Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، با توجه به در  پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها، روستاها و عشایری، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری اقدام به برگزاری میزگردهای تخصصی با حضور صاحب‌نظران با دیدگاه‌های مختلف سیاسی و فعالان صنفی حوزه‌های مختلف پیران این رخداد بزرگ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میزگرد بررسی "نقش رسانه‌ها برای تحقق حضور حداکثری در انتخابات۱۴۰۰" سید حسین نژادحسینی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مرتضی فیاضی مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران، سید حسین میرفروغی مدیر خبرگزاری فارس، سید ساجدالدین افضلی خبرنگار هفته‌نامه ارمغان و دکتر آرش روغنی پزشک فعال در فضای مجازی به بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با لزوم برگزاری انتخابات حداکثری و پُرشور پرداختند.

فعالان رسانه‌ای شرکت کننده در میزگرد ایرنا، اعلام کردند، فراهم کردن زمینه‌های حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای به افزایش قدرت ایران در سطح بین‌المللی خواهد شد.

رسانه‌ها فضا را برای حضور حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ فراهم کنند

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اثرگذاری رسانه‌ها در افکار عمومی گفت: رسانه‌های گروهی با تبیین جایگاه انتخابات در عرصه تصمیم‌گیر حوزه‌های اجرایی، فضا را برای شور انتخاباتی و حضور حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ فراهم کنند.

سید حسین نژادحسینی با اشاره به فعالیت گسترده کاربران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی نیز مانند رسانه‌ها اثرگذار هستند اما با آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته انتخابات، می‌تواند شبکه‌های اجتماعی را اثرگذارتر از گذشته کرد. 

وی رسالت رسانه را تبیین و ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات عنوان کرد و افزود: اکنون هر چقدر وظیفه رسانه‌ای خود را درست انجام دهیم، نتیجه یک انتخابات ده‌ها سال می‌ماند.

نژادحسینی تصریح کرد: مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کنونی مربوط به یک دوره انتخابات نیست بلکه به دوره‌های قبل نیز بازمی‌گردد و مردم باید بدانند که با حضور در انتخابات در آینده خود و کشورشان تا دهه‌ها سال بعد نقش دارد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش فضای مجازی در سرعت اطلاع‌رسانی گفت: باید پذیرفت ضریب نفوذ و تاثیرگذاری محتواهای منتشر شده در فضای مجازی با سرعت بالایی انجام می‌گیرد و مردم متوجه این موضوع هستند.

نژادحسینی بررسی وعده‌های نامزدهای انتخاباتی در رسانه‌ها را ضروری دانست و تاکید کرد: امروز مردم می‌دانند قول‌ها و وعده‌هایی که نامزدهای دوره‌های قبلی داده‌اند از طریق فضای مجازی قابل رصد است و همین عامل در مشارکت افراد برای حضور در انتخابات نقش دارد.

وی خودداری از پرداختن به حاشیه‌ها را ضروری برشمرد و افزود: رسانه‌ها در شرایط کنونی مردم را با پیشینه نامزدها به‌منظور مشارکت حداکثری آشنا و کارنامه آنان را بررسی کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امیدواریم رسانه‌ها با پرداختن به نقش و رسالت اصلی خود، برای مشارکت گسترده مردم و انتخاب فرد اصلح تاثیرگذار باشند.

نژادحسینی اظهار داشت: رسانه‌ها در فرصت باقی‌مانده تا زمان برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ تلاش برای حضور حداکثری مردم و کمک به انتخاب اصلاح با هدف کمک به آینده کشور را در دستورکار قرار دهند.

کرونا اجازه برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی را نمی‌دهد

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری و فعال شبکه‌های اجتماعی در حوزه اطلاع‌رسانی با محوریت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نیز با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه گفت: کرونا امروز به‌صورت جدی، تهدیدکننده سلامت جامعه است و خطر آن اجازه برگزاری جلسات، ‌میتینگ، کارناوال و برنامه‌های انتخاباتی را نمی‌دهد.

دکتر آرش روغنی تاکید کرد: در این دوره، فعالان انتخاباتی نباید به‌ خاطر شور و شوق خود، حاضر شوند نشست‌هایی را در فضاهای سربسته برگزار و با توده‌ای از جمعیت بحث و تبادل نظر کنند.

وی افزود: افراد مختلف در صورت تمایل به ورود در مباحث انتخابات ۱۴۰۰ نباید اجازه دهند بروز مشکلات احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا، جان افراد دیگر را به خطر بیندازد بلکه برای ایجاد شور انتخاباتی از رسانه‌ها و فضای مجازی بهره بگیرند.

روغنی به برخی پیشنهادات در خصوص برنامه برای واکسیناسیون عوامل اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ اشاره و تصریح کرد: تا رسیدن به زمان ایمنی واکسن، باید حداقل باید ۲ هفته از تزریق دوز دوم آن بگذرد و در عمل واکسینه کردن عوامل اجرایی کم دیر زمان است.

وی یادآور شد: نامزدها، عوامل ستادها و فعالان اتخاباتی به‌هیچ‌وجه نباید نسبت به ویروس کرونا و شیوع آن عادی‌انگاری کنند.

فعال شبکه‌های اجتماعی با محور مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: از نظر علوم پزشکی نگرانی‌هایی برای بروز موج شدیدتری از شیوع ویروس کرونا در جامعه وجود دارد، به همین علت، کارها باید به سمت و سوی فضاهای مجازی مشخص پیش برود و استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌ صورت جدی رعایت شود.

وی گفت: در فضاهای بسته، امکان حضور ‌افراد ناقل ویروس کرونا وجود ندارد و در نتیجه امکان انتقال این ویروس به افراد دیگر و خانواده آنان وجود دارد.

روغنی با اشاره به برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری تاکید کرد: نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی برای مقابله و مهار ویروس کرونا برنامه علمی و عملیاتی ارائه دهند و در این حوزه نباید جزیره‌ای عمل کرد بلکه باید مطالبه‌گری‌هایی از سوی رسانه‌های گروهی مطرح شود.

عضو سازمان نظام پزشکی با اشاره به گستردگی و ضریب نفوذ فضای مجازی در بین کاربران تصریح کرد: امروز هر فرد از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌تواند نظر خود را بیان کند و منتقد وجود معایب موجود باشد و در نهایت این نوع از رسانه‌ها می‌تواند صدای مردم را به مسوولان منعکس کند.

وی با اشاره به مشکلات جامعه مانند فقر،‌ اعتیاد، ‌کرونا، ‌آسیب‌های اجتماعی، فساد و رانت یادآور شد: این مشکلات و معضلات به‌عنوان صدای مردم باید از طریق فضای مجازی و از سوی مسوولان مرتبط شنیده شود و شنیدن این معضلات از سوی نامزدهای انتخاباتی به مشارکت گسترده‌تر مردم تبدیل می‌شود.

روغنی اظهار داشت: واقعیت‌های موجود در جامعه را نمی‌توان کتمان کرد و در همین راستا بسیاری افراد جامعه انتظار داشتند نامزدهای متنوع‌تری برای حضور در میدان رقابت‌های انتخاباتی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت بالای اعتماد بین مردم جامعه گفت: متاسفانه اعتماد مردم به دولت و مردم به خودشان نسبت به گذشته کمتر شده است و بررسی چرایی این مهم ضروری است و نامزدهای انتخاباتی باید برای این چرایی مردم پاسخ داشته باشند تا به جلب بیشتر آرا به سمت خود موفق شوند.

عضو کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از بین رفتن اعتماد، باعث ناامیدی مردم جامعه و در نهایت گرفتاری انسان‌ها به‌ویژه جوانان به اعتیاد، افسردگی و اضطراب خواهد شد.

وی افزود: اگر اعتماد و امید به‌جای خود برنگردد، نمی‌توان با شعار و صحبت، مردم را به پای صندوق‌های رای آورد و باید این اعتمادآفرینی از سوی نامزدهای انتخاباتی از شعار به عمل تبدیل شود.

روغنی به شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: در کنترل و مهار شیوع ویروس کرونا، دولت باید عملکرد مناسبی‌تری داشته باشد و برخی در این زمینه غیرتخصصی و سیاسی عمل کردند و در خصوص اعمال محدودیت‌ها و واکسیناسیون نیز دیر تصمیم گرفته شد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: البته این موضوع نافی تلاش‌های دولت نیست و در همین دولت مدیران عالی در رده‌های میانی فعالیت داشته است و قصد نداریم تمام مجموعه دولت را زیرسوال ببریم.

روغنی تاکید کرد:امروز به‌علت کاهش اعتماد، برخی از مردم به سمت و سوی دیدن رسانه‌های ماهواره‌ای می‌روند و این در حالی است که اگر اعتماد وجود داشته باشد، رسانه‌های داخلی موثق‌ترین رسانه‌ها برای مردم محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت شنیدن صدای مردم و پذیرفتن اشتباهات از سوی مسوولان افزود: اگر مردم احساس کنند رسانه یک‌طرفه نیست، تخلیه و روحیه آنان تقویت خواهد شد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با وجود شرایط سخت کنونی، اما همچنان مردم اخبار انتخابات ۱۴۰۰ را پیگیری می‌کنند.

وی گفت:برگزاری چنین نشست‌هایی با افکار مختلف می‌تواند در مشخص کردن راهبردها (استراتژی‌ها)موثر باشد زیرا مردم جامعه هنوز به حکومت ایمان دارند و سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

فعال شبکه اجتماعی و فضای مجازی مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: احترام به تمامی افکار، تلاش برای بهبود شرایط موجود، برگرداندن اعتماد و امید به جامعه و پرهیز جناح‌های سیاسی از محکوم کردن همدیگر، برای رفع مشکلات مردم نقش مستقیم ایفا می‌کند.

وی گفت:برخی از مشکلات مانند نابسامانی بازار مُرغ و قطعی‌های اخیر برق کشور، آسیب‌هایی را برای مردم فراهم کرده است و اما غذرخواهی وزیر نیرو شرایط را تلطیف کرد، پس می‌توان با پذیرفتن انتخابات زمینه آرام کردن فضای نارضایتی را فراهم کرد.

جمهوری اسلامی تمامی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است

مدیر خبرگزاری فارس در چهارمحال و بختیاری نیز گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که امروز یکی از چالش‌ها و تهدیدهایی که جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه شده، تلاش دشمن برای پایین آوردن مشارکت مردم است.
سید حسین میرفروغی تاکید کرد: امروز مباحثی مانند معیشت، ‌اقتصاد، معضلات فرهنگی و مذاکرات وین برای برجام، مهم است اما مهم‌ترین مساله و بیانات مقام معظم رهبری حول محور مشارکت در انتخابات بوده است که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است اما جمهوری اسلامی محکم در میدان ایستاده و در ۴۲ سال اخیر نیز ثابت کرده تمامی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.
وی افزود: برگزاری این‌گونه نشست‌ها در فضای رسانه‌ای استان با خلأ مواجه بود و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ورود مطلوبی به این مهم داشته است.
میرفروغی با بازخوانی حاشیه‌های مجلس ششم که آن را زمینه‌ساز تشکیل مجلس هفتم با مصوبات مطلوب دانست، تصریح کرد: به عقیده برخی از کارشناسان مجلس دهم ناکارآمدترین و همین باعث شد مجلس یازدهم به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلابی‌ترین مجلس جمهوری اسلامی شود.
وی برخورد شفاف و واقعی رسانه‌های گروهی با مردم را ضروری برشمرد و یادآور شد: باید ‌بپذیریم که در این سالها، مردم از فقر، تبعیض، آقازادگی، بیکاری، ‌معیشت، ‌رانت، تصمیمات غلط فرهنگی و اجتماعی که به آن‌ها تحمیل شده و زندگی‌شان را تحت تاثیر قرار داده، گلایه‌مند و دلخور هستند.
مدیر خبرگزاری فارس در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: البته بیان این موارد به تنهایی کافی نیست و باید ریشه این مشکلات برای مردم بازگو شود که این مهم باید از سوی رسانه‌های داخلی تبیین شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های دولت‌های مختلف با سلیقه‌های سیاسی گوناگون در ۴۲ سال گذشته گفت: در این مدت به‌دنبال جابه‌جایی دولت‌ها، سیاست‌ها نیز عوض شد.
میرفروغی تاکید کرد: نابسامانی بازار مُرغ ناشی از اشکال در روند عرضه، تقاضا، تولید و بازار نظارت نیست اما باید علت این مشکلات برای مردم تبیین تا امیدآفرینی ایجاد شود.
وی افزود: نباید با فاکتورهایی مثل آزادسازی حضور زنان در استادیوم، ‌آزاد شدن موسیقی و توصیه سلبریتی‌ها رای بدهیم و بعد از چند سال انتظار خروجی اقتصادی و معیشتی از دولت داشته باشیم.
مدیر خبرگزاری فارس در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: رسانه‌های گروهی برای مردم روشن‌گری کنند که براساس برنامه، کارآمدی و تجربه رای دهند تا دولت کارآمدی تشکیل شود.
وی یادآور شد: البته در این حوزه معتقدیم غیرمتخصص‌ها در حوزه‌های غیرتخصصی ورود نکنند زیرا این مهم، یک آسیب جدی است و هر کس باید در حوزه تخصصی خود ورود کند.
میرفروغی اظهار داشت: شور انتخاباتی اگر مبتنی، برآمده و زاییده از شعور باشد ارزشمند است وگرنه شور محض، مانند قضیه انتخابات ۱۳۸۸ به فتنه، آشوب، ‌لشگرکشی‌های خیابانی و تحمیل هزینه‌های سنگین بین‌المللی، امنیتی، ‌داخلی و اقتصادی تبدیل می‌شود.
مدیر خبرگزاری فارس در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: متاسفانه در حوزه رسانه و تبیین‌گری ضعف وجود دارد و نمی‌توانیم منطق قوی و برآمده از حکمت خود را به مردم عرضه کنیم.
میرفروغی تصریح کرد: باید برای مردم تبیین شود که چرا ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از مسوولان نظام در ارکان حساس، اکنون ردصلاحیت شده‌اند.
میرفروغی اظهار داشت: شفافیت در جریان رسانه‌ای کشور یکی از ‌مهم‌ترین نیازهای اولویت‌دار جامعه است زیرا مردم به پختگی سیاسی قابل‌توجهی رسیده‌اند و مسائل جامعه را خوب درک می‌کنند.

رسانه‌های گروهی در دوران انقلاب اسلامی روند رو به رشد داشته‌اند

یک فعال رسانه‌ای و عضو هیات تحریریه هفته‌نامه ارمغان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جایگاه رسانه‌ها بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و خوشبختانه در ۴۲ سال بعد از انقلاب اسلامی، رسانه‌ها رشد فزاینده‌ای داشته‌اند اما همواره ارزیابی درستی از جایگاه آن‌ها و میزان کارایی و وظیفه‌ای که محول شده، تبیین نشده است.

سید ساجدالدین افضلی به تاثیر رسانه‌های گروهی در رفتار انتخاباتی مردم و شیوه تاثیرگذاری در مشارکت اشاره و تاکید کرد: رسانه باید براساس ذات خود با درک عمیقی از جامعه، در مسائل خُرد و کلان حضور داشته باشد.

وی افزود: رسانه‌ها در انتخابات، می‌توانند سهم موثری در افزایش بُرد سیاسی،‌ اجتماعی و فرهنگی یک نظام حکومتی داشته باشند، چرا که رسانه باید برای اعتلای اهداف اعلا و ناب حکومتی تلاش کند.

افضلی تصریح کرد: باید قبول کنیم رسانه‌ها حتی رسانه‌های معاند نیز اگر هدف نداشته باشند، خنثی و بدون اثر تلقی می‌شود و رسانه‌های گروهی باید خود را موظف به پذیرفتن قضاوت‌های مردم و مشارکت‌های آنان بدانند.

خبرنگار هفته‌نامه ارمغان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بِرند شدن رسانه باید به‌صورت حرفه‌ای برای اطلاع‌رسانی انجام شود تا ببینیم مردم آن را قبول می‌کنند یا خیر و این به مرجعیت رسانه در انتخابات کمک می‌کند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های گروهی در انتخابات پیش‌رو گفت: رسانه‌ها را از سال ۱۳۸۴ به بعد دچار ضعف کردند و آن‌ها را به سمت تک‌صدایی با محوریت صدا و سیما بردند و به‌همین علت رسانه‌های مکتوب جایگاه خود را از دست دادند که البته این مهم ناشی از ضعف رسانه‌ها نبوده است.

افضلی تاکید کرد: باید بپذیریم ضعف‌هایی در حوزه زیرساخت‌ها و تاکتیک‌های رسانه‌ای در چهارمحال و بختیاری داریم اما این نافی آن نیست که رسانه‌ها از قبل بتوانند پیش‌فرض‌هایی در ذهن مردم بسازند.

وی افزود: در مدت ۴۲ سال فعالیت جمهوری اسلامی از سال ۱۳۵۷ تاکنون رشد خوبی در رسانه‌های گروهی صورت گرفت و باید منصفانه با آن برخورد شود اما متاسفانه آفت‌ها و چالش‌هایی نصیب رسانه‌ها شده که باید به اندازه زیرساخت‌ها از رسانه‌ها توقع بازخورد داشته باشیم.

خبرنگار هفته‌نامه ارمغان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: صاحبان رسانه‌های رسمی باید آیتم‌هایی برای بیان صدای مردم داشته باشند و این بزرگ‌ترین چالش رسانه‌های ایران بعد از انقلاب اسلامی است.

افضلی اظهار داشت: برای مردم مسجل شده که انتخابات پیش‌رو، وضع موجود ناشی از عملکرد سیاسی فلان دولت نیست بلکه تمامی دولت‌های جمهوری اسلامی در چهار سال نخست عملکرد قانع‌کننده داشته‌اند اما در چهار سال دوم خیر، که این مهم باید آسیب‌شناسی شود.

وی گفت: تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی و شیوع ویروس کرونا آسیب‌های زیادی به مملکت زد و ما اکنون در جایگاه یک رسانه، باید منصفانه‌تر قضاوت کنیم.

خبرنگار هفته‌نامه ارمغان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شوراهای اسلامی به‌عنوان پارلمان‌های محلی با روح، رفاه و پیشرفت مردم فارغ از مسائل ریاست جمهوری که در مسائل کلان سیاسی و اجتماعی واقع شده مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ای‌کاش امکانات طوری بود که رسانه‌های محلی می‌توانستند در حوزه شوراهای اسلامی بیشتر وارد شوند و به مردم کمک کنند.

افضلی به برخی بی‌مبالاتی‌ها در حوزه رسانه‌ها اشاره و تصریح کرد: متولیان که رسانه‌ها در اختیار آن‌هاست، به رسانه‌های رسمی و مورد اعتماد کمک کنند تا مرجع بودن خود را در برابر فضای مجازی همچنان حفظ کنند.

وی یادآور شد: امروز رسانه‌های رسمی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال هر واژه و عکس خود مسئولیت حقوقی دارند، اما در مقابل، فضای مجازی ممکن است مسئولیت و چارچوب حقوقی و قانونی ندارد و در همین راستا توقع داریم رسانه‌های گروهی رسمی، وظایفی را بیشتر انجام دهند.

وی حذف برچسب زدن‌ها در گام دوم انقلاب اسلامی را ضروری دانست و گفت: رسانه وظیفه عقلانیت خارج از تعصب دارد و باید عقلانیت را در ایران تقویت کند و حصارها را بشکند تا رأفت حاکم در نظام، روز به روز به جذب حداکثری بیشتر منجر شود.

افضلی تاکید کرد: دولت‌های قبلی، کنونی و بعدی، همگی جزو جمهوری اسلامی هستند و ما نمی‌توانیم آن‌ها را خارج از جمهوری اسلامی بدانیم.

وی یادآور شد: اکنون در دوره گذار به‌سر می‌بریم و به‌نظرم می‌رسد برای حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، انصاف را رعایت کنیم تا عقل حاکمیتی و جامعه که رسانه جزیی از آن است، جامعه را در مسیر آن قرار دهد.

افضلی یکی از مشکلات دولت‌ها را سپردن مسئولیت‌ها تحت عنوان استخدام‌شدگان دانست و اظهار داشت: مردم تشنه صداقت هستند و باید با تقویت فرهنگ عذرخواهی و پذیرفتن اشتباه، نسبت به ارتقای نقاط امیدواری بین مردم جامعه تلاش کرد.

افراد جامعه بدون توجه به سلیقه‌های سیاسی منتقد شرایط کنونی هستند

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بسیاری افراد جامعه بدون توجه به سلیقه‌های سیاسی اکنون منتقد شرایط کنونی هستند.

سید مرتضی فیاضی تاکید کرد: با شعارهای دوران اصلاحات مانند گفتمان،‌ منطق در گفت‌وگو،‌ آزادی بیان و قانون در عمل، روزنامه‌های زیادی وارد میدان اطلاع‌رسانی شدند و در این دوران رونق در مطبوعات و رسانه‌ها تا حدی بود که برای خرید روزنامه باید سفارش ان را از قبل می‌دادیم اما متاسفانه اکنون تیراژ برخی روزنامه‌های سراسری به یک‌هزار نسخه کاهش یافته است که چرایی آن نیاز به بررسی دقیق دارد.

فیاضی تصریح کرد: در این راستا همه مشکلات به شیوع ویروس کرونا و یا اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی باز نمی‌گردد.

وی ایجاد انگیزه و دلگرمی بین رسانه‌های گروهی را ضروری دانست و یادآور شد: این در حالی است که رسانه‌ها اکنون به‌علت هزینه‌های سنگین و مشکلات موجود در جامعه انگیزه‌ای برای بروز و ظهور ندارند.

مدیرمسوول هفته‌نامه نورسته بام چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مشارکت پایین و شرکت نکردن در انتخابات، زمینه انتخاب افراد ضعیف را فراهم می‌کند.

وی حفظ ساحت رسانه‌ها در دوران مختلف به‌ویژه زمان برگزاری انتخابات را ضروری دانست و گفت: قانع کردن مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای در راستای انتخابات شوراهای اسلامی آسان‌تر است چون منجر به آبادانی شهر محل سکونت خواهد شد.

مدیرمسوول انتشارات صدای پای آب تصریح کرد: مردم امروز به قدرت رسانه و فضای مجازی ایمان دارند اما نبود شفافیت و کم‌رنگی صداقت باعث شده تا دسترسی آزاد برخی از مردم به اطلاعات از ۲ منبع خبری شامل گوشی تلفن همراه و ماهواره باشد که این یک آسیب مهم است که نمی‌توانیم آن را انکار کنیم.

فیاضی اظهار داشت: امروز قانون مدونی برای کنترل بر فضای مجازی نیست و باید قبول کنیم که برخی رسانه‌ها نیز هیجانی عمل می‌کنند.

وی تبیین و توجیه مردم برای حضور و مشارکت حداکثری با ایجاد شور سیاسی در انتخابات را ضروری برشمرد و گفت: تفسیر و تبیین ما برای مردم باید همواره قابل قبول باشد.

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: وقتی برخی مسوولان جمهوری اسلامی وضعیت ردصلاحیت‌ها را نقد می‌کنند، موضوع سیاسی نیست و نمی‌توان آن را توجیه کرد.

وی افزود: مردم به‌دنبال چرایی ردصلاحیت برخی افراد مانند معاون اول رییس‌جمهوری و رییس سابق مجلس و برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند که البته هنوز هم در مسئولیت خود هستند.

وی یادآور شد: در یک دهه اخیر با نهادینه کردن اخلاق در جامعه فاصله گرفتیم و باید مسئولیت خطیر خود را در رسانه‌های گروهی با تبیین و توجیه برای حضور حداکثری مردم در انتخابات انجام دهیم.

مدیرمسوول هفته‌نامه نورسته بام چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ادامه و استمرار میزگردهای تخصصی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف می‌تواند راه‌گشای رفع برخی مشکلات کنونی باشد.

فیاضی به وجود برخی کمبودهای در جامعه و لزوم تبیین مشکلات برای مردم اشاره و تاکید کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات، قدرت ایران در سطح بین‌المللی را بالا می‌برد.

به گزارش ایرنا،‌ انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی چهارمحال وبختیاری رسانه مشارکت سیاسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی چهارمحال وبختیاری رسانه مشارکت سیاسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مدیر خبرگزاری فارس در چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری اظهار چهارمحال و بختیاری تاکید چهارمحال و بختیاری تصریح انتخابات ریاست جمهوری حداکثری در انتخابات نامزدهای انتخاباتی رسانه های گروهی سازمان نظام پزشکی حضور حداکثری مردم برای حضور حداکثری شبکه های اجتماعی شیوع ویروس کرونا ضروری دانست حضور حداکثری شوراهای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ انقلاب اسلامی شور انتخاباتی دوره انتخابات جمهوری اسلامی یادآور شد داشته باشند اطلاع رسانی رسانه ها مردم جامعه فضای مجازی برای مردم صدای مردم خواهد شد عضو هیات سید حسین حوزه ها دولت ها ۴۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه (ترای‌اتلون) صبح امروز با حضور اعضای مجمع و کاندیدا‌ها در محل سالن استاد میرابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، احمد نامنی سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی و اصغر حسن‌زاده سرپرست دبیری کمیته ملی پارالمپیک از حضار در مجمع بودند.

امین احمدی، حمید براتی، محمدکاظم حججی، محمد نصیری، ایرج عرب، سیدکمال پیمبری، مهدی گودرزی، علی اکبر حسن‌پورحیدری و جاسم منوچهری کاندیدا‌های احراز پست ریاست فدراسیون بودند که عرب به شکل کتبی و احمدی و پیمبری نیز با غیبت در مجمع، از جمله انصرافی‌ها بودند.

کنایه‌های جدی مهدی گودرزی به احمد نامنی؛ آیا می‌توانید اسم هیئت‌رئیسه‌تان را نام ببرید؟!

مهدی گودرزی، رئیس اسبق فدراسیون ترای‌اتلون و کاندیدای این مجمع گفت: این انتخابات غیرقانونی است. آقای نامنی تمام تلاش‌اش را کرد تا قوانین را زیرپا بگذارد و یک سال این انتخابات را طول بدهد. آقای نامنی آیا شما اعضای هیئت‌رئیسه‌تان را اصلا می‌شناسید؟!
این اظهارات با بی‌اهمیتی و بدون واکنش نامنی همراه بود. اسبقیان گفت که باید حرمت مجمع رعایت شود و در نهایت اگر مشکلی داشت، می‌تواند شکایت کند.

گودرزی در پایان گفت: من ملزم به قوانین کشورم هستم و این مجمع انتخاباتی را به رسمیت نمی‌شناسم.

در ادامه مجمع، جاسم منوچهری به نفع محمدکاظم حججی انصراف داد.

در پایان مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه (ترای‌اتلون) پس از انصراف ۴ کاندیدا، در نهایت محمدکاظم حججی با کسب ۲۴ تعداد رای از مجموع  ۴۷ رای ماخوذه برای مدت ۴ سال بر مسند ریاست این فدراسیون المپیکی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • امیدآفرینی در جامعه با عملیات وعده صادق