Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@21:57:46 GMT

پیش بینی باد شدید و کاهش کیفیت هوا در کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۰۴۱۷

پیش بینی باد شدید و کاهش کیفیت هوا در کشور

از امروز تا پنج روز آینده در برخی مناطق نوار شرقی کشور و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

به گزارش برنا؛ براساس آخرین مدل‌های هواشناسی طی پنج روز آینده آسمان صاف و جوی پایدار در اکثر مناطق کشور حاکم است و روند کند تدریجی افزایش دما در بیشتر مناطق کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در برخی مناطق گیلان و مازندران بارش پراکنده باران و در برخی نقاط اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و برخی نقاط از شرق هرمزگان در بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز صاف و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود.

در نیمه جنوبی خراسان رضوی و نیز خراسان جنوبی و شرق کرمان و منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی از این مناطق سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

پنجشنبه در برخی مناطق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش خفیف رخ خواهد داد. طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان در بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران و رعد و برق و وزش باد. شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا پنج روز آینده در برخی مناطق نوار شرقی کشور و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

طی سه روز آینده در مناطقی از ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط احتمال خیزش گرد و خاک یا غبار آلود شدن هوا وجود دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هواشناسی آذربایجان شرقی رعد و برق هرمزگان رشد وزش باد خراسان رضوی خراسان جنوبی گرد و خاک سواحل دریای خزر خراسان شمالی برق سیستان و بلوچستان خاک آب و هوا هواشناسی وزش باد شدید وزش باد شدید رخ خیزش گرد و خاک برخی مناطق برخی نقاط روز آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و خاک شدید در راه ایران؟/ این استان‌ها بارانی می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور عراق و ورود آن به کشور طی امشب،‌ وقوع گرد و خاک را تنها در مناطق مستعد پیش‌بینی کرد.

در پی انتشار اخباری در فضای مجازی درباره ورود گرد و غبار زیاد از غرب کشور صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: گرد و خاک زیادی امروز در هوای عراق مشاهده نمی‌شود فقط در نجف شاهد این پدیده هستیم.

وی اضافه کرد: سامانه بارشی امروز در این کشور فعال است که پوشش گسترده ابر دارد و به علت وزش باد شدید در برخی نقاط، در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک موقت می‌شود البته پدیده غالب این سامانه بارش باران است که در اواخر امشب وارد کشور ما و باعث بارش می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در ادامه گفت: عمده فعالیت این سامانه در ایران فردا و پس فردا (۲۸ و ۲۹ فروردین) خواهد بود. استان‌های چهار و محال و بختیاری، کهگیلوبه و بویراحمد، بخش‌هایی از خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان بارش را تجربه خواهند کرد که در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب فارس شدت خواهد داشت.

ضیاییان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا وقوع گرد و خاک شدید و آلودگی زیاد هوای کشور در فصل بهار پیش‌بینی می‌شود؟ تاکید کرد: پیش‌بینی وقوع گرد و خاک یکی دو روز قبل انجام می‌شود ولی احتمال دارد وضعیت خوب بارش در جنوب کشور به‌ویژه در بهار موجب تثبیت خاک شده باشد و کمتر از سال‌های قبل شاهد گرد و غبار در بهار باشیم.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895378

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید
  • وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • گرد و خاک شدید در راه ایران؟/ این استان‌ها بارانی می‌شوند
  • گرد و خاک شدید در راه ایران؟
  • آیا گرد و خاک شدید در راه ایران است؟
  • تداوم بارش‌ها و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور
  • تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف کشور/ خلیج فارس و دریای عمان طوفانی
  • رگبار و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور