Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@08:49:36 GMT

تمیز کردن طلا چگونه انجام می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۶۶۹۷

تمیز کردن طلا چگونه انجام می‌شود؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، طلا، جدا از این‌که نقش زیورآلات را داشته باشد، به یکی از سرمایه‌های زندگی ایرانیان تبدیل شده و نگهداری از آن، موضوعی مهم است.

اگر اهل خرید طلای کهنه هستید که بتوانید پول بیشتری را پس‌انداز کنید یا این که از طلا برای زیورآلات زیاد استفاده می‌کنید، خواندن این مطلب برای شما ضروری است، زیرا می‌توانید طلایی تمیز و براق داشته باشید و درخشندگی آن را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بهتر است در تمیز کردن طلا خیلی زیاده‌روی نکنید و در سال دو بار بیشتر طلا را براق نکنید، به علت این که انجام چند باره آن می‌تواند نتیجه برعکس داشته باشد. به این نکته دقت کنید روش‌های شستشوی طلا‌های ساده و نگین‌دار با یکدیگر متفاوت است و با به کار بردن روش‌های یکسان به آن‌ها آسیب نزنید.

نوشابه

می‌توانید طلا را با مایع ظرفشویی یا نوشابه گازدار بشویید که در دسترس است. درون یک کاسه آب مقداری نوشابه گازدار و همچنین مقدار کمی مایع ظرفشویی بریزید. سپس تکه طلا یا جواهر مورد نظر را درون کاسه قرار دهید تا چند دقیقه خیس بخورد. بعد از آن، به وسیله یک مسواک نرم آن را برس بکشید. مراقب باشید که این کار باید با احتیاط بسیار زیادی انجام شود تا به طلا آسیبی وارد نشود.

بعد از این که همه سطوح طلا را با مسواک تمیز کردید، آن را درون آب گرم قرار دهید تا مطمئن شوید که مواد شوینده از همه سطح آن پاک شده باشند. در آخر برای خشک کردن آن از پارچه نرم و سشوار استفاده کنید تا طلا آسیب نبیند.

خمیر دندان

خمیر دندان نیز از جمله موارد در دسترس است که می‌توانید به راحتی طلا را براق کنید. مقداری خمیر دندان را بر روی یک مسواک نرم بریزید و سپس تمام جواهرات و طلای خود را با آن تمیز کنید. در آخر لازم است طلا و جواهرات را به دقت بشویید و آن‌ها را کاملا خشک کنید.

آب لیمو

مقداری آب لیمو را درون ظرفی بریزید و کمی مایع ظرفشویی مخلوط کنید. سپس این دو را به خوبی هم بزنید. بعد از این که آب لیمو و مایع ظرف‌شویی به خوبی مخلوط شدند، طلای خود را درون ظرف قرار دهید و اجازه دهید به خوبی خیس بخورد. می‌توانید مرتب آن را بررسی کنید و هر زمان که شاهد تمیز شدن آن بودید، طلا را از ظرف خارج کنید. پس از آن با دقت بشویید و خشک کنید.

الکل

مقداری الکل را درون ظرفی بریزید و طلای خود را در آن قرار دهید. اجازه دهید که طلا به مدت ۲ تا ۳ ساعت در آن باقی بماند. سپس، آن را از از ظرف خارج کنید، به خوبی بشویید و خشک کنید.

پربیننده ترین کلیات لایحه نظام رتبه‌ بندی فرهنگیان تصویب شد تمام معلمان رتبه بندی می شوند نگرانی معلمان و دانش آموزان از بازگشایی مدارس رتبه بندی فرهنگیان مشمول بازنشستگان می شود؟ جزییات جذب ۱۰هزار کارنامه سبز در آموزش و پرورش

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا زیورآلات تمیز کردن انتخابات ۱۴۰۰ قرار دهید مایع ظرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردبین: پرسپولیس شانس اول قهرمانی است

از نگاه پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تیم تحت هدایت اسمار لوس ویرا شانس اول دستیابی به عنوان قهرمانی لیگ برتر است. - اخبار ورزشی -

 محمود خوردبین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره پیروزی پرسپولیس برابر ملوان و برخی انتقادها که از عملکرد فنی پرسپولیس در این بازی صورت گرفت، اظهار داشت: بچه‌ها در این بازی تلاش خودشان را انجام دادند و مهم این بود که پرسپولیس سه امتیاز را بگیرد. نباید فراموش کرد که ملوان جزو تیم‌های پرقدرت و باکیفیت لیگ امسال است و مهدی تارتار تیم بسیار خوبی را تشکیل داده است. این یکی از بازی‌های سختی پرسپولیس بود که خوشبختانه با گرفتن سه امتیاز همراه شد. گاهی اوقات ممکن است یک تیم با چالش مواجه شود و جریان بازی طبق خواسته‌اش جلو نرود، ولی مهم این بود که پرسپولیس سه امتیاز را کسب کرد.

استیلی: رفیعی متحول شده است و وسط زمین را مدیریت می‌کند

 

وی با اشاره به عملکرد مثبت اوسمار در پرسپولیس تصریح کرد: اگر قرار بود در آن مقطع یک مربی جدید بیاید قطعاً نیاز به زمان داشت و ممکن بود پرسپولیس آسیب ببیند. به نظر من انتخاب اوسمار بهترین تصمیم بود، چون او روی تیم شناخت داشت و شما می‌بینید که پرسپولیس بعد از انتخاب این مربی نتایج خوبی گرفته و فوتبالی تهاجمی را به نمایش می‌گذارد. بازیکنان هم ارتباط خوبی با این مربی دارند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد رقابت فشرده این تیم با استقلال برای کسب عنوان قهرمانی نیز خاطر نشان کرد: پرسپولیس فصل قبل هم با چنین وضعیتی مواجه بود و در حالی که خیلی‌ها تصور نمی‌کردند این تیم قهرمان شود توانست کار بزرگی را انجام دهد. پرسپولیس تیم روزهای سخت است و من معتقدم که امسال هم شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود.

سرپرست پیشین تیم فوتبال پرسپولیس راجع به مصاحبه برخی از بازیکنان و مربیان استقلال علیه سرخپوشان گفت: این مسائل برای اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد. بازیکنان پرسپولیس توجهی به این مسائل نمی‌کنند و کارشان را در زمین انجام می‌دهند. آنها می‌دانند که باید در زمین مسابقه حرف‌شان را بزنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ستاره سابق نفت مشتاق قهرمانی پرسپولیس!
  • جانشین نیازمند روی دور کلین‌شیت!
  • (عکس) سردار آزمون به تیم برنده رفت
  • سردار آزمون به تیم برنده رفت (عکس)
  • فرمانده مرزبانی: مرزهای کشور را به صورت پهپادی و تصویری پایش می‌کنیم
  • فرمانده مرزبانی : کنترل مرزهای کشور هوشمند و به صورت پهپادی و تصویری انجام می شود
  • از ایلِجار چه می‌ دانید؟ یک همدلی برای نشاکاری
  • جارو برقی رباتیک، چه بخریم؟
  • خوردبین: پرسپولیس شانس اول قهرمانی است
  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است