Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوسی کوهن» که چند روزی می‌شود از اتمام دوره ریاستش بر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) می‌گذرد، هنوز هم لفاظی‌ها و اتهام‌زنی‌ها به تهران را تکرار می‌کند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌ پست»، کوهن شامگاه دوشنبه طی اظهاراتی در دانشگاه «بار ایلان» از فعالیت‌های ایران در منطقه غرب آسیا و همچنین اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی به دنبال احیای توافق هسته‌ای ایران هستند، عمیقاً ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تکرار اتهامات نخ‌نماشده و بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: «ما باید درقبال ایران لجوج و جدی باشیم. باید به ایران بگوییم که اقداماتش غیرقابل قبول است. این روند محوری استراتژی ما است».

رئیس سابق موساد با توصیه به آمریکا برای خارج‌نکردن نظامیانش از عراق، مدعی شد: «اگر آمریکا، عراق را ترک کند، آن [کشور] توسط ایران تصرف می‌شود. بخش اعظمی از راکت‌هایی که حین عملیات اخیر (جنگ ۱۲ روزه غزه) از شمال به سمت ما شلیک شد، تحت مدیریت ایران بود. این کشور از دو سازمان تروریستی علیه ما حمایت می‌کند».

بر اساس این گزارش، کوهن با ادعای اینکه ایران در حال کمک به گروه‌های مقاومت در لبنان و نوار غزه برای دستیابی به تسلیحات پیشرفته و نقطه‌زن است، گفت این مسئله باعث شده سطح تهدید علیه رژیم صهیونیستی به میزان بی‌سابقه‌ای بالا برود زیرا گروه‌های مقاومت تا کنون چنین سلاح‌های پیشرفته‌ای در اختیار نداشته‌اند.

وی پیش از این نیز با درخواست برای افزایش تحرکات نظامی علیه ایران، ادعا کرده بود: «مبارزه با این کشور ادامه دهد تا زمانی که ایرانی‌ها متوجه شوند هر اشتباهی از جانب آنها با پاسخ دردناکی مواجه خواهد شد». (جزئیات بیشتر)

«حفظ برتری نظامی اسرائیل» قانونی در آمریکا است که ایالات متحده را ملزم می‌کند از طرق مختلف از جمله ایجاد محدودیت برای فروش تسلیحات به سایر کشورهای منطقه غرب آسیا از حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی در این منطقه اطمینان حاصل کند. 

تقریباً از سال ۱۹۷۳ میلادی تاکنون یعنی زمانی که آمریکا با تهدید تل‌آویو در خصوص حمله مستقیم اتمی به قاهره مجبور به ایجاد یک خط تدارک هوایی به سمت خاک فلسطین اشغالی و ارسال حجم عظیمی از کمک‌های نظامی برای جلوگیری از سقوط رژیم صهیونیستی شد، اصل برتری کیفی نظامی رژیم صهیونیستی تبدیل به یک راهبرد غیرقابل خدشه در تمام دولت‌های آمریکا شده است.

بر این اساس تحویل هر نوع سلاح به هر کدام از کشورهای خاورمیانه که امکان تسلط هوایی، دریایی و زمینی رژیم صهیونیستی را به خطر اندازد، ممنوع شد. علاوه بر این باید با کمک‌های گسترده نظامی و اقتصادی این برتری تضمین شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا توافق هسته ای موساد ایران یوسی کوهن رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی

نمایندگان دائم ایالات متحده آمریکا و متحدان این کشور در سازمان ملل متحد، در تداوم تلاش‌های غرب برای دلگرمی و تقویت روحیه رژیم صهیونیستی، پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه اسراییل را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد آمده است: ما حملات ۱۳ آوریل جمهوری اسلامی ایران و شرکای آن به اسرائیل را که شامل پرتاب چند صد موشک بالستیک، موشک کروز و پهپادهای تهاجمی علیه چندین هدف بود را به صراحت محکوم می کنیم. باید توجه داشته باشیم که این حمله گسترده می توانست باعث خسارت قابل توجه و تلفات جانی شود.

این بیانیه در تداوم فضاسازی‌ها علیه اقدام مشروع ایران می‌افزاید: ما همچنین این واقعیت را محکوم می کنیم که تسلیحات پرتاب شده به سوی اسرائیل حریم هوایی چندین کشور منطقه را نقض کرده، جان مردم بی گناه آن کشورها را به خطر انداخته و به نظر می رسد از حریم هوایی نزدیک اماکن مقدس در قدس عبور کرده است.

در بیانیه یادشده از مداخله ایالات متحده و متحدانش برای رهگیری موشک‌های ایران قدردانی شده و آمده است: ما از تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید فوری خشونت در منطقه، به دنبال تلاش‌های هماهنگ برای دفاع در برابر حمله ایران استقبال می‌کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما توقیف غیرقانونی یک کشتی تجاری با پرچم پرتغال در نزدیکی تنگه هرمز در ۱۳ آوریل را محکوم می کنیم و از ایران می خواهیم که کشتی و خدمه بین المللی آن را فورا آزاد کند. ما متذکر می شویم که حمله تشدید کننده ایران آخرین نمونه از اقدامات خطرناک و بی ثبات کننده این کشور و شرکای ستیزه جوی آن است که تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

نویسندگان این بیانیه در پایان خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها شده و نوشته‌اند: ما همکاری دیپلماتیک خود را برای حل و فصل همه تنش ها در منطقه تقویت خواهیم کرد.

این بیانیه از سوی ایالات متحده، آلبانی، آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، بلغارستان، کانادا، کرواسی، قبرس، چک، دانمارک، اکوادور، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، هلند، نیوزیلند، نروژ، ایالات فدرال میکرونزی، پالائو، پاپوآ گینه نو، لهستان، پرتغال، جمهوری کره ، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، اوکراین و بریتانیا صادر شده است.

جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • رئیس سابق کنست رژیم صهیونیستی بن گویر را به سخره گرفت
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک‌ها و پهپاد‌های پیشرفته‌تر در حمله به اسرائیل
  • مقام نظامی سابق تل‌آویو: محاسباتمان درباره ایران اشتباه بود
  • دستاوردهای تاریخ‌ساز عملیات «وعده صادق»
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک ها و پهپادهای پیشرفته تر در حمله به اسرائیل /چرا سپاه با اطلاع قبلی حمله کرد؟/هنوز همه ورق ها فاش نشده است!