Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@21:37:28 GMT

چرا امروز بیت کوین سقوط کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۶۳۱۰

به گزارش بورس تابناک، قیمت بیت کوین در معاملات امروز بیشترین افت روزانه طی حدود دو هفته اخیر را به ثبت رساند که دلیل اصلی آن نگرانی‌ها در بازار نسبت به رویکرد آمریکا در قبال اجرای سیاست‌های پولی و تداوم تنگ‌تر شدن عرصه برای مبادله ارزهای مجازی در چین بوده است.

بیت کوین امروز با افت حدود 10 درصدی رقم 32 هزار و 318 دلار را لمس کرد که بدترین افت روزانه از روز 28 می تاکنون محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر ارزهای مجازی هم در معاملات امروز منفی بودند به گونه‌ای که 10 ارز برتر بازار هر کدام بین 7.3 تا 12.9 درصد نسبت به 24 ساعت پیش ریزش داشتند. 

افزایش برخورد با معاملات بیت کوین و استخراج این ارز مجازی در چین از جمله مهم‌ترین دلایل افت قیمت بیت کوین بوده است، به گونه‌ای که در روزهای گذشته دولت چین تعدادی از حساب‌های مربوط به معاملات ارزهای مجازی در یکی از شبکه‌های اجتماعی این کشور به نام «وی‌بو»، که شبیه توئیتر عمل می‌کند را بسته است.

ژهان چو، مدیر یک شرکت سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی واقع در هنگ کنگ به نام کنتیک، در این باره می‌گوید: چین به اعمال فشار بر ارزهای مجازی از طریق ممنوع کردن استخراج این ارز مجازی و حذف حساب کاربری فعالان این بازار در وی‌بو ادامه می‌دهد. این نشان دهنده سخت‌تر شدن کار در حوزه ارزهای مجازی در داخل چین است. 

سرمایه گذاران در این بازار همچنین پیگیر سیاست‌های پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا هستند که می‌تواند در این بازار اثر منفی بگذارند. 

ممکن است بانک مرکزی آمریکا به سمت اجرای سیاست‌های انقباضی و کنار گذاشتن سیاست‌های تسهیلی و انبساطی پولی بروند. 

یکی دیگر از مسائلی که در بازار امروز توجه سرمایه گذاران را به شدت جلب کرد، اعلام دادگستری آمریکا مبنی بر بازپس گرفتن باج بیت‌کوینی بود که چند هفته پیش به هکرهای حمله کننده به شبکه توزیع سوخت این کشور پرداخت شده بود.

 

منبع: فارس

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیت کوین رمزارز ارز دیجیتال انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارزهای مجازی بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین صعود کرد

آفتاب‌‌نیوز :

امروز در بازار ارز‌های دیجیتال قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش داشته است.

قیمت بیت کوین امروز به ۶۶،۰۲۶ (شصت و شش هزار و بیست و شش) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۰۷ درصدی داشته است.

قیمت اتریوم امروز به ۳،۲۱۲ (سه هزار و دویست و دوازده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۲۸ درصدی داشته است.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • قیمت بیت کوین امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • بیت کوین صعود کرد
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • چهارمین هاوینگ بیت کوین انجام شد
  • رمزدارایی در پساهاوینگ