Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@12:41:07 GMT

استاندار سمنان: برنامه‌های تنش آبی در استان اجرا شود

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۳۸۹۵

استاندار سمنان: برنامه‌های تنش آبی در استان اجرا شود

گروه استان‌ها- استاندار سمنان با اشاره به کاهش ۳۴ درصدی روان آب‌های موجود در این استان بر اجرای برنامه‌های تنش آبی تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان ، علیرضا آشناگر در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم‌آبی در استان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، بابیان اینکه راه برون‌رفت استان سمنان از معضل کم‌آبی را مصرف بهینه و تأمین کسری آب از منابع خارج استان عنوان کرد و اظهار داشت: راهی جز این وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نیاز آبی استان سمنان در دو بخش صنعت و آب شُرب گفت: روان آب‌های موجود در استان سمنان به میزان 34 درصد کاهش یافته است.

استاندار سمنان با اشاره به بارندگی‌های کم و تبخیر بالا به‌واسطه گرمای هوا در این استان بیان کرد: خشک‌سالی بسیاری از مناطق استان سمنان را تحت تأثیر خواهد داد.

آشناگر با اشاره به وضعیت بحرانی برخی مناطق استان سمنان به دلیل خشک‌سالی عنوان کرد: با توجه به اینکه بعضی از شهرستان‌های این استان دچار تنش آبی هستند؛ تمهیدات لازم برای تأمین آب شرب در حال انجام است.

وی با اشاره به مکاتبه‌ای که با معاون اول ریاست جمهوری در مورد وضعیت آبی استان سمنان انجام شده است، گفت: باید برنامه‌های تنش آبی در استان سمنان اجرا شود.

استاندار سمنان در مورد تأمین آب از دریای خزر گفت: در حال حاضر اجرای این طرح به مراحل خوبی رسیده است که امیدواریم در دولت آینده با همراهی مجلس این امر بسیار مهم و حائز اهمیت برای استان سمنان مورد پیگیری و عملیاتی شود.

آشناگر با اشاره به مشکل شدید کم‌آبی در بخش کشاورزی استان سمنان گفت: استفاده از تجهیزات نوین آبیاری باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

وی با اشاره به نصب کنتور هوشمند در همه چاه‌های آب استان سمنان گفت: مدیریت خوبی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

منابع آبی استان سمنان مدیریت شوند

حیدریان، مدیرکل امور منابع آب استان سمنان نیز در این جلسه با تأکید بر مدیریت بهتر منابع آبی و توزیع آن گفت: خشک‌سالی یکی از موضوعات بسیار مهم استان است که باید مورد توجه ویژه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه خشک‌سالی های هواشناسی امری طبیعی است، گفت: باید مشخص شد این خشک‌سالی یک‌ساله است یا ادامه‌دار که بتوان اقدامات ویژه‌ای در صورت ادامه‌دار بودن آن برای جلوگیری از بروز خشک‌سالی اقتصادی و کشاورزی انجام داد.

کشاورزی استان فارس 41 هزار میلیارد ریال از خشکسالی خسارت دیدخشکسالی و چالشی که تابستان امسال در استان سمنان پیش رو استخشکسالی و لزوم پیشگیری از خطر بزرگ آتش‌سوزی جنگل‌ها

مدیرکل امور منابع آب استان سمنان گفت: شاخص متوسط تا شدید خشک‌سالی هواشناسی استان سمنان در نقشه کشوری وجود دارد؛ بنابراین باید مدیریت و برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

حیدریان با اشاره به کاهش 46 درصدی بارندگی‌ها در استان سمنان نسبت به سال گذشته گفت: رودخانه‌های استان سمنان نیز نسبت به سال 1399 با کاهش 34 درصدی روان آب مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/363/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار سمنان استان سمنان منابع آب خشک سالی تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه پیامکی اجرای پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در اصفهان اجرا می‌

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برای ماه مبارک رمضان امسال طراحی برنامه‌های جز خوانی قرآن در مساجد، حسینیه‌ها و فضاهای عمومی بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه این طرح با استقبال خوب مردم رو به رو شده است.

وی افزود: اجرای پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» دیگر برنامه این اداره کل در ماه مبارک رمضان بوده است که این پویش در قالب برپایی نمایشگاه در حاشیه محفل قرآن خوانی چهارباغ اجرایی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برگزاری مسابقات به عنوان متمم برنامه‌های پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در دستور کار داریم، اضافه کرد: برای این مسابقات جوایز ارزنده‌ای را اهدا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه متقاضیان برای شرکت در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در استان اصفهان می‌توانند عدد را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۳۸۹ ارسال کنند، ادامه داد: به زودی سوالات مسابقه نیز اعلام خواهد شد.

کد خبر 6063406

دیگر خبرها

  • طرح نذر خدمت به همت خادمیاران رضوی اجرا می‌شود
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • ارائه طرح های کاربردی در راستای تحقق شعار سال
  • مسابقه پیامکی پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در اصفهان اجرا می‌ شود
  • مسابقه پیامکی اجرای پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در اصفهان اجرا می‌
  • طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی
  • طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سمنان اجرا شد
  • موزه ملی ملک میزبان علاقه‌مندان در برنامه «شب در موزه»
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی تصادفات جاده ای در استان سمنان