Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:09:17 GMT

چنین بی محابا تاختن به دولت برای چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۶۸۹۸

چنین بی محابا تاختن به دولت برای چیست؟

امروز یکی از کسانی که نظرش درهمین راستا بیان شد، مهدی احمدی فولادی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استان مازندران بود که با اظهار این‌که دولت آقای روحانی با تمام مشکلاتی که پیش‌رو داشت ، عملکرد خوب و قابل قبولی بر جای گذاشت ، گفت : انکار دستاوردهای دولت در مناظره تبلیغات و تخریب و کوبیدن عملکرد آن هم برای کسب آرای مردم کاری غیر اخلاقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته احمدی فولادی، متاسفانه در مناظره نامزدهای ریاست جمهوری به جای پاسخ دادن به پرسش های مطرح شده تمام تلاششان را صرف نقد عملکرد و انکار دستاوردهای دولت قرار داده بودند ، در حالی که مردم منتظر ارائه برنامه و راهکار جهت برون رفت کشور از مشکلات بودند.

این فعال سیاسی ادامه داد: به نظرم در مناظره نامزدهای ریاست جمهوری پاسخ درخوری برای پرسش ها و برنامه مدونی برای تبیین و تشریح جهت حل مشکلات کشور نداشتند و به همین دلیل هم راه فرار به پاسخگویی را از طریق زیر سئوال بردن دستاوردهای دولتی قرار دادند که تحت شدیدترین تحریم های بین المللی کشور را اداره کرد و اجازه نداد توطئه های دشمنان بویژه فردی مانند ترامپ عملی شود و در این زمینه هم موفق بوده است.

احمدی فولادی همچنین از نوع پرسش های مطرح شده توسط مجری برنامه مناظره انتقاد کرد و توضیح داد : متاسفانه پرسش ها هم به نوعی طراحی شده بود که اصلا به مسائل اساسی اقتصادی و غیراقتصادی کشور که تهدید کننده بنیان های اصلی مملکت است مانند خشکسالی و تحریم های فلج کننده ورود نکرد.

وی با اظهار این جمله که « انگار قرار بود در مناظره دولت مستقر محاکمه شود » ، گفت: در مناظره اقتصادی ، گذشته از این که نامزدها برنامه ای ارائه نکردند و مسایل و مشکلات اصلی کشور مورد بی تو جهی قرار گرفت ، تمام توان برگزار کنندگان مناظره و نامزدها صرف تخریب عملکرد دولت آقای روحانی شد و این توقع بر حق را در مردم ایجاد کرد که نماینده دولت برای پاسخگویی باید حضور می داشت و اکنون نیز انتظار است صدا و سیما حق دولت برای پاسخگویی به انتقادات و تخریب ها را در نظر بگیرد تا نماینده دولت در یک برنامه تلویزیونی به تخریب های صورت گرفته و شائبه های مطرح شده پاسخ بدهد و از عملکردش دفاع کند.

حجت الاسلام روح الله بیگی،  نماینده ادوار گذشته مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی هم همین گله را داشت مبنی بر اینکه بیان تنها نقاط ضعف دولت ، راهکار مناسبی در مناظره های انتخاباتی نیست و نامزدها برای تنویر افکار عمومی باید به بیان کارنامه و برنامه های خود بپردازند.

او توصیه کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید انصاف را نیز رعایت کنند و در کنار بیان نقاط ضعف دولت به نقاط قوت آن و برنامه های خود جهت تداوم این نقاط قوت هم اشاره کنند.

نماینده ادوار گذشته مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نامزدها در نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری به جای اینکه به سوالات مهم و اساسی در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی بپردازند، متاسفانه از ریل اصلی این مناظره خارج شدند و به جای پرداختن به ریشه های اصلی مشکلات کشور تنها همدیگر را متهم ساخته و زیرسوال بردند.

رعایت اخلاق مداری در تبلیغات توسط نامزدها ، نکته ای بود که بیگی بدان تاکید کرد و گفت: در پیش گرفتن چنین رویه ای نه در شان  نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و نه در شان نظام است زیرا مردم ، خود آگاهند و می دانند فرد اصلح و شایسته را به چه شکلی انتخاب و سکان اداره کشور را به وی بسپارند.

نیمه خالی لیوان را دیدن

نظر حجت الاسلام حمید محمدی راد، امام جمعه موقت مراغه در خصوص جلسه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری هم این بود: متاسفانه در این مناظره ها، تمامی نامزدها دست به دست هم دادند تا نقاط ضعف کشورمان را بیان کنند. باید این بزرگان برای مردم امید آفرینی و تبیین کنند که در سال های اخیر کشور رو به پیشرفت بوده است.

او افزود: به جای اینکه در مناظره های انتخاباتی، نیمه خالی لیوان و مشکلات را عیان کنیم، پیشرفت های کشورمان در ۴۰ سال اخیر در زمینه های دفاعی، پزشکی و اقتصادی را تبیین کنیم. امروز کشورمان به جای اینکه مانند سال های پیش از انقلاب فقط لقب ژاندارم منطقه را یدک بکشد به اذعان همگان، رقیب سرسخت آمریکا در منطقه است.

نظر کارشناسان اقتصادی درباره مناظره و FATF

همانطور که ملاحظه کردید تا اینجای بحث  نظرات سیاسیون را در خصوص مناظره و مسائلی مثل  AFTF داشتیم اما باید ببینیم که از نظر کارشناس های اقتصادی چه اطلاعاتی می توانیم دریافت کنیم. ابراهیم علیزاده جورکویه، استاد مدیریت بازرگانی و مدرس دانشگاه‌های گیلان با تاکید بر اینکه پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی یا "اف ای تی اف" AFTF برای توسعه اقتصادی و تجارت از ضروریات است، اظهار داشت: دولت دوازدهم برای تحقق این امر تلاش بسیاری از خود نشان داد و نباید مقصر نپیوستن به نهاد را دولت دانست.

جورکیه خاطرنشان کرد: پیوستن به FATA یک امر الزامی برای ارتباطات تجاری بین‌المللی است و در غیر اینصورت حتی مبادله پولی و بانکی با کشورهای همسو هم امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در نخستین مناظره انتخاباتی برخی نامزدها دولت را مقصر نپیوستن به بازارهای تجاری و دریافت منابع مالی از خارج کشور دانستند، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در همین راستا و  برای عضویت در این نهاد تلاش فراوانی کرده است و نباید توقف تصویب پیوستن کامل به این نهاد را بر گردن دولت انداخت.  پیوستن تقریبا تمامی کشورهای دنیا به این نهاد نشان از اهمیت آن برای توسعه روابط تجاری و مالی و همچنین دسترسی به بازارهای جهانی دارد. 

مدرس دانشگاه‌های گیلان اظهار داشت: سیاست خارجی یک امر پیچیده است و به آن راحتی نیست که اگر نامزد خاصی در انتخابات ریاست جمهوری بر قدرت برسد، بتواند با برنامه شخصی کشور را پیش برد زیرا در عرصه روابط بین‌الملل ما با تنوع منافع روبه رو هستیم که باید بر سر آن چانه زنی یا معامله کرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه معتقدم کارهای بیشتری می شد در این چند سال در زمینه اقتصاد انجام داد اما تحریم ها دست دولت را بست زیرا حتی کشورهایی که با آنها تعامل و مناسبات داریم نیز به دلیل همین تحریم ها و ارجح دانستن منافع خودشان نتوانستند منابع مالی و بدهی های خود به کشور را پرداخت کنند. 

امروز مرکز ایرنا اصفهان هم با یک کارشناس اقتصادی در خصوص AFTF و نظرات نامزدهای ریاست جمهوری درباره آن مصاحبه ای کرد. سید کمیل طیبی، مدیر قطب علمی اقتصاد بین‌الملل دانشگاه اصفهان، همان کارشناسی است که خبرنگار ایرنا با او به گفت و گو نشست.

 او گفت: هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به موضوع تصویب لوایح مربوط به کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF)  به‌عنوان یک مساله ریشه‌ای بنگرند.

به گفته طیبی، ترکیب نامزدها فارغ از اینکه  متعلق به چه جناحی هستند نشان دهنده آن است که اگر هر نامزدی بطور عمیق‌تر به مسائل اقتصادی و تحلیل دلایل و عواملی که موجب ایجاد این شرایط سخت شده بپردازد و آسیب‌شناسی کند نمی‌تواند به این نتیجه برسد که تعلیق توسط گروه ویژه اقدام مالی (FATF) یک مشکل اساسی برای کشور نیست .بر این اساس بهتر است که نامزدها تلاش کنند و برنامه داشته باشد تا این مشکل جهانی از پیش پای اقتصاد ایران برداشته شود.

این کارشناس تاکید کرد: دولت به‌دلیل اینکه مقام اجرایی است متقاضی پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) است و متوجه می‌شویم که تلاش‌های مستمر دولت مبتنی بر این بوده است که سعی کند از تعلیق ایران از این گروه توسط مقامات آن جلوگیری کند. دولت تلاش بسیاری در قالب مذاکرات وقت گیر برای عقب‌انداختن تعلیق ایران از گروه ویژه اقدام مالی انجام داد تا بطور رسمی مشکلی به‌وجود نیاید.

طیبی با اشاره به اینکه زمان این مهلت‌ها رو به پایان است و به شکل بحثی درآمده است که باید برای آن تصمیم‌گیری شود گفت: در شرایط حاضر این مهم به مجمع تشخیص مصلحت واگذار شده است  و باید برون داد و یا خروجی تصمیم مربوط به پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی  از طریق مجمع تشخیص مصلحت به‌وجود بیاید.

وی یادآور شد: در شرایطی که تحریم‌های آمریکا وجود نداشته باشد ولی ایران درگروه ویژه اقدام مالی تعلیق باشد برای ایران خود تحریمی به وجود می‌آید که طبیعی است روی جریان سرمایه‌گذاری خارجی و حتی داخلی هم اثرگذار باشد زیرا بخشی از سرمایه‌گذاری داخلی ارزی است و اگر گروه ویژه اقدام مالی این جریان و منابع ارزی را ببندد روی سرمایه‌گذاری داخلی هم اثرگذار خواهد بود.

«کارگروه اقدام مالی»  (Financial Action Task Force)، در سال ۱۹۸۹ و به‌دستور گروه هفت (G۷) تاسیس شد و مقر آن در پاریس است. این کارگروه یک سازمان فرادولتی است که تلاش دارد با اجرای سیاست‌ها و استانداردهای خود، جرایم مالی نظیر پولشویی، تامین مالی تروریسم و سایر تهدیدهای مربوط به سیستم مالی بین المللی را تحت نظارت قرار داده و از بروز آن جلوگیری کند.

نخستین مناظره موفق نبود

تا اینجا هر چه که گفته شد در واقع بازتاب مناظره نامزدهای ریاست جمهوری بود اگر بخواهیم نتیجه گیری کنیم که آیا جلسه اول مناظره ، موفق بوده یا نه، در این خصوص محسن قریب، عضو شورای مرکزی حزب مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی اعتقاد داشت: نامزدهای انتخاباتی در نخستین مناظره تلویزیونی خود نتوانستند در جذب مخاطب چندان موفق عمل کنند و بیشتر از آنکه برنامه یکدیگر را برای اداره کشور به چالش بکشند  به منازعات شخصی و مانور دادن روی موضوعات فردی پرداختند.

تبدیل صمیمیت به تخریب

تا اینجا از تخریب و توهین و توپ را زمین همدیگر و همینطور به زمین دولت  انداختن گفتیم. ممکن است سوال پیش بیاید که همیشه این احساسات تخریبی با برخی نامزدهای انتخابات بوده یا در این میان ، چیزی عوض شده است؟

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری،  رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اینطور به این سوال پاسخ دادو گفت: نامزدها پیش از انتخابات با یکدیگر صمیمی هستند اما پس از مشخص شدن تایید صلاحیت آنها، طرفداران و حتی خود نامزدها اقدام به توهین و تخریب یکدیگر می کنند که این کار زیبنده آنها نیست. نامزدها برای ایجاد فضای توام با آرامش باید اخلاقیات را اولویت و سرلوحه فعالیت‌های انتخاباتی خود قرار دهند.

وی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: این وضعیت موجب می شود تا جوانان این نوع اقدامات را سرلوحه کار خود قرار دهند که تاثیر نامطلوبی در نگرش آنها به نظام خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، مؤسس نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی هم اینگونه تاکید کرد: باید فرهنگ انتخابات در جامعه جا بیفتد که انتخابات در پیش داریم و خصومتی میان نامزدها و هواداران آنها نیست.

این مسوول افزود: انتخابات فضای تحول و نه تغییر است و ما خواستار تحول هستیم و باید همه چیز از ریشه به نفع مردم تحول یابد. باید از نامزدها برنامه آنها را برای تحول در کشور مطالبه کنیم تا شاهد حل مشکلات کشور در کوتاه ترین زمان باشیم.

مردم چه می گویند؟

گاهی حرف های زیبا و بحق را انسان های ساده، بی ادعا و عادی می گویند. منظور این است که حتما نباید نخبه باشی تا سخنی گفته باشی بلکه در همین اطراف هم کسانی هستند که بهترین تحلیل ها را با وجود سادگی شان ارایه می دهند . مثل سخنان امروز هموطنان زنجانی ها که قابل تامل است.

زنجانی‌ها انتظارات خود را از رییس جمهوری آینده ایران از طریق تریبون آزاد بسیج دانشگاه زنجان بیان کردند که حل مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان از مهمترین این خواسته‌ها است.

یکی از شهروندان زنجانی در این تریبون آزاد مهمترین دغدغه مردم را  تامین معاش و رفع موانع اقتصادی بیان کرد و گفت: افزایش قیمت بسیاری از کالاها ربطی به آمریکا ندارد بلکه در داخل کشور برخی سوء مدیریت‌ها و البته سوء استفاده بسیاری از همنوعانمان باعث التهاب در بازار، گرانی و کمبودها می‌شود.

وی با بیان اینکه قدرت خرید مردم روز به روز کاهش می یابد، اظهار داشت: راه حل رفع مسائل اقتصادی را باید در داخل جستجو کرد.

حالا بشنویم از یک جوان تراشکار زنجانی که حرف هایش قابل تامل است. او با تاکید بر لزوم حمایت دولت از صنعتگران گفت: این در حالی است که در این کشور کسی که در درس ضعیف باشد به سمت رشته های فنی سوق داده می شود.

 وی خاطرنشان کرد: صنعتگرانی که می توانند بسازند و تولید کنند، تحت تاثیر سیاستمدارانی هستند که نگاه این سیاستمداران  به داخل نیست. در کشورهای دیگر صنعتگران از مهمترین فعالان اقتصادی محسوب می شوند چرا که تولید کننده هستند در حالیکه ایران چنین چیزی نیست. برای رفع مسایل اقتصادی کشور باید از صنعتگران و تولید کنندگان داخل کشور حمایت شود و ایران راهی جز این ندارد.

یک شهروند میانسال نیز با اشاره به پروژه های ناتمام در سطح شهر گفت: اجرای بسیاری از پروژه ها از زمان نوجوانی ما در استان آغاز شده است اما هم اکنون که ما به سن پیری رسیده ایم هنوز هم تکمیل نشده است و این وضعیت موجب هدر رفت منابع و چندین برابر شدن قیمت تمام شده پروژه ها می شود.

وی تصریح کرد: مدیریت صحیح این پروژه ها می توانست هزینه های مضاعفی را تحمیل نکند و این وضعیت مربوط به مسایل داخلی است و نشان می دهد در کل کشور نیز همین وضعیت حاکم است و تنها با نگاه درست، متعهدانه و مسوولانه می توان بسیاری از موانع پیش رو را برداشت و از بسیاری از مشکلات هم پیشگیری کرد.

گفته های شهروندان فقط در  تریبون آزاد زنجان خلاصه نمی شود، اگر سری به گیلان هم بزنیم هستند هموطنان نظراتشان را به ایرنا می گویند. به عنوان نمونه سمیرا احمدی یکی از شهروندان صومعه سرایی که محصولات خانگی را در فضای مجازی عرضه می کند و حضوری فعال در یکی از کانال های خبری در اینستاگرام دارد هم اینطور گفت: هنوز برای آنکه انتخاب کند به چه کسی رای دهد زود است اما در نهایت کسی را انتخاب خواهد کرد که تحلیل درستی از شرایط موجود و راهکاری برای حل آن ارائه دهد.

در یکی از مغازه های شهر هشتپر مشتری جوانی که پیمان سیفی نژاد نام دارد و در دانشگاه آزاد حقوق می خواند هم اظهار    داشت: باید در انتخابات شرکت کرد و به کاندیدایی که برای افزایش سطح درآمد مردم ، رفع مشکل بیکاری و مهار تورم کشور و شهر تلاش کند رای داد.

مبینا رضایی بانوی خانه دار رشتی که اخبار را به گفته خودش در فضای مجازی دنبال می کند، گفت: کسی را انتخاب خواهم کرد که با احترام به شعور مخاطب برنامه های خوبی برای توسعه کشور ارائه دهد.

 امروز هموطنان بجنوردی نیز با ایرنا حرف داشتند.  یکی از بانوان بجنوردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خراسان شمالی مبارزه با فساد  و دانه درشت ها را مهمترین اولویت رییس جمهوری آینده اعلام کرد و گفت: رییس جمهوری آینده باید بدون ملاحطه به جایگاههای افراد با فساد اداری و اقتصادی مبارزه کند و از دانه درشت ها شروع کند.

رضا لنگری ،دیگر شهروندان بجنوردی تقویت سیاست خارجی را مهمترین اولویت رییس جمهوری آینده دانست و اظهار داشت : دولت منتخب ۱۴۰۰ باید سیاست خارجی را در اختیار اقتصاد قرار دهد به گونه ای در نشست ها و قراردادهای بین المللی همیشه منافع اقتصادی مردم را در نظر بگیرد.

وی با تاکید بر این که اقتصاد کشورها وابسته به سیاست خارجی است، افزود: اگر در شرایط کنونی بگوییم که اقتصاد ایران از دنیا جداست، بنده این موضوع را تأیید نمی‌کنم به چرا که سیاست خارجی ما باید در راستای تامین مطالبات عمومی و نیازهای اقتصادی مردم باشد.

این شهروند بجنوردی اضافه کرد: با توجه به وضعیت کنونی تا وقتی که در سیاست خارجی تقویت نشود، قطعا نمی توان امید به توسعه اقتصاد و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم داشت و متاسفانه فقر در جامعه گسترش خواهد یافت.


تبلیغات انتخاباتی در این روزها

امروز خبرنگاران ایرنا در استان ها در خصوص تبلیغات انتخاباتی مطالبی را تهیه کردند . یکی از این مطالب ، گزارشی از قزوین بود که "دست برتر فضای مجازی در تبلیغات انتخاباتی استان قزوین" عنوان آن بود.  در این گزارش می خوانید: فضای مجازی در استان قزوین مانند بسیاری از دیگر نقاط کشور این روزها به کانون اصلی فعالیت‌های تبلیغاتی ستاد نامزدهای انتخابات و هواداران آنها تبدیل شده و در این حوزه نسبت به فضای واقعی دست برتر را دارد.

منوچهر حبیبی که رئیس ستاد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین هم هست در گزارش یاد شده به ایرنا گفت: تاکید ما در شرایط کرونایی فعلی این است که بیشتر فعالیت های تبلیغاتی مربوط به انتخابات با رعایت چارچوب قانون و اخلاق مداری از طریق فضای مجازی دنبال و پیگیری شود.

او همچنین اضافه کرد: بدون برخوردهای قانونی با متخلفان در صحنه تبلیغات انتخاباتی نمی توان فضای سالم و اخلاق مندی را برای برگزاری این رویداد مهم پیش بینی کرد و متصور بود، به ویژه آنکه فضای مجازی به دلیل ماهیت خود امکان این را به افراد بی توجه به قانون می دهد که با خیال راحت تری نسبت به فضای حقیقی اقدام به تخلف و بی اخلاقی کنند.

محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین و رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان اینطور گفت: نامزدهای انتخابات نسبت به عملکرد ستادهای انتخاباتی و هواداران خود باید پاسخگو باشند بنابراین فعالیت در قالب ستادهای تبلیغاتی چه در فضای مجازی چه در فضای واقعی باید شناسنامه دار باشد و از فعالیت ستادهای بدون هویت جلوگیری شود.

از گزارش قزوین که بگذریم امروز محسن خیرمند ، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اینطور تاکید کرد: منشور اخلاق انتخاباتی در ستادهای انتخابات ۲۸ خردادماه هدفگذاری  شود و در راس امور نامزدها قرار گیرد.

ممنوع بودن تبلیغات زودهنگام انتخاباتی ، ممنوعیت چاپ عکس رهبر معظم انقلاب و امام راحل در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی به دلیل حفظ حرمت این بزرگان و همچنین ممنوعیت نصب تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در تابلوهای عمومی، اماکن دولتی، اماکن خصوصی از جمله تذکرات این مقام مسئول قضایی بود. 

این روزها از رای سفید هم خیلی سخن به میان می آید. در همین راستا حجت الاسلام عبدالرضا رستگار، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان خوزستان گفت: دشمن تمام تلاش خود را بر انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ متمرکز کرده تا حضور حداقلی شکل بگیرد به همین منظور در شبکه‌های مجازی همه را به رای ندادن و یا رای سفید تشویق می‌کند تا کشور دچار چالش شود.
رستگار با بیان اینکه بیان اینکه شهدا منتظر حضور مردم در انتخابات هستند بر لزوم ایجاد موج برای به صحنه آوردن دیگران تاکید کرد و افزود: ۲۰ درصد مردم معمولا در انتخابات شرکت نمی‌کنند؛ ۵۰ درصد شرکت می‌کنند و  ۳۰ درصد مردد هستند که باید با یک حرکت انقلابی آن‌ها را به انقلاب متصل کرد.

جبهه اصلاحات از کدام نامزد ریاست جمهوری حمایت می کند؟

یکی از مصادیق تبلیغات می تواند حمایت فلان یا بهمان حزب یا جبهه و گروه سیاسی از نامزدهای مورد نظر باشد . امروز محسن هاشمی ، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: جبهه اصلاحات هنوز در مورد حمایت از هیچ کدام از هفت نامزد ریاست جمهوری اعلام نظر و حمایت نکرده است.

وی یادآورشد: طی روزهای آتی جبهه اصلاحات باید جلسه ای تشکیل دهد و تکلیف انتخابات ریاست جمهوری و حمایت از نامزدها را روشن کند اما تاکنون در این مورد از هیچ نامزدی حمایت نکرده است.

هاشمی در مورد انتخابات شورای شهر نیز اظهارداشت: در مورد شرکت جبهه اصلاحات ایران در انتخابات شوراها باید بگویم چند روز قبل جلسه ای تشکیل و تصمیم گرفته شد که جبهه اصلاحات در شوراها لیست داشته باشد.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جبهه اصلاحات بیش از ۳۰ حزب، انجمن و سازمان فعال سیاسی وجود دارد که بناست بر اساس مصوبه به زودی فهرستی را منتشر کند. پیش از این بنا بود نمایندگان احزاب تایید شود تا جبهه اصلاحات بتواند فهرستی برای انتخابات شورای شهر منتشر کند.

روز انتخابات در مشهد برق نمی رود

 و اما حسن ختام گزارش جمع بندی امروز استان ها را یک خبر از مشهد می توان معرفی کرد . وحید باغیشنی ، معاون شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده طی ۷۲ ساعت از جمله روز ۲۸ خرداد، روز رای گیری، قطع برق و خاموشی در بخش خانگی این استان نخواهیم داشت.

او در  جلسه ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: در این مدت دریچه های آب سدها برای تولید برق آبی باز خواهد شد تا کسری تولید برق در این مدت جبران شود هرچند باتوجه به کمبود بارندگی به ذخیره آب سدها نیاز است اما اهمیت تامین برق در روز انتخابات دارای اولویت است.

وی ادامه داد: امیدواریم در این ایام خاموشی برق نداشته باشیم با این حال علاوه بر فعالیت شبانه روزی و معمول گروه های اتفاقات و عملیات شرکت برق، گروههای دیگری را نیز برای وقوع بدترین سناریوها پیش‌بینی کرده‌ایم.

البته این مقام مسئول شرکت توزیع برق خراسان رضوی این را هم  گفت که  با این حال ستادهای انتخابات و بخشهای اصلی انتخابات در فرمانداری ها و بخشداری ها باید مولدهای برق کوچک و سیار تامین و آماده عملیات نمایند و در صورت لزوم مولدهای کوچک در اختیار ستادها  قرار دهند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مجلس خبرگان رهبری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مجلس خبرگان رهبری انتخابات ریاست جمهوری نامزدهای ریاست جمهوری گروه ویژه اقدام مالی تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی رییس جمهوری آینده نخستین مناظره دوره انتخابات جبهه اصلاحات سیاست خارجی خراسان رضوی حجت الاسلام بین المللی اسلامی شهر فضای مجازی تحریم ها پروژه ها پرسش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور اعلام کرد که مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲ حوزه برای انتخاب ۴۵ نماینده در ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

به گزارش مشرق،احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پشت سر گذاشتن بسیار عالی مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب، انتخاب ۴۵ نماینده به‌دور دوم کشیده شد، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت حوزه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های که قرار است بیش از یک نماینده انتخاب شود، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در خرم‌آباد نیز انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در وقت خودش، یعنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه تمام وزرا به دنبال این هستند قوی‌ترین مدیران را انتخاب کنند و با تفاهم مشترک بین استاندار و وزیر، مدیر انتخاب می‌شود، ممکن است کسی از دیدگاه بعضی رسانه‌ها موردپسند نباشد، اما آنچه که مهم است این بوده که مدیر باید بتواند به مردم خدمت کند، در خدمت مردم باشد، گفت: قالب مدیران ما هم به این صورت هستند.

وی، تأکید کرد: وزرا به دنبال این نیستند که مدیر ضعیف انتخاب کنند، بنای انتخاب هم بین استاندار و وزیر مربوطه است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تغییر استانداران استمرار دارد؟ گفت: ما فعلاً این دو استاندار مازندران و لرستان را تغییر داده‌ایم.

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • در غیاب احمدی‌نژاد
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد
  • ۱۳ اردیبهشت، آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات