Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@14:13:33 GMT

ابلاغ قانون ایجاد مناطق جدید آزاد تجاری - صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۶۵۸۲

ابلاغ قانون ایجاد مناطق جدید آزاد تجاری - صنعتی

رئیس جمهوری قانون ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی را ابلاغ کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری قانون ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی را برای اجرا به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون که در راستای تحقق بند (۱۱) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج، به تصویب رسیده است، در جلسه علنی ۳۰ ام اردیبهشت ۱۳۹۹ در مجلس شورای اسلامی، تصویب و در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با اصلاح ماده واحده موافق مصلحت نظام تشخیص داده شد.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: ویژه اقتصادی آزاد تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ سند همکاری بین ایران و‌پاکستان به امضا رسید

آفتاب‌‌نیوز :

۸ سند همکاری و‌توافق نامه و یادداشت تفاهم بین هیات‌های عالی رتبه ایران و پاکستان و در حضور مقامات عالی رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید.

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی و هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به پاکستان مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور دکتر دکتر رئیسی و شهباز شریف ۸ سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی به امضاء رساندند.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۸ سند همکاری بین ایران و‌پاکستان به امضا رسید
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی