Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@22:52:41 GMT

دیدار گریفیتس با بهاروند معاون وزیر امور خارجه ایران

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۶۱۱۴

دیدار گریفیتس با بهاروند معاون وزیر امور خارجه ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که به منظور رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره اوضاع یمن به تهران سفر کرده، امروز (سه‌شنبه) با «محسن بهاروند» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

گریفیتس قرار است بزودی به سمت معاون دبیرکل در امور بشردوستانه منصوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این دیدار بهاروند ضمن تبریک سمت جدید گریفیتس، بر اهمیت کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در مناطق درگیری به ویژه در یمن، سوریه، افغانستان و عراق و بدون توجه به ملاحظات و فشارهای سیاسی تأکید کرد.
 وی گفت: ایران علیرغم تحریم‌های ظالمانه همواره آماده کمک به سازمان ملل برای تسریع کمک رسانی بشردوستانه به مردم نیازمند در مناطق درگیری بوده است. 
بهاروند اضافه کرد: متاسفانه تحریم‌های یکجانبه آمریکا نه تنها مانع از تجارت بشردوستانه مانند خرید غذا و دارو شده، بلکه ارسال کمک‌های بشردوستانه سازمان به مردم نیازمند در مناطق درگیری و بحران زده را نیز تحت الشعاع قرار داده است و آقای گریفیتس در ابتدای پذیرش مسئولیت جدید باید این موضوع را در دستورکار قرار دهد. 
وی پیشنهاد کرد که معاهده بین المللی تدوین شود که براساس آن کمک و تجارت بشر نتواند هدف تحریم، ملاحظات سیاسی یا و مورد استفاده برای اهداف نظامی شود. 
بهاروند همچنین از گسترش حملات تروریستی علیه نژاد، قومیت و مذاهب خاص به ویژه مدارس و علی الخصوص مدارس دخترانه در افغانستان به شدت ابراز نگرانی کرد و این اقدامات را نه تنها جنایت جنگی بلکه نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه خواند و توجه سازمان‌های بین‌المللی را به این موضوع خواستار شد. 
گریفیتس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بزودی در مسئولیت جدید مشغول به کار خواهد شد، اولویت‌های کاری بخش بشردوستانه سازمان ملل را تشریح کرد.

دو طرف در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله یمن، سوریه، افغانستان و عراق و نقش سازمان ملل به ویژه از بعد بشردوستانه و امدادرسانی به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز امروز در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با بیان این‌که جنگ، راه‌حل بحران یمن نیست، بر ضرورت رفع محاصره مردم این کشور و تسهیل ارائه کمک‌های انسانی به آنها تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ نیز به منظور رایزنی پیرامون ابعاد مختلف بحران یمن به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن بهاروند معاون وزیر امور خارجه مارتین گریفیتس نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور رایزنی با مقامات ترکمنستان به عشق آباد سفر کرده، بعداظهر امروز با رشید مردوف، معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان، همچنین پیش از این دیدار با رئیس جمهور و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گوترش: نمی‌توانم غمی را که از دیدار با پناهندگان فلسطینی تجربه کردم از بین ببرم
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • عکس/ دیدار امیر عبداللهیان و وزیر امور خارجه ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • تصاویر| دیدار اسماعیل هنیه با وزیر امور خارجه
  • دیدار اسماعیل هنیه با وزیر امور خارجه
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • رئیس کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل کناره می‌گیرد