات کامل مصرف می‌کردند، ۱۰.۱ درصد کمتر از کسانی بود که اصلا آن را مصرف نمی‌کردند.»

مواد غذایی حاوی غلات کامل در این پژوهش شامل برنج قهوه‌ای، غلات سبوس‌دار صبحانه سرد، بلغور جو دوسر، نان تیره، برنج قهوه‌ای، ذرت بوداده، بلغور، کاشا، کوزکوز، سبوس و جوانه گندم بود.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898338

دیگر خبرها

  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟