Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@18:47:21 GMT

انهدام کانال کرونایی تلگرام در تهران بزرگ

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۷۶۰۸

انهدام کانال کرونایی تلگرام در تهران بزرگ

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری فردی در خصوص خرید و فروش دارو‌های تقلبی مربوط به کرونا در فضای مجازی و کشف بیش از ۳۰۰ عدد انواع این دارو، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: فردی به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید داروی مربوط به کرونا کرده و زمانی که جهت استفاده آن با پزشک مشورت نموده متوجه شده دارو‌ها فاسد و تاریخ گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی گفت: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت باتوجه به نیاز مادرم به این داروها، در فضای مجازی جستجو کردم و در فضای تلگرام با شخصی ناشناس که خود را از وارد کنندگان این دارو معرفی کرد آشنا شدم و پس از صحبت‌های اولیه بنده مبلغ زیادی جهت خرید این دارو‌ها برای وی واریز کردم و پس از دریافت دارو‌ها با بررسی پزشک مشخص شد این دارو‌ها به هیچ عنوان قابل استفاده نیست.

وی افزود:کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره گیری از روش‌های علمی و اقدامات فنی فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی و متوجه شدند مجرم با ایجاد یک کانال تلگرامی در فضای مجازی اقدام به فروش دارو‌های فاسد و غیرقابل استفاده تحت عنوان دارو‌های کرونا به افرادی که نیازمند این دارو هستند می‌کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرم در مخفیگاه خود در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و بیش از ۳۰۰ قلم داروی غیرقابل استفاده مربوط به کرونا از محل اختفای وی کشف شد.

گودرزی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار میکرد، اما پس از روبه رو شدن با شاکی پرونده و ادله دیجیتال ضمن پذیرش بزه انتسابی به فروش دارو‌های فاسد اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن دارو‌های نادر هستند. شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کانال کرونایی کانال تلگرام جرایم اینترنتی جرایم سایبری فضای مجازی تهران بزرگ پلیس فتا دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل

 سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: طی رصد و پایش شبانه‌روزی فضای مجازی توسط متخصصان پلیس فتا شهرستان زابل، کاربری در یکی از پیام رسان‌های داخلی مورد شناسایی قرار گرفت که اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی می‌کرد، لذا پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صفحه مورد‌نظر با انتشارفیلم با محتوای آدم ربایی موجب تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت و آرامش جامعه شده بود، کارشناسان این پلیس طی اقداماتی فنی و تخصصی توانستند متهم را در فاصله زمانی کوتاه شناسایی کنند و پس از اخذ دستور قضایی، متهم در اداره پلیس حضور پیدا کرد.

این مقام سایبری گفت: در تحقیقات به عمل آمده از متهم، ابتدا وی منکر هرگونه جرم انتسابی بود ولی در نهایت با مشاهده مدارک، مستندات و ادله جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اقرار نمود و این اقدام را پایین بودن سواد رسانه‌ای و عدم آشنایی با قانون دانسته و از مجرمانه بودن عمل خود اظهار بی اطلاعی کرده است که سرانجام پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال گردید

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران