Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان البرز گفت: استان البرز ظرفیت بسیار خوبی در حوزه تولیدات صنایع دستی دارد و صادرات صنایع دستی این استان باید تسهیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، شادی حاضری اظهار کرد: استان البرز از ظرفیت های بالایی در زمینه صنایع دستی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه البرز صنایع دستی شاخصی دارد که از توان عرضه در سطح منطقه و بازارهای بین المللی برخوردار است، گفت: باید فرصتی فراهم شود تا این محصولات در قالب برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق البرز افزود: استفاده از ظرفیت فعالان بخش خصوصی در زمینه تقویت بازار صادراتی صنایع دستی استان اهمیت بالایی دارد، کمااینکه در حال حاضر صنایع دستی ماند سفال و سرامیک البرز در سطح نمایشگاه های خارجی هم نمایش داده می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز شاهد کم شدن سطح واردات صنایع دستی بوده ایم، اما از طرفی تحت تاثیر شیوع کرونا فعالیت کارگاه های صنعتی در داخل کشور هم مدتی با تعطیلی همراه بود که امیدواریم با بسته های حمایتی چرخه تولیدی این کارگاه ها دوباره رونق یابد.

حاضری با تاکید بر اینکه کرونا آسیب زیادی به بسیاری از کسب و کارها در حوزه صنایع دستی و گردشگری وارد کرد، گفت: باید راهکارهای حمایتی در قالب اعطای تسهیلات به کارگاه ها و مجموعه های فعال صنایع دستی در نقاط مختلف کشور از جمله البرز پایه ریزی کرد.

وی در ادامه بیان کرد: صنایع دستی استان البرز از ظرفیت بالایی برای رشد مقاصد بازارهای هدف صادراتی به ویژه ارائه در سطح خاورمیانه  و کشورهای حاشیه خلیج فارس برخوردار است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حاشیه خلیج فارس صنایع دستی گردشگری البرز کرج صادرات اتاق بازرگانی خاور میانه کرونا استان البرز صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک با حضور نزدیک به 40 نفر از هنرمندان این حوزه و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در شهرهای سمنان و شاهرود برگزار شد.

در این دوره آموزش تخصصی هنرمندان سفال و سرامیک استان با طراحی بدنه سفال، رفع معایب لعاب، اصلاح و بهینه‌سازی گل و اصلاح کوره و حرارت دهی آشنا شدند.

اولین روز از این دوره آموزشی، با حضور 20 هنرمند سفال و سرامیک شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه و مهدی‌شهر، در سمنان و دومین روز آن با حضور 20 هنرمند دیگر از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی، در شهرستان شاهرود برگزار شد.

این دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان باهدف افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقاء صنایع‌دستی استان با همکاری جهاد دانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898726

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان