Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، تازه های اخبار انتخابات شوراها در قم  از اعلام اسامی نهایی داوطلبان شورای شهر ،توصیه های تبلیغاتی شهرداری قم به کاندیداها در آستانه تبلیغات قانونی ،تمهیدات کرونایی  شعب اخذ رای قم و روی صحبت ساکنین اطراف قبرستان وادی السلام  با نامزدهای شورای شهر حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز شمار تبلیغات قانونی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر به سرعت سپری شد و  فردا آغاز رقابت تبلیغاتی کاندیداها است.

طبق ماده ۷۵ قانون و ماده ۶۱ آیین نامه اجرایی انتخابات داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌ی اسلامی شهر که اسامی آن‌ها اعلام شده می‌توانند تبلیغات خود را از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ خرداد ماه به مدت ۷ روز انجام دهند.

اعلام اسامی داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر قم

حیدری، فرماندر قم با اشاره به اعلام اسامی نهایی ۴۱۸ داوطلب شورا‌های اسلامی شهر قم و پنج شهر اقماری استان گفت: از ۳۹۶ داوطلب شورای شهر قم، صلاحیت ۳۳۹ نفر تایید شد، ۴۸ نفر انصراف دادند و ۹ نفر از سوی هیئت مرکزی نظارت رد صلاحیت شدند.

او ادامه داد:در شهر قنوات  از ۲۲ ثبت نام کننده، صلاحیت ۱۸ نفر تایید شد و   ۴ نفر هم انصراف دادند.

فرماندار قم گفت:در شهر دستجرد از ۱۵ ثبت نام کننده،   صلاحیت ۱۱ نفر تایید شد، یک نفر  انصراف و سه تن نیز  رد صلاحیت شدند.

حیدری ادامه داد: در شهر جعفریه از   ۲۴ ثبت نامی ۲۰ نفر صلاحیتشان تایید شد  یک  نفر انصراف داد و  سه تن هم  رد صلاحیت شدند.

او اضافه  کرد در بخش سلفچگان هر  ۱۲ نفری که ثبت نام کردند تایید صلاحیت شدند و در بخش کهک از ۲۱ ثبت نام کننده  ۱۸ نفر تایید صلاحیت شدند، یک نفر انصراف داد و  ۲ نفر هم رد صلاحیت شدند.

گفتنی است اسامی نهایی داوطلبان شورای اسلامی روستا‌ها هم تا دو روز آینده اعلام خواهد شد.

اتمام حجت شهرداری قم با نامزدها

مهدی کلانترزاده،مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم نظارت بر تبلیغات انتخاباتی را بر عهده ستاد انتخابات استان دانست و گفت: شهرداری قم در خصوص نحوه تبلیغات و محتوای آن‌ها هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد و علاوه بر آن مدیریت، نظارت و تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری برنامه‌های تبلیغاتی ازجمله نمایشگاه‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، فرهنگی، تبلیغی و ترویجی، گفت و گو‌ها و تجمعات انتخاباتی و … در سطح شهر نیز در حوزه اختیارات شهرداری قم نیست  و ممنوعیت یا صدور مجوز آن صرفاً از طریق ستاد انتخابات استان انجام می‌پذیرد.

او  با درخواست از نامزد‌ها و ستاد‌های انتخاباتی برای رعایت کامل دستورالعمل‌های تبلیغاتی ازجمله نصب تبلیغات صرفاً در سازه‌ها و فضا‌های در نظر گرفته‌شده به این منظور، تأکید کرد: به‌هیچ‌عنوان ابزار اطلاع‌رسانی در اختیار شهرداری اعم از سازه‌های تبلیغاتی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، تابلو‌های اطلاع‌رسانی اتوبوس‌ها و … در اختیار اشخاص یا گروه‌های خاص جهت تبلیغات انتخاباتی قرار نمی‌گیرد.

او رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات را از وظایف ستاد انتخابات استان دانست و عنوان کرد: احترام به تمامی مصوبات ستاد انتخابات استان قم در مجموعه شهرداری امری لازم و ضروری است و در چهارچوب این قوانین و مصوبات اقدامات لازم انجام خواهد شد. 

او افزود: طبق مصوبات ستاد انتخابات استان آماده‌سازی مکان‌های مناسب جهت تبلیغات بر عهده شهرداری است و بر این اساس ۵۳۰ نقطه از شهر قم جهت ایجاد سازه‌های تبلیغاتی پیش‌بینی‌شده است که قبل از آغاز زمان تبلیغات آماده‌سازی و نصب آن‌ها انجام شد.

کلانترزاده رسالت دیگر مجموعه شهرداری قم را هم چون سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی در حوزه انتخابات پیشِ رو تلاش در جهت بصیرت‌افزایی  باهدف حضور حداکثری دانست و اضافه کرد: تلاش شده تا از طریق تولیدات رسانه‌ای و انتشار در رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات شهری و نصب بنر و استفاده از دیگر ابزار‌های اطلاع‌رسانی اهداف فوق دنبال گردد.


تمهیدات کرونایی  شعب اخذ رای قم

 سلیمان پور، رئیس ستاد انتخابات استان قم رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رای و در روز رای گیری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باتوجه به فرصت باقی مانده تا انتخابات، احتمالا دشمنان شیوع بیماری کرونا را دستاویزی برای کم کردن حضور مردم پای صندوق‌های رای قرار می‌دهند و لذا مردم ما باید در این زمینه کاملا هوشیار باشند.

او با اشاره به برخی تمهیدات کرونایی در شعب اخذ رای گفت: تمامی شعب اخذ رای شب قبل از انتخابات به طور کامل ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند و با مدیریت درست شعب از ازدحام مردم در روز انتخابات جلوگیری می‌شود.

سلیمان پور گفت: شعب اخذ رای امسال ۱۰ درصد نسبت به دوره‌های گذشته افزایش پیدا کرده و تمامی عوامل اجرایی و برگزارکنندگان انتخابات و همچنین رای دهندگان از ماسک استفاده می‌کنندتا از شیوع بیماری کرونا در روز انتخابات جلوگیری کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان از حذف اثر انگشت در تعرفه‌های انتخاباتی خبر داد و گفت: باتوجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، صندوق‌های اخذ رای با فاصله مناسب ازهم چیده می‌شوند تا شاهد تجمع پای صندوق‌های رای نباشیم.

او عنوان کرد:براساس روال و تجربه برگزاری انتخابات در ادوار گذشته درصد مشخصی تعرفه اضافی به چاپ رسیده تا در روز انتخابات با مشکل چندانی مواجه نشویم.

درخواست ساکنین اطراف قبرستان وادی السلام از کاندیداهای شورای شهر

خبرنگار ما که به بهانه  انتخابات شوراها با حضور در  محلات گوناگون قم، از نزدیک مشکلات مردم را به گوش کاندیداهای شورای شهر می رساند این بار  سری  به محلات اطراف قبرستان وادی السلام زده و پای درد دل ساکنین این منطقه نشسته است.

اهالی محل قبرستان وادی السلام  در گفت و گو با خبرنگار ما  از نبود روشنایی کافی  و زباله های اطراف قبرستان گلایه مند بودند.

یکی از اهالی می گفت:چندسال پیش  در اطراف قبرستان وادی السلام اقدام به  سنگ فرش کردن مسیر کردند اما متاسفانه نیمه کاره رها شد.

یکی از بازنشستگان محله با بیان این که امکانات رفاهی برای این محله در نظر گرفته نشده است از نبود صندلی در فضای اطراف قبرستان وادی السلام گلایه کرد و گفت: جا برای نشستن وجود ندارد.

یکی از جوانان محله با بیان این که نامزدهای شورای شهر باید  وعده عملی و  شدنی بدهند، گفت: به مشکلات جوانان رسیدگی کنند و  نسبت به فراهم کردن  امکانات  مناسب شهری به خواسته های مردم بها بدهند.

بیشتر بخوانید؛

از اعلام اسامی نامزدهای انتخابات شوراهای قم تا ماشین نویسی انتخاباتی

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات شوراها انتخابات 1400 ستاد انتخابات استان رد صلاحیت شدند اعلام اسامی شعب اخذ رای شهرداری قم شورای شهر نفر تایید تایید شد ثبت نام شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان زمان ثبت نام از کاندیداهای شطرنج

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، نام‌نویسی از کاندیداهای فدراسیون شطرنج از ۱۵ فروردین آغاز شد و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین به پایان رسید. تا روز گذشته تنها ۳ نفر ثبت نام کرده بودند که امروز ۱۲ نفر دیگر نام نویسی کردند.

بنابراین در پایان وقت اداری امروز چهارشنبه ۱۵ کاندیدا برای پست ریاست این فدراسیون نام نویسی کردند.

شادی پریدر که در زمان ریاست حسن تامینی به عنوان نایب رییس فعالیت داشت و از ۲۷ آذر پارسال با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد در انتخابات نام‌نویسی نکرد. پیش از او شهرام عظیمی سرپرستی این فدراسیون را بر عهده داشت.

کاظم دستگردی سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج و دبیر مجمع انتخاباتی در گفت و گو با ایسنا گفت: زمان ثبت نام از کاندیداهای این فدراسیون از ۱۵ فروردین آغاز شد و امروز به پایان رسید. تا دیروز تنها سه نفر برای این پست ثبت نام کردند اما در روز آخر و با توجه به اینکه مشخص شد شادی پریدر برای این پست نام نویسی نمی‌کند تعداد ثبت نامی‌ها به ۱۵ نفر رسید. در حال حاضر ۱۵ کاندیدا ثبت نام شده‌اند اما هنوز بخشی از مدارک برخی از کاندیداها تایید نشده و ممکن است ریزش داشته باشیم.

وی گفت: نمی‌توانم اسامی نفرات ثبت نامی را اعلام کنم چون هنوز بخشی از مدارک کامل نیست و همچنین کمیسیون تطبیق، تاییدیه‌ها را اعلام نکرده است.

دیگر خبرها

  • رییس شورای شهر: رفع معارضین بزرگراه یادگار امام در حال اتمام است | افتتاح ۲۵ تقاطع در سال جدید
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • رفع معارضین پروژه شاخه غربی پروژه یادگار امام(ره) در حال اتمام است + فیلم
  • درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • پایان زمان ثبت نام از کاندیداهای شطرنج
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • پله‌های برقی تهران بالاخره نونوار می‌شود
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد