Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@22:39:29 GMT

هشدارهای هواشناسی به کشاورزان

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۶۶۷۲

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به افزایش دما طی روزهای آینده به کشاورزان و باغداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند. ناطقان: مسعود حقیقت مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی اظهار کرد: بنابر آخرین نقشه های هواشناسی، طی ۴ روز آینده در اغلب مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف و آفتابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: طی روزهای آتی در بعدازظهر و اوایل شب در استان های شمال خراسان رضوی، ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده موقتی داریم.

حقیقت ادامه داد: در مناطقی از شمال غرب، غرب، بخش هایی از استان های تهران، البرز، سمنان و بخش هایی از مرکز کشور رگبار پراکنده باران انتظار می رود.

مدیر کل پایش هواشناسی از روند افزایش دما در برخی نقاط خبر داد و گفت: طی چند روز آینده ماندگاری هوای گرم و افزایش دما در برخی نقاط پیش بینی می شود.

وی در توصیه ای به کشاورزان بیان کرد: در مناطق شمال غرب احتمال طغیان سن گندم بویژه پوره سن وجود دارد، از این رو توصیه می شود که کشاورزان نسبت به پایش مزارع اقدام کنند و در صورت رویت با نظر متخصصان اقدام به سم پاشی در ساعات صبح هنگام کنند.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی افزود: پسته کاران مناطق جنوبی و مرکزی به دلیل شدت تابش نور خورشید از سیلیکات پتاسیم جهت آفتاب سوختگی در باغات استفاده کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که زنبورداران کندوها را به زیرسایه برند، بیان کرد: کشاورزان دور آبیاری مزارع سبزی و صیفی در مناطق جنوبی را به گونه ای تنظیم کنند که استرس دمایی در مزارع ایجاد نشود‌.

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش در سال زراعی جاری بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۱۲۹.۵ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۲۷۶.۳ میلی متر و در بلندمدت ۲۲۱.۱ میلی متر است که این امر کاهش ۵۳.۱ درصدی نسبت به سال گذشته و ۴۱.۴ درصدی دوره بلندمدت را نشان می دهد.

به گفته این مقام مسئول، مدل ها نشان می دهد که کم بارشی در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، کرمانشاه، فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ایلام و لرستان نسبت به دیگر استان ها مشهود تر است.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی با بیان اینکه بارش چندانی در تابستان نداریم، گفت: نقشه‌های پیش یابی اقلیم شناسی نشان می‌دهد که بارش‌ها تا حدود ۶ تیر در اکثر مناطق کشور در حد صفر است و تنها بارش‌های محدودی در نیمه غربی خزر تا شمال غرب پیش بینی می‌شود‌.

حقیقت با بیان اینکه در سال زراعی جاری انواع خشکسالی ها را در استان های مختلف داریم، گفت: خشکسالی انواع و اقسام‌ مختلف همچون ضعیف، متوسط، شدید و بسیار شدید دارد که با این وجود مدیریت کشت بهاره امری ضروری است.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در پایان درباره آخرین وضعیت دما تصریح کرد: مدل ها نشان می دهد که دما طی ماه های آتی نرمال و بیش از نرمال است و به طور کلی ذات تابستان با گرما همراه است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: هشدارها ، هواشناسی ، کشاورزان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هشدارها هواشناسی کشاورزان نشان می دهد استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز دامنه بارش‌ها مناطقی در غرب، مرکز و شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد.

فردا بارش‌ها در شمال غرب و غرب پایان می‌یابد، اما در سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرید!
  • خوشحالی مردم و کشاورزان از بارش رحمت الهی
  • هواشناسی ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنند
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان/ کشاورزان احتیاط کنید
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۲؛هشدار هواشناسی به کشاورزان