Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@11:33:29 GMT

برداشت گل‌ محمدی در طالقان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۵۳۵۹

به گزارش جام جم آنلاین البرز، گل سرخ یا گل محمدی نام نوعی گل رز است که نماد عشق و زیبایی بوده و عطر بی نظیری دارد و از آن گلاب می گیرند. علاوه بر عطر استثنایی این گیاه ، خواص دارویی آن نیز از دیرباز شناخته شده است.   گل محمدی را به شکل های مختلف از جمله چای و دمنوش گل محمدی، روغن گل محمدی و گلاب نیز استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اواخر فروردین که می‌رسد عطر و بوی گل‌های محمدی در فضای استان می‌پیچد، گل‌های صورتی رنگ که برای عده زیادی هم منبع درآمدی است.   کاشت و تولید گل های محمدی به صورت صنعتی چند سالی است که در طالقان ایجاد شده است.
شاه حسینی، تولید کننده گل های محمدی با اشاره به این که  سال سومی است که گل های محمدی را کشت و برداشت می کنیم و سال بعد می خواهیم این محصول را به کشت انبوه برسانیم افزود: برای آبرسانی از سیستم آبیاری قطره ای استفاده کردیم تا میزان مصرف آب کاهش یابد.   سلطانیان، معاون جهاد کشاورزی شهرستان طالقان نیز گفت: ۲۵ هزار اراضی جدید الاحداث در شهرستان داریم و انتظار داریم ۲۰ تن گل محمدی برداشت کنیم.
معاون جهاد کشاورزی شهرستان طالقان افزود: کشاورزان برای دریافت تسهیلات و مشاوره می توانند به جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.   سلطانیان گفت: باتوجه به شرایط کوهستانی طالقان، می توان گیاهان دارویی هم در این منطقه کشت و برداشت کرد و چیدن گل های محمدی از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه می یابد.
 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رز گلاب صورتی گل های محمدی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمشید اسلامیان با اشاره به آغاز عملیات برداشت گندم  از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان، گفت: محصول گندم برداشت شده از مزارع توسط مراکز خرید سازمان تعاون روستایی شهرستان شادگان با نرخ مصوب خریداری می‌شود.   وی افزود: به منظور سرعت بخشیدن به عملیات برداشت محصول، ۳۵ دستگاه کمباین فعالیت خود را آغاز کردند و تعدادی از کمباین‌های مهاجر نیز در هفته‌های آینده وارد مزارع شادگان خواهند شد.   به گفته اسلامیان؛ در سال زراعی جاری ۵۴۰ هکتار جو و ۴۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی شادگان به کشت کلزا اختصاص یافت که برداشت این محصول نیز در حال انجام است.   مدیر جهاد کشاورزی شادگان ادامه داد: ۳ مرکز خرید محصولات در دهستان‌های دارخوین، بوزی و حسینی فعالیت خود را آغاز کرده است و آماده خرید محصول گندم، جو و کلزا از کشاورزان به صورت شبانه روزی هستند.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم
  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان