Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان – مسابقات کشتی آزاد جام زیلکوفسکی در حالی از روز گذشته در ورشو لهستان آغاز شده است که در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ۳ ملی‌پوش کشورمان برای مشخص شدن فرد اعزامی به المپیک به مصاف حریفان رفتند که در نهایت محمدحسین محمدیان موفق شد با پیروزی در فینال مقابل علی شعبانی با کسب مدال طلا کشتی‌گیر اعزامی به المپیک توکیو در این وزن لقب بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت: محمدحسین محمدیان مجبور بود تا آخرین روز صبر کند، اما ارزشش را داشت، چون با موفقیت در مسابقات لهستان در ورشو موفق به کسب مدال طلا شد.

ارزش این مدال طلا در حالی افزایش یافت که محمدیان پس از غلبه بر ۲ هموطن خود برای کسب عنوان قهرمانی، به عنوان نماینده ایران در المپیک توکیو نیز انتخاب شد. محمدیان پس از غلبه بر علیرضا کریمی و علی شعبانی به این جایگاه رسید.

ایران در مسابقات اوپن لهستان به عنوان یک تورنمنت انتخابی المپیک در ۳ وزن آزاد و یک وزن فرنگی نگاه می‌کند.

محمدیان در این باره گفت: خدا را شکر که توانستم برنده شوم. این بزرگترین روز برای من نیست، اما خوشحالم.

طلای محمدیان ممکن است برای سیدبندی در وزن در المپیک کافی نباشد، اما به انتظار طولانی ایران برای نهایی شدن کشتی‌گیر اعزامی در این وزن پایان داد. وی در مسابقات مقدماتی المپیک قاره آسیا سهمیه را کسب کرده بود.

محمدیان و شعبانی هر دو با احتیاط مبارزه می‌کردند و هر کدام یک امتیاز گرفتند، اما چون محمدیان موفق شد امتیاز خود را در تایم دوم کسب کند، عنوان قهرمانی را کسب کرد.

محمدیان خاطرنشان کرد: من از زمان گذشته با شعبانی کشتی گرفتم و سبک او را می‌دانم. قبل از اینکه به ورشو بیاییم، استراتژی‌های زیادی را نهایی کردم که خوشبختانه نتیجه داد. بیشتر بخوانید: کشتی آزاد جام زیلکوفسکی| محمدیان با غلبه بر شعبانی مسافر المپیک شد

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه جهانی کشتی، فدراسیون ایران را جریمه کرد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سال 1403 با یک خبر تلخ برای کشتی ایران آغاز شد و فدراسیون کشتی به دلیل تخلف و دوپینگ کشتی‌گیران نوجوانان و جوانان در سال‌های گذشته، جریمه سنگین دلاری شده است.

بیشتر بخوانید: بازگشت حسن یزدانی به میادین کشتی

اتحادیه جهانی کشتی بابت تأیید نهایی دوپینگ کشتی‌گیرانش در مسابقات بین‌المللی، 20 هزار فرانک سوئیس معادل 22 هزار دلار فدراسیون‌های ملی را جریمه می‌کند و پرداخت نشدن مطالبات اتحادیه جهانی و همچنین بالا رفتن تعداد دوپینگ، در نهایت باعث تعلیق فدراسیون و عدم حضور تیم‌های ورزشی آن کشور در مسابقات می‌شود.

بر این اساس اتحادیه جهانی کشتی بابت دوپینگ دو کشتی‌گیر رده سنی نوجوانان و جوانان ایران که در سال‌های گذشته انجام شده و چندی پیش به تأیید نهایی رسیده است، از حساب فدراسیون این جریمه را که حدود دو نیم میلیارد تومان می‌شود، کم کرده است.

با توجه به اینکه فدراسیون کشتی به شدت با تخلف دوپینگ برخورد کرده و طی سه سال گذشته نیز از تمامی کشتی‌گیران در بدو ورود به اردوها تعهد گرفته است که در صورتی که دوپینگ کنند این تخلف اول متوجه خود کشتی‌گیر و بعد متوجه هیئت کشتی مربوطه است، اگر این جریمه که پول بیت‌المال محسوب می‌شود، از سوی کشتی‌گیر پرداخت نشود، ضمن پیگیری از طریق قانون به جهت جبران خسارت وارد شده، کشتی‌گیر متخلف به صورت مادام‌العمر محروم خواهد شد.

لازم به ذکر است فدراسیون کشتی بر اساس شعار مبارزه با دوپینگ، برخوردی قاطع و محکم با این تخلف داشته به طوری که آمار ورزشکاران دوپینگی طی چند سال گذشته به شدت کاهش داشته است.

گفتنی است اسامی کشتی‌گیران متخلف که موجب خسارت به کشتی کشور شده‌اند، به‌زودی اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1225361 برچسب‌ها کشتی فرنگی

دیگر خبرها

  • از خداحافظی دو ستاره ناب وزنه‌برداری تا رقابت با غول‌ها در پاریس
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • ستاره نامدار کشتی ایران خط خورد | نبرد حسن یزدانی و گلادیاتور برای المپیک جدی شد
  • معمای ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۴ و هندوانه دربسته‌ پادشاه
  • رقابت سخت ۷۴ کیلو‌ها در باکو و دورخیز المپیکی تانک روسی
  • رقابت سخت ۷۴ کیلوها در باکو و دورخیز المپیکی تانک روسی
  • حسن یزدانی - کامران قاسم پور؛ جنگ تمام عیار برای یک سهمیه المپیک!
  • جنجال در وزن حسن یزدانی
  • برای عدم تکرار اشتباه آتن در ۸۶ کیلو انتخابی برگزار شود
  • اتحادیه جهانی کشتی، فدراسیون ایران را جریمه کرد