Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه مسئولان استان ایلام ضمن بازدید از تونل کبیرکوه در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و اعتباری این طرح عظیم قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام) در این بازدید که نماینده ولی فقیه دراستان، استاندار ایلام و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، مدیرکل راه و شهرسازی استان به تشریح مراحل احداث تونل کبیرکوه، ویژگیها و اهمیت حفاری این تونل پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدلله بهادری در این گزارش گفت: طول تونل اصلی کبیر کوه ۴۷۵۰ متر است که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول اجرای لاینینگ (پوشش بتونی سقف و دیوارها) است که ۴۰۰ متر از لاینینگ نیز درحال حاضرانجام گرفته و ۸ دستگاه تونل دیگرجمعاً به طول ۱۸۵۰ متر دراین مسیرحفاری شده و هم اکنون پیمانکاردراین قسمت مشغول عملیات خاکبرداری و اجرای روسازی و تحکیمات و آماده سازی لاینینگ تونل‌ها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان دربحث اهمیت احداث این تونل گفت: تونل کبیرکوه از چند لحاظ چه سطح استان و چه در سطح ملی از اهمیت بالایی بر خوردار است، این تونل گردنه سخت گذر کبیر کوه بین شهرستانهای دره شهر و آبدانان را که نزدیک ۱۸۰ پیچ و قوص پرحادثه را دارد حذف نموده و دسترسی شهرستانهای شمال و جنوب استان و حتی درآینده با بهره برداری از طرح هایی چون راه ارتباطی سیروان- بدره و سایر پروژه های راه سازی دیگر تردد بین استانهای کرمانشاه به خوزستان را تسهیل و کوتاه تر می کند و همچنین به عنوان یک راه عمود بر راههای موازی دیگر دسترسی استانهای مرکزی به مرزهای غربی نظیر مرز چیلات را امکان پذیر می سازد.

وی افزود به لحاظ پدافند غیرعامل تونل کبیر کوه یک راه دسترسی استراتژیک محصوب شده و با تدابیر اتخاذ شده امکان انتقال خط انتقال آب نیز از این تونل مد نظر قرار گرفته است.

بهادری همچنین به احداث تمامی مراحل این تونل تا کنون توسط پیمانکاران بومی منطقه اشاره و خاطر نشان کرد: حفاری این تونل با این ویژگی‌ها که دومین تونل طولانی کشور محسوب می شود با وجود مطالبات زیاد بدون وقفه ادامه دارد که می طلبد شرایط لازم جهت تخصیص اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات و ادامه کار فراهم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: رئیس مجلس شورای اسلامی تونل کبیرکوه مرز چیلات دهلران مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد