Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه طی یک قرن گذشته، عمده توجه ما به افزایش تعداد خودروها بوده است، گفت: ماحصل این نگاه آلودگی هواست و اگر این وضع ادامه داشته باشد، قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

 سردار محمدحسین حمیدی به تشریح ترافیک و وضعیت پایتخت از زمان ورود اولین خودروها و شکل گیری پلیس راهور پرداخت و گفت: در سال ۱۲۷۹ اولین خودرو وارد شهر تهران شد و تا حدود پنج سال بعد یعنی در سال ۱۲۸۴، تعداد خودروها در شهر تهران به ۲۱۴ دستگاه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارسال بعد در سال ۱۲۹۸ سیستم راهنمایی و رانندگی شکل گرفت و فرآیند شماره گذاری خودروها آغاز شد.

حمیدی با بیان اینکه در سال ۱۳۰۰ جمعیت خودروهای شهر تهران به ۶۰۰ دستگاه رسید، گفت: از همین سال‌ها بود که ضوابط مربوط به تردد، تصادف و آیین نامه‌های راهنمایی و رانندگی شکل منظمی به خود گرفت. به عبارتی می‌توان گفت که نزدیک به یک قرن است که از اولین مقررات مربوط به راهنمایی و رانندگی در کشورمان می‌گذرد.

وی با بیان اینکه تعداد خودروهای شهر تهران سال ۱۳۳۵ با شیبی ملایم و متناسب با جمعیت افزایش پیدا کرد، گفت: در سال ۱۳۳۵ یک انفجار جمعیتی در خودرو و جمعیت اتفاق افتاد به طوری که تعداد خودروها در شهر تهران به ۷۵۰ هزار دستگاه رسید. در آن سال جمعیت تهران از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هم عبور کرده بود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: در حال حاضر نیز جمعیت تهران بالغ بر ۱۳ میلیون نفر  و تعداد وسایل نقلیه نیز هفت میلیون دستگاه است. به طوریکه روزانه سه میلیون تردد خودرویی تنها در شهر تهران گزارش شده است.


وی با بیان اینکه طی یک قرن گذشته، عمده توجه ما به افزایش تعداد خودروها بوده است، گفت:  ماحصل این نگاه آلودگی هواست و اگر این وضع ادامه داشته باشد، قطعا  دچار مشکل خواهیم شد.

رییس  پلیس راهور تهران ادامه داد: اولین کاری که باید در جهت بهبود اوضاع صورت پذیرد، اصلاح نگاه مدیران و کارشناسان است.  نباید شهر را به همین صورت به خودرو واگذار کنیم، مگر چقدر می‌شود کمربندی  و تونل و راه ساخت؟ بنابراین اگر بخواهیم انضباط در ترافیک باشد و اگر بخواهیم تصادفات را کاهش دهیم باید شهر را از نگاه خودرو محوری به سمت انسان محوری ببریم و پیاده راه‌هایی بسازیم که شهروندان بتوانند در کنار منزل خود از آن استفاده کنند.

حمیدی با بیان اینکه باید به مسیرهای دوچرخه بیشتر توجه داشته باشیم، گفت: همچنین باید سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم . سازمان محیط زیست، شهرداری‌ها و دولت می‌توانند نقش بسزایی در این خصوص داشته باشند تا بتوانیم نظم بیشتری را در سطح شهر حاکم کنیم.

وی تاکید کرد: باید شهر را از خودرو محوری به سمت انسان محوری پیش ببریم تا بتوانیم در آینده در آن بهتر زندگی کنیم. لازم است که در ابتدای قرن جدید این نگاه تحولی را در سیستم ترافیک شهری و زندگی شهروندان ایجاد کنیم.

/ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تعداد خودروها باید شهر پلیس راهور شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش

شرکت کرمان موتور شرایط فروش اقساطی ۲ محصول خود را اعلام کرد. در این طرح فروش، ۲ محصول این شرکت شامل جک J۴ و کی ام سی T۸ به فروش می‌رسند.

 بر اساس اعلام شرکت کرمان موتور این شرکت فروش اقساطی خودرو پیکاپ T ۸ را از ۲۹ فروردین تا سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز کرد. قیمت خودرو تی۸ برای سال ۱۴۰۳ مبلغ یک میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان اعلام شده است.

فروش خودرو پیکاپ کی ام سی T ۸ با پیش پرداخت ۸۴۷ میلیون تومانی و دوره‌های بازپرداخت اقساط بصورت ۱۸، ۲۴ و ۳۰ ماهه اعلام شده است. مدل خودرو سال ۱۴۰۳ و سند محصول در رهن شرکت کرمان موتور خواهد بود. جریمه تاخیر در تحویل خودرو نیز ماهیانه ۳ درصد می‌باشد. زمان تحویل خودرو پیکاپ T ۸ به خریداران ۶۰ روز کاری خواهد بود.

جدول فروش خودرو پیکاپ T ۸ 


همچنین فروش اقساطی خودرو سواری جی۴ نیز از ۲۹ فروردین تا ۳ اردیبهشت از سوی کرمان موتور انجام می‌شود. قیمت خودرو سواری جی۴ برای سال ۱۴۰۳ مبلغ ۷۹۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام شده است. فروش خودرو جی۴ با پیش پرداخت ۵۴۱ میلیون تومانی و دوره‌های بازپرداخت اقساط بصورت ۱۸، ۲۴ و ۳۰ ماهه اعلام شده است.
 
زمان تحویل خودرو جی۴ به خریداران ۶۰ روز کاری خواهد بود و رنگ خودرو‌های سواری جی۴ نیز سفید، مشکی، خاکستری طوسی روشن متالیک، قرمز، آبی زنگاری و قهوه‌ای متالیک اعلام شده است.

جدول فروش خودرو جی۴

منبع: عصر ایران 

tags # خودرو سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • افزایش قیمت کارخانه ای این خودرو کلید خورد | منتظر افزایش قیمت‌ سایر خودروها باشیم؟
  • صحت سنجی ادعای وجود ۵۰ هزار خودروی خارجی در گمرکات کشور
  • صحت سنجی ادعای ورود ۵۰ هزار خودروی خارجی به گمرکات
  • (عکس) حضور محمدرضا گلزار در تبلیغات یک خودرو
  • آغاز فروش اقساطی ۲ محصول کرمان موتور + جدول فروش
  • کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز
  • خط‌کشی محوری معابر منطقه۸ تهران
  • (عکس) شیوه جالب سردار سپاه برای ابراز ارادت به رهبر انقلاب