Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@05:22:09 GMT

سرانجام پرونده کالدرون چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۱۷۹۰

سرانجام پرونده کالدرون چه می‌شود؟

ایران اکونومیست- باشگاه پرسپولیس اگر نتواند در مهلت تعیین شده مطالبات سرمربی پیشین آرژانتینی خود را بپردازد، با مجازات‌های کمیته انضباطی فیفا روبه‌رو می‌شود.

پس از بررسی اعتراض پرسپولیس به حکم کمیته وضعیت فیفا درباره پرونده گابریل کالدرون در دادگاه عالی ورزش، چند روز قبل CAS رسما اعتراض پرسپولیس را رد کرد که این به معنی این است که رای اولیه صادر شده توسط کمیته وضعیت فیفا لازم‌الاجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا پرسپولیس تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ (۹ تیر ۱۴۰۰) فرصت دارد تا طلب ۵۸۰ هزار دلاری کالدرون را به علاوه ۵ درصد سود سالانه بپردازد.

البته پرسپولیسی‌ها در پرونده دستیار مربی آرژانتینی یعنی خواکین هم محکوم به پرداخت ۹۵ هزار دلار تا تاریخ ۲ جولای ۲۰۲۱ (۱۱ تیر ۱۴۰۰) شدند که باید این طلب هم پرداخت شود، اما اگر این مبالغ پرداخت نشود چه تبعاتی در انتظار پرسپولیس است؟

براساس قوانین، وقتی CAS رای نهایی را صادر می‌کند، ۳۰ روز فرصت وجود دارد تا طلب شاکی پرداخت شود. بعد از آن، اگر طلب پرداخت نشد، طبکار باید به کمیته انضباطی فیفا مراجعه کند و اعلام کند که رای صادر شده، اجرا نشده است. در این گونه موارد، معمولا کمیته انضباطی فیفا ابتدا فرصت ۳۰ روزه اولیه تعیین می‌کند و اخطار نهایی را می‌دهد و بعد از آن، باشگاه را مبلغی جریمه و فرصت ۳۰ روزه دوم را می‌دهد که اگر در این فرصت پول پرداخت نشود، مجازات بعدی بسته شدن پنچره نقل‌ و انتقالات خواهد بود.

بر اساس قوانین جدید، در صورت بسته شدن پنجره نقل‌ و انتقالات به خاطر پرونده‌های مالی، باشگاه خاطی بلافاصله بعد از پرداخت و تسویه بدهی خود، می‌تواند درخواست باز شدن پنجره نقل‌ و انتقالاتی خود را بدهد.

بر همین اساس، اگر پرسپولیس تا ۱۱ تیر بدهی خود را پرداخت نکند، تا حدود سه ماه بعد فرصت دارد تا با پرداخت بدهی خود به کالدرون و دستیارش از بسته شدن پنجره نقل‌ و انتقالاتی در امان باشد.

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان توسط کمیته انضباطی جریمه شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، باشگاه سپاهان اصفهان به دلیل توهین تماشاگرانش به مقامات رسمی و غیر رسمی در دیدار برابر نساجی مازندران در هفته بیست و سوم باید ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدید نظر است.

مسابقه تیم‌های فولاد خوزستان و هوادار لیام تهران برگزار و از سوی میلاد فاندر، مدیر رسانه‌ای تیم هوادار لیام تخلفاتی مبنی بر نقص اصولی کلی رفتار رخ داد. وی باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدید نظر است. (با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی ناشی از رأی شماره ۱۲۱۸، پس از قطعیت این دادنامه، محرومیت در لیگ برتر به اجرا در خواهد آمد)

مهرداد طهماسبی، مربی تیم هوادار لیام به دلیل نشر اکاذیب از طریق کنفرانس خبری بعد از بازی به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قابل تجدید نظر است.
باشگاه فولاد خوزستان به دلیل داشتن ۶ بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قطعی است.

باشگاه هوادار لیام تهران به دلیل داشتن ۶ بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قطعی است.

مسابقه تیم‌های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار و از سوی فرشاد بختیاری زاده، مربی تیم استقلال خوزستان تخلفاتی مبنی بر رفتار غیرورزشی منجر به اخراج شد، رخ داد. وی به یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود و باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است.

باشگاه استقلال خوزستان به دلیل پرتاب نارنجک توسط تماشاگرانش در چند نوبت و نقض اصول کلی رفتار باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدید نظر است.

دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان اصفهان برگزار و از سوی شجاع خلیل زاده، بازیکن تیم تراکتور تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر ورزشی رخ داد. وی به توبیخ کتبی محکوم شد.

باشگاه تراکتور به دلیل نقض اصول کلی رفتار (نقض مقررات بازی) رایگان اعلام کردن بلیط بیش از ظرفیت حضور باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قابل تجدید نظر است.

کد خبر 6086402

دیگر خبرها

  • آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • سپاهان توسط کمیته انضباطی جریمه شد
  • فرصت استثنایی برای یک بازیکن پرسپولیس
  • احکام کمیته انضباطی برای استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • رسمی: استقلال و پرسپولیس سرانجام فروخته شد، از دولت به دولت!