Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:59:24 GMT

حضور آگاهانه گیلانی‌ها برای انتخابی اصلح

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۳۸۱۰

حضور آگاهانه گیلانی‌ها برای انتخابی اصلح

به گزارش ایرنا، سمیرا احمدی یکی از شهروندان صومعه سرایی که محصولات خانگی را در فضای مجازی عرضه می کند و حضوری فعال در یکی از کانال های خبری در اینستاگرام دارد می گوید که هنوز برای آنکه انتخاب کند به چه کسی رای دهد زود است اما در نهایت کسی را انتخاب خواهد کرد که تحلیل درستی از شرایط موجود و راهکاری برای حل آن ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی از مغازه های شهر هشتپر مشتری جوانی که پیمان سیفی نژاد نام دارد و در دانشگاه آزاد حقوق می خواند به حضور ۸۰ درصدی مردم این دیار در انتخابات ادوار گذشته اشاره می کند.
او ادامه می دهد : باید در انتخابات شرکت کرد و به کاندیدایی که برای افزایش سطح درآمد مردم ، رفع مشکل بیکاری و مهار تورم کشور و شهر تلاش کند رای داد.

مبینا رضایی بانوی خانه دار رشتی که اخبار را به گفته خودش در فضای مجازی دنبال می کند، گفت: کسی را انتخاب خواهم کرد که با احترام به شعور مخاطب برنامه های خوبی برای توسعه کشور ارائه دهد.

انتخابات و جریان دموکراسی

سعید بابایی فعال سیاسی، استاد فیزیک دانشگاه آزاد رشت و تهران شمال و هیات تحریریه چند کانال خبری که علاوه بر حضور در رسانه های مجازی در عرصه انتخابات نیز مشارکتی فعال دارد بر حضور آگاهانه مردم در انتخابات تاکید می کند.

او انتخابات در کشور ما را نشانه جمهوریت و دموکراسی اعلام می کند و می افزاید: حضور آگاهانه و مدبرانه مردم پای صندوق و انتخاب کاندید به عنوان رییس دولت نحوه زندگی آن ها برای چهار سال آینده را رقم می زند و این تصمیم و عملکرد دولت منتخب، می تواند تاثیری بیشتر از چهار سال بر کشور و زندگی مردم داشته باشد.
او ادامه داد: مردم هر چهار سال یک بار با حضور پای صندوقِ رای سرنوشت خود را رقم می زنند و با انتخاب کاندید مورد نظر، مسئولیت تشکیل دولت و امور اجرایی کشور را بر عهده وی می گذارند. هرچه این حضور پررنگ تر و میزان رای بیشتر باشد، کمک میکند که رییس دولت و دولت منتخب با قدرت و انگیزه بیشتری به امور اجرایی بپردازند و نقش خود را به نحو احسن ایفا کنند.
وی اضافه می کند: نمی توان از تاثیر حضور حداکثری مردم پای صندوق و انتخاب دولت در عرصه های بین المللی غافل بود. طبیعی است که حضور حداکثری مردم پای صندوق بدون شک یکی از بزرگترین و بهترین عوامل افزایش قدرت و اقتدار کشور در عرصه های مختلف بین المللی ماست و به دولت کمک می کند تا با پشتوانه مردمی قوی تری به ایفای نقش در عرصه بین المللی بپردازد.
وی خاطر نشان ساخت : حضور و مشارکت مردم در انتخابات نشان دهنده علاقه آنها به انتخاب سرنوشت خود است و حضور مردم همراه با پیگیری و نظارت بر دولت انتخابی بعد از انتخابات می تواند اثرات خوبی هم بر کشور و هم بر سرنوشت مردم داشته باشد.

صندوق‌های رای تنها راه حیات مردم سالاری

فعال سیاسی دیگری که از اعضای شاخه جوانان حزب اعتدال و توسعه نو انزلی است روشنگری افکار عمومی را از وظایف نخبگان سیاسی و فعالان مدنی و اجتماعی می داند و می گوید : آنچه در درجه اول مهم است حضور پر تعداد مردم پای صندوق های رای به عنوان تنها راه و ابزار دموکراسی است.
ماهان پور روح الامین با بیان اینکه قطعا تشکیل دولتی با پشتوانه رای قوی به ایجاد وفاق و همدلی در داخل و افزایش قدرت چانه زنی در عرصه بین المللی کمک خواهد کرد.
او بیان کرد: در انتخابات امسال نقش اصحاب رسانه، فعالین سیاسی، اجتماعی و مدنی بیش از گذشته مهم است زیرا وظیفه این گروه هاست که با روشنگری افکار عمومی اهمیت نقش حضور مردم و تعیین سرنوشت چهار ساله خود و کشورشان را علیرغم دلخوری های موجود مجددا یاد آور شوند.
یکی از نویسندگان و فعالان رسانه ای گیلان هم به نقش رسانه ها و کنشگران مدنی در هدایت جریان تبلیغات و آگاهی بخشی به مردم اشاره کرد و گفت: فضای مجازی بستر مناسبی برای معرفی نامزدها و به معنای واقعی عرصه خوبی برای شکل گیری گپ و گفت‌ها و ارزیابی نامزدها از سوی مردم است و در این بین باید توجه داشت این رسانه ها و کنشگران اجتماعی هستند که در انتخاب آگاهانه مردم می توانند تاثیر بسزایی داشته باشند.
مریم ساحلی به وعده ها و شعارهای انتخاباتی مطرح شده از سوی برخی نامزدها اشاره می کند و می گوید: انتظار می رود با شکل گیری مطالبات مردمی، عرصه تبلیغات به گونه‌ای باشد که زمینه سنجش نامزدها از منظر توانمندی‌های آن ها سنجیده شود.

دوری از شعارهای مردم فریب عامل اعتماد به صندوق رای

فعال فرهنگی و نماینده روزنامه جمهوری اسلامی نیز راه ترغیب مردم برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات را عمل مخلصانه می داند و می گوید : با شعارهای زودگذر و مردم فریب نمی توان مردم را پای صندوق های رای کشاند بلکه جامعه امروز با توجه به دشمنی های خارجی و فشارهای اقتصادی نیازمند عمل صادقانه است.
جعفر غریب انتخابات را از امور مهم و تاثیرگذار جامعه و مردم را نقش‌آفرینان اصلی این فعالیت اجتماعی می داند و اضافه می کند : در این مسیر اندیشه و سابقه عملکرد نامزدها بهترین ابزاری است که می‌تواند در انتخاب فرد اصلح به مردم کمک کند.

وی اظهار کرد: هرچند نامزدها با وعده بهبود اوضاع و انجام کارهای بر زمین مانده سعی در صدد جلب آرای مردم دارند، اما مردم باید هوشیارانه و با نگاه امیدوار به آینده در بهبود فضای ناکارآمدی انجام کارها و کاهش فشارهای اقتصادی جامعه، افرادی که دارای سلامت نفس و قدرت انجام صادقانه کار برای بهبود رفاه اجتماعی و پیشرفت و توسعه هستند را با رای خود بر مسند مدیریت بنشانند.
وی ادامه می دهد: با قهر کردن ، بی تفاوتی و ناسزا گفتن و بیان شعارهای زودگذر و مردم فریب مشکلی حل نمی شود بلکه جامعه امروز با توجه به دشمنی های خارجی و فشارهای اقتصادی که در آن وجود دارد نیازمند عمل صادقانه است.
غریب خاطر نشان می کند: این مردم هستند که با غیرت ، شعور دینی و انقلابی خود می‌توانند با انتخاب صحیح حافظ مرزهای اعتقادی و سرزمینی خود باشند.
انتخابات ۱۴۰۰ در تفاوت با انتخابات ادوار گذشته این مجال را در اختیار نخبگان و فعلان سیاسی و اجتماعی قرار داده تا نظرات و دیدگاههای خود راعلاوه بر فضای حقیقی در بستر فضای مجازی منتشر کنند و به این ترتیب تاثیر بسیار زیادی در بلوغ سیاسی آحاد جامعه برای انتخاب فردی اصلح داشته باشند.

اما انتخاب فرد اصلح زمانی مسیر خواهد بود که مردم با آگاهی از قوانین ، کار خواسته ها و حقوق شهروندی دست به انتخاب بزنند و در این راه قطعاً اطلاع رسانی صحیح از سوی رسانه ها و نخبگان تاثیر بسزایی دارد.
امسال سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار می شود و مردم در این سالها تجارب زیادی اندوخته اند و در این بین رسانه های مجازی نیز در افزایش آگاهی بخشی مردم سهم زیادی داشته اند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ روزنامه جمهوری اسلامی ایرنا دولت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گیلان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ روزنامه جمهوری اسلامی ایرنا انتخابات ۱۴۰۰ روزنامه جمهوری اسلامی ایرنا دولت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گیلان مردم پای صندوق فضای مجازی بین المللی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور اعلام کرد که مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲ حوزه برای انتخاب ۴۵ نماینده در ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

به گزارش مشرق،احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پشت سر گذاشتن بسیار عالی مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب، انتخاب ۴۵ نماینده به‌دور دوم کشیده شد، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت حوزه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های که قرار است بیش از یک نماینده انتخاب شود، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در خرم‌آباد نیز انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در وقت خودش، یعنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه تمام وزرا به دنبال این هستند قوی‌ترین مدیران را انتخاب کنند و با تفاهم مشترک بین استاندار و وزیر، مدیر انتخاب می‌شود، ممکن است کسی از دیدگاه بعضی رسانه‌ها موردپسند نباشد، اما آنچه که مهم است این بوده که مدیر باید بتواند به مردم خدمت کند، در خدمت مردم باشد، گفت: قالب مدیران ما هم به این صورت هستند.

وی، تأکید کرد: وزرا به دنبال این نیستند که مدیر ضعیف انتخاب کنند، بنای انتخاب هم بین استاندار و وزیر مربوطه است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تغییر استانداران استمرار دارد؟ گفت: ما فعلاً این دو استاندار مازندران و لرستان را تغییر داده‌ایم.

دیگر خبرها

  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • اعلام شرایط انتخاب ملی پوش کشتی فرنگی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • والیبال ایران و انتخابی برای قهرمانی لیگ و آسیا
  • حضور ۴ ووشوکار مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند