Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - شهرستان اردستان با ۲۷ هزار مشترک صنعتی و خانگی و آبرسانی با تانکر سیار به ۱۰۸ روستای تحت پوشش کار سختی را در پیش دارد که جیره‌بندی آب در بعضی از مناطق روستایی شروع شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردستان ، موضوع کم‌آبی در نقاط مختلف کشور همیشه وجود داشته است، اما مناطق کویری هستند که این کم آبی نمود خود را گذاشته است و موجب تعدیل کشت و کارها و رفتن به سوی کشت‌های مدرن شده است و مصرف آب شرب برای خانواده‌ها که یک ماده حیاتی است هر روز دچار بحران می‌شود و جمعیت زیادی را در معرض خطر قرار می‌دهد و آن‌ها به همراه کارخانه‌های صنعتی مورد سخت‌گیری واقع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیره‌بندی آب در بعضی از روستاهای اردستان آغاز شده است

کم آبی در چند سال اخیرموجب شده تا در بعضی از مناطق جیره‌بندی آب تا حدودی انجام شود تا بتوانند از تنش‌های آبی عبور کنند و با توجه به عدم بارش‌های سالانه با کمبود آب مواجه شده‌اند که شهرستان اردستان با 27 هزار مشترک صنعتی و خانگی و آبرسانی با تانکر سیار به 108 روستای تحت پوشش اداره آب و 45 روستا غیر تحت پوشش کار سختی را در پیش دارد که جیره‌بندی آب در بعضی از مناطق روستایی شروع شده است.

رضا دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، اظهار داشت: آب و فاضلاب منطقه اردستان دارای سه شهر و 108 روستای تحت پوشش و 45 روستا هم غیر تحت پوشش است که به آن‌ها خدمات داده می‌شود و آبرسانی سیار انجام می‌شود و دارای 13 رشته قنات، 48 حلقه چاه، پنج دهانه چشمه، 19 باب ایستگاه پمب‌پاژ آب و دارای 27 هزار مشترک صنعتی، تجاری و خانگی است.

وی افزود: اردستان دارای سه هزار مشترک فاضلا ب بوده و میزان خط انتقال آب شهری 142 کیلومتر و روستایی 390 کیلومتر است و میزان شبکه توزیع 242 کیلومتر شهری و 750 کیلومتر شیکه روستایی وجود دارد که بعد از یکپارچگی اداره آب و فاضلاب پروژه‌ها و اقدامات خوبی انجام شده است.

اقدامات خوبی به منظور گذر از تنش آبی در اردستان انجام شده است

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان گفت: به منظور گذر از تنش آبی 1400 شهرستان اردستان اقداماتی از قبیل لوله‌گذاری و توسعه شبکه خط انتقال داخلی روستای کچوسنگ به شیرازان انجام شده است و راه‌اندازی مخزن جدید روستا و وصل انشعا ب آب از روستای کچوسنگ به شیرازان که بعد از مدت 10 سال انتظار مردم روستای شیرازان به همت همه مسئولان اجرایی انجام شده است.

جیره‌بندی آب در « بَرزُک »کاشان/ مسئولان دغدغه مردم را برطرف کنندمدیرعامل آبفای استان اصفهان: امسال تحت هیچ شرایطی جیره‌بندی آب نداریماحتمال جیره‌بندی آب در اصفهان/ کاهش شدید بارش‌ها و خشک شدن رودخانه زاینده‌رود

وی ابراز داشت: همچنین به همین منظور فعالیت‌هایی همچون تعویض و اصلاح شبکه آب روستای حسین آباد سهامیه به طول چهار کیلومتر و تمام انشعابات آن به تعداد 298 مشترک انجام شده و تعویض و اصلاح شبکه آب روستای «پنج» به طول دو هزار و 200 متر با تمام انشعابات به کمک شورای بخش و بخشدار مرکزی انجام شده است.

دهقانی بیان کرد: متصل شدن 9 روستای موغار به آب شیرین‌کن شهر مهاباد به مقدار پنج لیتر در ثانیه از دیگر اقداماتی بوده که بتوانیم از این تنش آبی 1400 عبور کنیم و همچنین اتصال دو شهرک در شهر اردستان به یکدیگر که انتظار حدود 15 ساله ساکنین دو شهرک بوده که 500 مشترک با افت فشار روبرو بودند و این نقیصه برطرف شد.

جیره‌بندی آب در انتظار مردم اردستان است

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان تاکید کرد: ما در تابستان با افت فشار روبرو خواهیم شد و شاید جیره‌بندی را داشته باشیم که ادارات و ارگان‌ها می‌توانند با نصب تانکر و پمب از این موضوع برای خودشان جلوگیری کنند و همچنین رای جلوگیری از کم آبی باید خطوط آب اصفهان به اردستان اصلاح شود که فرمانداری باید بودجه آن را در کمیته برنامه‌ریزی بینند.

آموزش قشرهای مختلف مردم به منظور کاهش مصرف آب

محسن شفیعا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در موضوع آموزش همگانی تلاش دارد و قشرهای مختلف جامعه را با سن‌های مختلف و با جامعه هدف مشخص پیگیری می‌کند تا بتواند در تنش آبی استان به سلامت عبور کنیم.

وی افزود: ما باید یا تمام دهیاران شهرها ارتباط خوبی برقرار کنیم تا یتوانیم مفاهیم را در خصوص صرفه‌جویی آبی منتقل کنیم و اطلاع‌رسانی اخبار را داشته باشیم و دهیاران کمک و بازوی بسیار خوبی هستند که بتوانند آن مفاهیم آموزشی را در روستاها ترویج دهند و با توجه به موضوع یکپارچه سازی که انجام شد و نگاه ویژه‌ای که مدیر عامل سازمان آب استان به روستاها دارند بتوانیم برنامه‌هایی که به فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف آب است که آن را از سال گذشته در دستور کار قرار دادیم و در روستاها حضور پیدا کردیم آن را اجرایی کنیم.

رئیس اداره آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: ما برنامه‌ای با نام پویش سه‌شنبه‌های آبی را در دستور کار قرار دادیم که قبلا در آب روستایی قبل از یکپارچه سازی اجرا می‌شد که با یک برنامه‌ریزی و تغییر در شیوه اجرا آن را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم موثر باشیم و موضوعات انتقال مفاهیم به صورت متمرکز و یکپارچه از سازمان استان به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود تا آن‌ها آن را مورد استفاده قرار دهند.

تابستان سختی را در موضوع تامین آب خواهیم داشت

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه تابستان سختی را در پیش خواهیم داشت و بر اساس صحبت‌های رئیس شرکت آب استان در سال 1400 با توجه به وضعیتی آبی از سال گذشته و کمبود بارش‌ها و وضعیت پشت سدها بدتر خواهد بود و نیاز است تا از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم از بحران عبور کنیم و این نیاز است تا با ائمه جماعات ارتباطی داشته باشیم تا در روستاها و مساجد تذکرات را به مردم بدهند و ما مفاهیم آموزشی را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

شفیعا بیان کرد: با توجه به اینکه در مساجد یا اماکن مذهبی که از آب رایگان استفاده می‌کنند بعضا مشاهده شده که خیلی وقت‌ها به خانه‌ها و مغازه‌ها برای ساخت و ساز آب داده می‌شود که ائمه جماعات باید این تذکرات را بدهند تا این موضوع استفاده نشود و در آرامستان‌ها هم چه روستایی و شهری این اتفاق افتاده است که شهرداری‌ها باید تذکر را بدهند.

رئیس اداره آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: تا قبل از کرونا کلاس‌های آموزشی را در مدارس داشتیم و قرار است تا با راه‌اندازی کلاس‌ها این برنامه ادامه پیدا کند که در زمان تعطیلی مدارس طرح شادآب برگزار می‌شد که موارد هر 15 دقیقه از طریق سامانه شاد بارگذاری می‌شد و این برنامه به قدری خوب بوده که قرار است که از مرکز به تمام استان‌ها ابلاغ شود.

نادر یزدانبخش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، اظهار داشت: در سطح کره زمین آب‌های زیر زمینی همواره میزان آن ثابت است که برای استفاده از آن و شرایط آن به نوع مدیریت‌ها بر می‌گردد که باید برنامه‌ریزی‌های بلند مدت انجام شود و بارندگی‌ها در اردستان از 100 سال گذشته و آینده به همین منوال است و ما نباید به دو سالی که حد نرمال است توجه کنیم.

بزرگترین مشکل اردستان در موضوع آب انتقال آن از استان به شهرستان است

وی افزود: مو ضوعاتی که اردستان در حال حاضر با آن مشکل دارد انتقال آبی است که از استان به اردستان می‌آید که سه سال پیش برآوردی انجام شد که بابت هزینه‌های این آب ماهانه 700 تا یک میلیارد تومان هزینه دارد که اگر یک مدیریت رابط تری داشته باشیم می‌توانیم آب‌هایی که در شهرستان داریم را به آب مورد نظر برای شرب تبدیل کنیم و از بخش فاضلاب و پساب آن الان هیچ استفاده ای نمی‌شود.

شهردار اردستان گفت: متاسفانه فاضلاب اردستان الان حدود 15 سالی است که با نامه نگاری‌هایی که انجام شد هنوز در موضوع زیست محیطی مشکل دارد و محیط آب‌های زیر زمینی را آلوده می‌کند و برای اینکه صنعت به شهرستان اردستان برگردد و این کار راحت‌تر انجام شود یک سری زیر ساخت‌هایی نیاز است که با ایجاد یک شبکه فاضلاب خوب حدود 15 لیتر آب در ثانیه به چرخه فاضلاب بر خواهد گشت و می‌تواند نیاز سه کارخانه را برآورده کند.

انتهای پیام/802/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان اردستان جیره بندی آب انجام شده استان اصفهان داشته باشیم آب و فاضلاب هزار مشترک رئیس اداره اداره آب انجام شد تحت پوشش تنش آبی شرکت آب کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان با بیان اینکه همه هم و غم مدیران شهرستان در سال جدید باید مردم و درخواست‌های آنها باشد، گفت: مسئولان شهرستان باید گره‌ای از مشکلات مردم باز کنند.

سید محمدهادی احمدی طباء عصر امروز (چهارشنبه، ۸ فروردین) در شورای اداری شهرستان در سالن سینما اردستان، اظهار کرد: سال گذشته در سطح شهرستان اردستان تلخی و شیرینی‌های را شاهد بودیم و برخی از پروژه‌ها بعد از گذشت ۱۲ و ۱۵ سال افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌هایی که سال گذشته در شهرستان اردستان افتتاح شده بود، افزود: سال گذشته شاهد رشد ۷ درصدی بیمه اجباری و ۲۳ درصدی در حوزه هرم و مشاغل آزاد را شاهد بودیم. هم چنین یکی از کارهای بزرگ فرهنگی که سال گذشته در سطح شهرستان اردستان انجام شد برگزاری بیش از ۲۰۰ یادواره شهدا بوده است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: با مجموعه اقدامات انجام شده سال گذشته در حوزه مسکن شاهد یک شکوفایی در سطح شهرستان بودیم و با وجود الحاق ۳۹ هکتار زمین در شهر اردستان دوسری واگذاری زمین در حوزه جوانی جمعیت داشتیم.

وی با بیان اینکه هم چنین در شهر مهاباد نیز بیش از ۲۰۰ قطعه پلاک زمین در حوزه نهضت ملی تحویل افراد شده است، اضافه کرد: مسکن کریمان زواره که دو سال با سنگ اندازی برخی افراد معطل مانده بود اکنون بیش از ۸۰ درصد در قسمت سفت کاری پیشرفت دارد.

احمدی طباء افزود: تمام سعی و تلاش مجموعه شهرستان برگزاری انتخابات سالم و امن در اسفند سال گذشته بود و به گونه‌ای اتفاق افتاد که مشارکت ۸۴ درصدی مردم شهرستان اردستان رتبه دوم استان اصفهان را کسب کرد.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم که عنوان شعار سال جدید از سوی رهبر انقلاب نامگذاری شده است، گفت: همه هم وغم مدیران شهرستان در سال جدید باید مردم و درخواست‌های آنها باشند. تمام تلاش مسئولان باید به گونه‌ای باشد که گره‌ای از مشکلات مردم باز شود.

قرارگاه مشارکت مردمی در اردستان راه‌اندازی شود

احمدی طباء با بیان اینکه یکی از وظایف ادارات خاص شهرستان مانند صمت، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، تعاون کار و... در سال جدید راه اندازی قرارگاه مشارکت مردم خواهد بود، گفت: مدیران شهرستان در سال جدید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که مردم وسط میدان باشند زیرا هر کجا مردم در راس بودند مطمئنا موفقیت و پیروزی را به دنبال داشته است.

وی افزود: یکی از افتخارات فرمانداری شهرستان، انتصاب بیش از هفت مدیر خانم به عنوان مسئول اداره و بانک بوده است که در سابقه اردستان بی نظیر بوده است. امروز مدیران خانم در شهرستان اردستان بسیار متعهد، جهادی، کارآمد و متدین در حوزه‌هایی که هستند خدمت رسانی می‌کنند.

فرماندار اردستان با اشاره به عملکرد رسانه‌های شهرستان در سال گذشته، گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان سال گذشته انقلابی کار کردند و عملکرد قابل قبولی داشتند و انتظار داریم سال جدید امیدآفرینی را در دستور کار خود داشته باشند. خبرنگاران و کانال های فضای مجازی به جای بزرگ نشان دادن نقطه‌های سیاه، خبرهای سفید را پررنگ تر کنند.

مسئولان عالی اردستان فضای اجتماعی را آرام و امن کنند

همچنین امام جمعه اردستان در این جلسه گفت: مردم از مسئولان انتظار دارند تقوای اجتماعی داشته باشند و جامعه را به سمتی ببرند که مردم در آن احساس آرامش و امنیت اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و... داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری بیان کرد: اگر تقوای اجتماعی در جامعه شکل گرفت و مردم احساس امنیت کامل کردند آن زمان شعار رهبر انقلاب به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم عملیاتی می‌شود. تسهیل، تسریع و تکریم مردم از مهمترین وظایف مدیران در سال جدید در محل کار و مواجه با مردم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان ما اگر می‌خواهند مردم و همه آنهایی که بیرون شهرستان حضور دارند برای جهش تولید مشارکت داشته باشند، باید به گونه‌ای کار کنند که زمینه برای حضور آنها تسهیل، درخواست‌ها تسریع و در برخورد با آنها تکریم مورد توجه قرار گیرد. نگذاریم برخی افراد در داخل شهرستان دانسته یا نداسته، فضا را جوری آلوده کنند که حضور و مشارکت مردم منفی شود.

امام جمعه اردستان با تاکید بر اینکه اجازه ندهیم بزرگان شهرستان تخریب و تحقیر شوند، گفت: چرا اجازه می دهید هر کسی با هر نیتی ناامنی فکری و اجتماعی در فضای شهرستان ایجاد کند؟ یک انتخابات در شهرستان انجام شد و منتخب مردم هم مشخص شد، اما درست نیست که خدماتی که سال‌های گذشته انجام شده است نادیده گرفته شود و به همه کارهایی که انجام شده خط قرمز کشیده شود.

دهشیری گفت: از مسئولان عالی شهرستان تقاضامندیم با برنامه ریزی و دقت نظر فضای اجتماعی شهرستان را آرام و امن کنند تا آن وقت زمینه ساز تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم ایجاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اندی رابرتسون و انجام چالش رتبه بندی 5 هافبک برتر اروپایی بدون دانستن نفرات بعدی / فیلم
  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • پیش بینی وقوع رعد برق در چهارمحال و بختیاری
  • تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • «تاول‌های سرخ» در انتظار حمایت است/روایتی ازبمباران شیمیایی نودشه
  • تابستان در تهران جیره بندی آب نخواهیم داشت
  • تابستان جیره بندی آب نخواهیم داشت
  • پیشرفت ۹۸ درصدی فاضلاب شهر بیرجند