Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس فوتبال گفت: اگر بازیکنان تیم ملی مقابل عراق وارد جنگ روانی و حاشیه نشوند و اتفاقات بیرون زمین روی بازیکنان تاثیر نگذارد عراق را شکست می دهیم.

احمد جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل بحرین اظهار داشت: اتفاقات بازی رفت و شکست تیم ملی باعث شد این بازی حساسیت بیش از اندازه ای داشته باشد اما از قبل هم مشخص بود بحرین در حد و اندازه مقابله با فوتبال ایران نیست و در بازی رفت هم ما روی اتفاقات شکست خوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزبان بودن بحرین، حمایت AFC و پیشینه ای که از فوتبال این کشور در ذهن داریم باعث شد این بازی برای ما نگران کننده و حساس باشد اما واقعیت این است که فوتبال بحرین خیلی عقب تر از فوتبال ایران است. ما لژیونرهایی در اروپا داریم که ستاره های لیگ های خود و جزو بهترین ها هستند و فوتبال بحرین در حد ایران نیست.

او ادامه داد: بازی را با حساسیت و نگرانی شروع کردیم و همین باعث شد در 15 دقیقه ابتدایی خوب نباشیم. تا اواسط نیمه اول تحت تاثیر فشارهای داخلی به تیم ملی بودیم در صورتی که بازیکنان بزرگی داریم و نباید نگران تیم هایی مثل بحرین باشیم. در نیمه اول تلاش کردیم از طریق ارسال از جناحین به گل برسیم اما مشخص بود که بحرین با این تاکتیک گل نمی خورد. کاملا واضح بود که این تیم در قلب خط دفاعی و عمق به شدت مشکل دارد و زمانی که در نیمه دوم تمرکزمان را روی این نقطه ضعف گذاشتیم به گل رسیدیم. تغییرات نیمه دوم و تعویض ها، باعث تغییر در روند بازی شد و ما دقیقا نیاز داشتیم که از عمق خط دفاعی این تیم حمله کنیم. حضور بازیکنانی مثل قدوس، ترابی و قایدی موتور هجومی تیم ملی را روشن کرد و می توانستیم با گل های بیشتری هم بحرین را شکست دهیم.

جمشیدیان افزود: در نیمه دوم به موقع گل زدیم و همان گل بحرین را که برای گرفتن تساوی به زمین آمده بود، از فشردگی خارج کرد در صورتی که اگر گل را دیرتر می زدیم استرس بازیکنان بیشتر می شد و بحرین هم از لاک دفاعی خارج نمی شد و بازی مثل همان 15 دقیقه اول ادامه پیدا می کرد. بعد از گل اول هم استرس بازیکنان کمتر شد و با اعتماد به نفس بیشتری بازی را ادامه دادند.

بازیکن اسبق تیم ملی با اشاره به دیدار مقابل عراق گفت: فوتبال عراق نسبت به بحرین در سطح بالاتری قرار دارد. این کشور در 10 سال گذشته از نظر بازیکن سازی عملکرد خوبی داشته و از نظر نیروی انسانی در شرایط خوبی قرار دارد و در سال های اخیر هم بازیکنان با کیفیتی از این کشور در فوتبال ایران حضور داشته اند. به نظر من اگر عراق امکانات کشورهایی مثل ایران، کره جنوبی، ژاپن، قطر و ... را داشت بیشتر پیشرفت می کرد چون فوتبالیست های باهوش و باکیفیتی دارد اما با این حال تیم ملی این کشور هم در حد و اندازه فوتبال ایران نیست. به نظر من اگر بازیکنان تیم ملی مقابل عراق وارد جنگ روانی و حاشیه نشوند و اتفاقات بیرون زمین روی بازیکنان تاثیر نگذارد عراق را شکست می دهیم. خوشبختانه بازیکنان تیم ملی در بازی با بحرین از آمادگی روانی لازم برخوردار بودند و برخلاف سال های گذشته که رفتارهای غیر حرفه ای از بچه ها در بازی های حساس می دیدیم این اتفاق رخ نداد. متاسفانه در اغلب اوقات تیم ملی ما از خودش ضربه می خورد اما اگر مقابل عراق هم با آرامشی که برابر بحرین داشتیم بازی کنیم مشکلی نخواهیم داشت.

جمشیدیان با تمجید از تیم ملی گفت: تیم ملی در حال حاضر صلابت لازم در خط دفاع و هافبک و زهر زیادی در خط حمله دارد. ما در خط حمله بهترین های اروپا و آسیا را در اختیار داریم. آزمون و طارمی در اروپا می درخشند و آنقدر بازیکن سطح بالا داریم که ترابی و قایدی که از بهترین بازیکنان لیگ قهرمانان آسیا بودند فرصت زیادی برای بازی کردن به دست نیاورده اند. به نظر من اگر مقابل عراق وارد تنش های حاشیه ای نشویم و پنالتی و اخراج ندهیم به راحتی عراق را شکست خواهیم داد.

بازیکن اسبق تیم های استقلال و سپاهان به شاکله تیم ملی که از پرسپولیس تشکیل شده، اشاره کرد و گفت: به نظر من یکی از کارهای هوشمندانه اسکوچیچ این است که شاکله تیم ملی را پرسپولیس قرار داده است. در ترکیب تیم ملی شاهد حضور بازیکنانی هستیم که یا الان در پرسپولیس حضور دارند یا تا یکی دو سال پیش بازیکن این تیم بوده اند و از هماهنگی زیادی برخوردار هستند و به همین دلیل نیاز به زمان برای هماهنگ شدن ندارند.

جمشیدیان با اشاره به انتقاداتی که از احسان حاج صفی درباره عملکرد او در بازی با بحرین شده، بیان کرد: هجمه ای که به احسان حاج صفی وارد شده، بسیار غیرمنصفانه است و نشان می دهد که ما داریم راهمان را گم می کنیم. ما لیگ برتر را برگزار می کنیم که به یک تیم ملی قدرتمند برسیم و این تیم ملی است که فوتبال ما را سر پا نگه می دارد. متاسفانه حواشی پرسپولیس و سپاهان به تیم ملی هم کشیده شده و این اصلا درست نیست. در حال حاضر که شاکله تیم ملی از پرسپولیس تشکیل شده، مگر تیمی اعتراض می کند؟ مگر 5 دقیقه بازی کردن قایدی در 2 بازی گذشته حاشیه ای را به دنبال داشته است؟ احسان بازیکن بزرگی است و در این تیم جوان که بعد از جام جهانی پوست اندازی کرده ما به تجربه امثال او نیاز داریم. اینها همان حاشیه هایی است که گفتم به تیم ملی ضربه می زند. واقعا چه اهمیتی دارد چه کسی کاپیتان تیم ملی باشد وقتی همه برای یک هدف می جنگند؟ این دعواها از انتخابات فدراسیون فوتبال و درگیری های بازی پرسپولیس و سپاهان شروع شد و به هجمه ناجوانمردانه علیه احسان حاج صفی کشیده شده است. احسان کاپیتان تیم ملی است و باید حرمت او حفظ شود. واقعا مهم آرامش و موفقیت تیم ملی است و الان که تیم ملی در این شرایط خوب قرار دارد نباید این آرامش خدشه دار شود. 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا تیم ملی فوتبال بحرین بازی تیم ملی ایران ذهن فوتبال فوتبال ایران قلب زمین استرس اعتماد به نفس عراق نیروی انسانی قطر جنگ آسیا لیگ قهرمانان آسیا استقلال و سپاهان پرسپولیس لیگ برتر جام جهانی فدراسیون فوتبال تیم ملی فوتبال ایران احسان حاج صفی احمد جمشیدیان فوتبال ایران مقابل عراق نظر من حاج صفی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی و تساوی نمایندگان فوتبال فارس مقابل رقبا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،این بازی که از هفته بیست و هفتم این رقابت‌ها در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند.
فجری‌ها در دقیقه ۱۰ روی ارسال کرنر زیبای حمید ملکی با ضربه سر شاهین طاهرخانی مدافع پیش تاخته تیم فجر به گل رسید.
همچنین در این هفته تیم شهر راز دیگر نماینده شیراز در لیگ دسته یک میهمان تیم نفت و گاز گچساران بود که با یک گل به پیروزی دست یافتند.
میلاد غریبی در دقیقه ۳۴ برای شهر راز شیراز گلزنی کرد.
با پایان یافتن هفته بیست و هفتم تیم خیبر خرم با ۶۱ امتیاز صدر جدول را حفظ کرد، چادر ملو اردکان یزد با ۵۶ امتیاز دوم شد و تیم فجر هم با ۵۵ امتیاز در همان رده سوم باقی ماند و نفت مسجد سلیمان هم با ۵۳ امتیاز در مکان چهارم قرار گرفت.
تنها چهار تیم بالای جدول شانس رسیدن به لیگ برتر را دارند هر چند خرم آبادی‌ها شانس بیشتری دارند تا بازی‌های باقی مانده برای چهار تیم حساس‌تر شود.
در رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال جام آزادگان ۱۸ تیم حضور دارند که پس از ۳۴ بازی تیم‌های اول و دوم جدول رده بندی جواز شرکت در رقابت‌های لیگ برتر دوره بیست و چهارم را به دست خواهند آورد و سه تیم انتهای جدول هم راهی لیگ دسته دوم می‌شوند.
شاهین بندر عامری بوشهر، داماش گیلان و خوشه طلایی مشهد در خطر سقوط قرار دارند.

دیگر خبرها

  • باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!
  • امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست
  • عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست
  • پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها
  • شاگردان شمسایی با پیروزی آغاز کردند
  • سرمربی العین: ماموریت ما مقابل الهلال تمام نشده است
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان
  • آخرین تمرین ملی پوشان فوتسال پیش از شروع جام ملت‌ها
  • تغییر قوانین هواداران فوتبال در عربستان
  • پیروزی و تساوی نمایندگان فوتبال فارس مقابل رقبا