Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا گفت: تولید این محصول در زیر ساختی با ظرفیت دو میلیون دوز در سال آغاز گردید که با بهینه سازی فرایندها به ۱۰ میلیون دوز در سال ارتقاء یافت. ما امیدواریم با توسعه کارخانه تولید صنعتی واکسن تا پایان تابستان این ظرفیت به چند برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، احمد کریمی مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا صبح چهارشنبه در آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا طی سخنانی اظهار کرد: فرایند تحقیق و توسعه واکسن فخرا از اسفند ۹۸ در سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع و  پشتیبانی نیروهای مسلح در زمان حیات شهید فخری زاده با راهبری و مدیریت ایشان آغاز گردید که به جهت اهمیت این پروژه شهید والا مقام و مقام محترم عالی وزارت نظارت مستقیم بر انجام پروژه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: همانطور که مستحضرید واکسن فخرا از نوع واکسن های کشته شده و غیرفعال است که در بستر سطح ۳ ایمنی تولید می شود. بذر واکسن با غربالگری از میان ۳۵۰۰۰ نمونه بیمار ایرانی ایزوله گردیده و شناسنامه دار شده است.

مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا گفت: تولید این محصول در زیر ساختی با ظرفیت دو میلیون دوز در سال آغاز گردید که با بهینه سازی فرایندها به ۱۰ میلیون دوز در سال ارتقاء یافت. ما امیدواریم با توسعه کارخانه تولید صنعتی واکسن تا پایان تابستان این ظرفیت به چند برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد.

کریمی خاطرنشان کرد: فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن فخرا با موفقیت با ۱۳۵ نفر داوطلب به انجام رسید. در این فاز سه گروه غلظت بالای واکسن، غلظت پایین واکسن و واکسن نما وارد مطالعه شدند که بی خطری واکسن فخرا محرز گردید، هر دو غلظت واکسن سیستم ایمنی را تحریک کرد. ایجاد آنتی بادی های نوترالیزان در خون داوطلبین نشان داد که این واکسن قابلیت خنثی سازی ویروس را دارد. بیشترین تحریک سیستم ایمنی در تزریق غلظت بالای واکسن و فاصله تزریق ۱۴ روز مشاهده شد.

وی در ادامه بابیان اینکه فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا با ۵۰۰ نفر داوطلب انجام خواهد شد، افزود: بر اساس نتایج فاز اول  غلظت بالا و فاصله تزریق ۱۴ روز انتخاب شده است. جهت کاهش مراجعه حضوری داوطلبین نرم افزاری طراحی شده که از طریق موبایل یا کامپیوتر وضعیت خود را ثبت می کنند و همکاران ما در مرکز به صورت لحظه ای به بررسی موضوع پرداخته و در صورت لزوم اقدام متناسب را انجام خواهند داد.

 مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا افزود: در این بخش بر خود واجب می دانم از همراهی ملت غیور ایران که با استقبال کم نظیر خود از شرکت در کارآزمایی بالینی واکسن فخرا موجب دلگرمی گروه فخرا شدند تقدیر و تشکر کنیم همچنین، از پشتیبانی و حمایت های همه ارکان وزارت دفاع به ویژه مقام محترم عالی وزارت امیر حاتمی که در تمامی طول پروژه حامی ما بودند سپاسگزاریم.
 
کریمی ادامه داد: از پشتیبانی و پیگیری های ستاد کل نیروهای مسلح، همچنین حمایت و همکاری بی شائبه معاونت آماد و پشتیبانی وزارت دفاع، معاونت منابع انسانی و اداره کل بهداشت و درمان ، هیئت مدیره و مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، مدیرعامل محترم سازمان صنایع دفاع و همکاران ایشان در بهره برداری از مرکز کارآزمایی بالینی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه جامع امام حسین (ع) 
و دانشگاه علوم پزشکی ایران کمال امتنان را داریم. از شرکت های دانش بنیان کشور که در کمک به این پروژه و بومی سازی تجهیزات و مواد مورد نیاز نقش ویژه ای داشته و ما را یاری می کنند قدردانی می گردد.

وی در پایان گفت: تشکر ویژه از خانواده های معزز و محترم شهدای هسته ای پرافتخار کشور را داریم. کسانی که  در ادامه راه شهدا با حضور در این مجلس یاور محققین این عرصه شده و در شروع فاز ۱ با تزریق به فرزند شهید فخری زاده و امروز در شروع فاز دوم با تزریق به همسر شهید رضایی نژاد در آغاز راه واکسن راه شهدا را ادامه دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت دفاع کارآزمایی بالینی واکسن میلیون دوز در سال واکسن فخرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر دوشنبه در کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر اظهار کرد: تحول در ساختار علمی دانشگاه خلیج‌فارس در زمینه انرژی هسته‌ای یک نیاز است.

استاندار بوشهر بیان کرد: با شکل‌گیری یک دانشکده در این حوزه، رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی گسترش و توسعه هوش مصنوعی در صنایع مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا برای تحول در بخش‌های مختلف، طراحی لازم توسط دانشجویان و جوانان بومی استان انجام شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه تصمیمات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران جهادی و به موقع است اظهار داشت: آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در جوار نیروگاه اتمی بوشهر با تأکیدات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اجرایی شد و اکنون روند ساخت آن تسریع یافته است.

وی با بیان اینکه این آب‌شیرین‌کن تا ظرفیت ۱۵۰ هزار مترمکعب قابل توسعه و گسترش است افزود: علاوه بر این، ساخت ۲ نیروگاه اتمی دیگر هر کدام به ظرفیت هزار و ۷۵ مگاوات در جوار نیروگاه فعلی اتمی بوشهر در دست ساخت است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن، تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر ساخت ۲ هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ساخت ۲ هنرستان مرتبط با فناوری هسته‌ای در مرکز استان بوشهر ساخته و راه‌اندازی می‌شود که یکی از آنها در حال اجرا است و طراحی بعدی نیز در هنرستان حاج جاسم بوشهر برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6085604

دیگر خبرها

  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد