Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:37:02 GMT

ورود ریزگرد مهمترین اثر نابودی خلیج گرگان است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۴۸۵۷

ورود ریزگرد مهمترین اثر نابودی خلیج گرگان است

هادی حق شناس روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با تشکل های مردم نهاد گلستان با اشاره به تاثیر ظرفیت‌های زیست محیطی در بهبود زندگی ساکنان استان بر احیای خلیج گرگان با هدف ممانعت از بروز مخاطرات زیست محیطی ناشی از خشکی این پهنه آبی تاکید کرد.

وی بیان کرد: بی توجهی به سرنوشت خلیج گرگان، این پهنه ۴۰ هزار هکتاری را تا پنج سال آینده به زمینی لم یزرع و فاقد ظرفیت های زیست محیطی تبدیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استاندار گلستان چندی قبل گفته بود که با ادامه روند کنونی و خشک شدن آرام آرام سطح آب موجود در پهنه آبی خلیج گرگان، تا چند سال آینده اثری از این خلیج باقی نخواهد ماند.

استاندار گلستان در ادامه بر ضرورت استفاده از ظرفیت های استان برای رونق گردشگری و تولید ثروت تاکید کرد و گفت: یکی از این فرصت ها، جزیره آشوراده است که در صورت اجرای طرح های همخوان با الگوهای زیست محیطی، علاوه بر کمک به رونق گردشگری موجب احیا و جلوگیری از نابودی تنها جزیره ایرانی دریای خزر خواهد شد.

حق شناس لایروبی کانال‌های خزینی و چپاقلی را یکی از راهکاری تزریق آب از دریا به خلیج گرگان دانست و گفت: مطالعات علمی نشان می دهد که بر خلاف برخی دیدگاه ها، با اجرای این طرح آب خلیج به دریا بازنخواهد گشت و انجام آن بقا و حیات این پهنه آبی را تضمین می کند.

وی راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون را یکی از ظرفیت های توسعه پایدار گلستان دانست و گفت: رونق ایجاد صنایع تبدیلی و پرهیز از خام فروشی محصولات تولیدی استان با تمرکز بر صادرات به بازارهای کشورهای منطقه از جمله روش های بهره گیری درست از این منطقه اقتصادی است.

استاندار گلستان با اشاره به فعالیت تنها شرکت استخراج ید ایران در گلستان گفت: این شرکت خواستار توسعه فعالیت های خود شده اما به دلیل ملاحظات زیست محیطی با این تقاضا موافقت نشده است.

شرکت کانسار خزر در سال ۸۳ با هدف اکتشاف و استخراج ید در شمال استان گلستان تاسیس و تولید ید در معدن این شرکت از اواخر سال ۸۷ آغاز شد.

در جهان تنها ۱۰ کشور از جمله ترکمنستان، آذربایجان، آمریکا، چین، روسیه، شیلی، ژاپن و ایران تولیدکننده ید هستند.

همچنین معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست به عنوان میهمان مجازی این مراسم گفت: تا زمانی که تفکر محیط زیستی مردم تغییر نکند مشکلات محیط زیست کشور حل نخواهد شد.

ژیلا مهدی‌آقایی خطاب به فعالان زیست محیطی گلستان گفت: ذات فعالیت تشکل های محیط زیستی مطالبه گری اصولی با پشتوانه علمی و تخصصی است.

استان گلستان با افزون بر ۲ هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال کشور قرار دارد و دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک گرم و سرد است و منابع طبیعی آن شامل مناطق کوهستانی مرتفع، دشت های هموار، پست و شوره زار و دریا بوده و تنوع زیستی را برای گونه های جانوری در این خطه به وجود آورده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست معاونت طبیعی و تنوع زیستی تالاب استانداری گلستان گرگان مدیریت پسماند خلیج گرگان گلستان هادی حق شناس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست استانداری گلستان سازمان حفاظت محیط زیست استانداری گلستان گرگان مدیریت پسماند خلیج گرگان گلستان هادی حق شناس زیست محیطی خلیج گرگان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان

عین علی کیا با بیان اینکه مراکز درمان اقامتی ترک اعتیاد خصوصی هستند افزود: دو مرکز درمان وبازتوانی اعتیاد جهت معتادان متجاهر در استان فعال بوده که یکی از آنها واقع در توسکستان گرگان مربوط به مردان و دیگری نیز مربوط به زنان در گنبدکاووس بوده که خدمات درمانی واقامتی آن رایگان است.

کیا در مورد خدمات بهزیستی به این مراکز گفت:تعرفه برای هر فرد مددجو در کمپ هی ترک اعتبیاد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که برای افراد بی بضاعت ۵۰ درصد یارانه درمان در قالب یاری برگ تعلق می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه دوره درمان مدد جویان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد از یک تا ۳ ماه است افزود: در گام اول به مدت یک هفته بیماران دوره سم زدایی را زیر نظر پزشک مرکر طی می کنند سپس تیم روانشناسی و مددیاری مراحل بازتوانی روانی اجتماعی را برای مددجو در مرکز انجام می دهند.

کیا ادامه داد: مددجویان پس از درمان نیز حمایت می‌شوند به طوری که با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای به حرفه آموزی می‌پردازند و پس از آن نیز از تسهیلات اشتغال با بهره ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله بهره مند می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی