Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر حمید عمادی در گفت و گویی با خبرنگار جام جم آنلاین عنوان کرد: فاز سوم واکسن انستیتوپاستور که در واقع واکسن کوبا را تولید می کند تا پایان خرداد ماه به سرانجام می رسد.

عمادی در رابطه با ماهیت این واکسن عنوان کرد: واکسن انستیتوپاستور ایران به صورت پروتئین نوترکیب است. هیچ واکسنی در دنیا شبیه به واکسن پاستور-کوبا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا بیان داشت: آمریکا یک واکسن به صورت پروتئین نوترکیب دارد که تکنولوژی ساخت آن از واکسن کوبا عقب تر است.

عمادی در رابطه با کمبود واکسن در کشور و احتمال از بین رفتن اثر دوز اول به دنبال وجود نداشتن واکسن دوز دوم گفت: چنین چیزی وجود ندارد و بعید می دانم کسانی که دوز اول واکسن را زده اند نتوانند دوز دوم را دریافت کنند. این مشکل به هر حال رفع خواهد شد.

این پزشک متخصص یادآور شد: واقعیت این است که واکسن سینوفارم از چین هنوز تهیه نشده است و به همین دلیل این اخبار شنیده می شود. اگر حتی با کمبود واکسن هم روبرو باشیم می توان دوز دوم را با تاخیر بیشتری زد.

وی در پایان گفت: حتی اگر به طور کلی سینوفارم به ایران نرسد می توان از واکسن برکت برای تزریق دوز دوم استفاده کرد چرا که این دو واکسن (سینوفارم و برکت) ماهیتی شبیه به هم دارند. به هر حال نرسیدن واکسن به دوز دوم اتفاقی است که من بعید می دانم در کشور رخ بدهد.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس دوز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گنابادگفت: در راستای مقاوم سازی طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل و پیشگیری از گسترش بیماری به واحد‌های صنعتی پرورش طیور عملیات واکسیناسیون در مناطق پرتراکم و در معرض خطر با استفاده از واکسن تولید داخل موسسه رازی انجام شد.

دکتر متقی افزود: در این طرح از اسفند سال ۱۴۰۲ تا فرودین ۱۴۰۳ مقدار ۲۰ هزار دز واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت مصرف شد.

او گفت:نیوکاسل بیماری ویروسی با قدرت سرایت و تلفات بسیار بالا همراه با علایم تنفسی – گوارشی و عصبی است که در طیور بومی و صنعتی تلفات وسیعی ایجاد می‌ کند.

دیگر خبرها

  • حضور آیت‌الله رئیسی در استان سمنان مایه برکت بود
  • پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • نشست مجازی تقوی با کوبایی‌ها
  • جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • حمله سپاه به اسرائیل دنیا را به حیرت واداشته است
  • اسماعیلی: سند ملی سبک پوشش ایرانی و اسلامی تصویب شد