Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی به تشریح اقدامات دانشجویان دانشگاه‌های این استان در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری حجت الاسلام ترابی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی، با حضور رضایی کرمانی، مسئول بسیج اساتید این استان، هادی باادب، مسئول بسیج دانشجویی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست از کتاب اثر انگشت نیز رونمایی شد.

ترابی در این جلسه با تشریح فعالیت‌های دانشجویان برای انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: یکی از این برنامه ها، حضور دانشجویان در پارک‌های مختلف سطح شهر مشهد بود تا با مردم مستقیما گفتگو کنند و به سوالات مردم و شبهاتی که در ذهن آنان ایجاد شده، پاسخ دهند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه دانشجویان از دی ماه سال گذشته، اقدام به جمع آوری شبهات و سوالات مردم درباره انتخابات کردند، افزود: دانشجویان در گروه‌های علمی به این سوالات پاسخ دادند و اکنون در قالب یک کتاب به چاپ رسیده است که نام آن را اثر انگشت گذاشتیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان یک ربات تلگرامی برای پاسخ به سوالات مردم طراحی کرده اند، گفت: این ربات با نام «از من بپرس» در گروه‌ها و کانال‌های مختلف توزیع شده و مردم می‌توانند در آن سوالات خود را درباره انتخابات بپرسند. پاسخ به این سوالات توسط یک تیم پژوهشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می‌شود.

ترابی با اشاره به اینکه قرارگاه «صراط انقلاب» متشکل از دانشجویان، طلاب و گروه‌های مردمی تشکیل شده، افزود: در این قرارگاه محتوای سیاسی و اقناعی با هدف بالا بردن مشارکت حداکثری مردم تهیه شده است و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد تا در گروه‌های مردمی، به مردم عرضه کنند.

وی تصریح کرد: دور جدیدی از گفتگو با مردم نیز همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت خواهیم داشت که در آن کامیونت‌های مجهز به سیستم صوت در محلات مشهد به حرکت درمی آید و در کنار برگزاری جشن‌های کوچک محلی، تریبون آزاد نیز در کنار این کامیونت‌ها برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست، سلطانی، مسئول گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی خراسان رضوی به تشریح اقدامات انجام شده برای تدوین کتاب اثر انگشت پرداخت و اظهار کرد: در قدم اول کلان مساله مشارکت حداکثری مردم را در افشار مختلف مردمی و صنفی و کنشگری شناسایی کردیم.

سلطانی ادامه داد: پس از آن به مخاطب شناسی و نیازسنجی پرداختیم که در نهایت به سه گروه کلی و ۹ طیف فکری مختلف رسیدیم. این نتایج براساس نظرسنجی از مردم به دست آمده بود.

وی با بیان اینکه این نظرسنجی در دی ۹۹ انجام شده بود، افزود: در آن زمان حدود ۳۰ درصد از مخاطبان در انتخابات شرکت می‌کردند و حدود ۶۰ درصد نیز تردید داشتند. کتاب اثرانگشت براساس تحلیل این نظرسنجی و پاسخ به برخی سوالات و شبهات مطرح شده مردم در این نظرسنجی، تدوین شده است.

گفتنی است، در پایان این نشست خبری، از کتاب اثرانگشت، نوشته سلطانی، مسئول گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی خراسان رضوی، رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی خراسان رضوی انتخابات 1400 نشست خبری نهاد رهبری در دانشگاه خراسان رضوی خراسان رضوی اثر انگشت کتاب اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی

حسن سالاری گفت: نقشه راه این فضای سیار فرهنگی برای ۱۰ روستای "چهاربرجی، پساوه، ارزنچه علیا، پلبند، بهلول آباد، استای، سوران، خیرآباد، فرزنه و محسن آباد " ترسیم شده است.

وی اظهار کرد: برای راه اندازی این کتابخانه افزون بر سه میلیارد ریال هزینه شده که ۵۰ درصد آن از محل سهم نیم درصد شهرداری‌های این شهرستان، ۲۵ درصد آن از سوی خیرین و ۲۵ درصد دیگر آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اهداء کتاب پرداخت شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: در زمان حاضر دومین کتابخانه سیار این خطه مرزی ۳۳۰ نفر عضو فعال دارد که از ۲ هزار و ۵۰ جلد کتاب موجود در آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مخزن این کتابخانه ظرفیت هزار جلد کتاب را دارد، گفت: ۸۰ درصد کتاب‌های موجود در این فضا به بخش کودک و نوجوان اختصاص دارد.

سالاری با بیان اینکه اولین کتابخانه سیار شهرستان تایباد در دهه فجر سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید، افزود: اولین کتابخانه سیار این شهرستان با ۴۰۰ جلد کتاب ۲ هزار نفر عضو فعال دارد که به علاقمندان کتاب و کتابخوانی در هشت روستای این منطقه خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: در مجموع کتابخانه‌های سیار تایباد، ۸۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را پوشش می‌دهد.

شهرستان تایباد هشت کتابخانه نهادی، مشارکتی، سیار و روستایی با هشت هزار و ۲۰۰ نفر عضو فعال دارد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی