Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شهریارپور روز چهارشنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی این استان در سال‌های گذشته و امسال ۳۴ مورد است و نیاز اعتباری برای اجرای این طرح‌ها ۴۵ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال آن مصوب شده است.
شهریارپور تصریح کرد: تامین و انتقال آب در ۱۵ هزار هکتار زمین، تکمیل کلینیک بیماران خاص، راه‌اندازی ۲۸ واحد صنعتی راکد، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و توسعه باغات در سطح یک‌هزار و ۴۴ هکتار از مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: برای اجرای ۲۸ طرح جهش تولید استان ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی پیش‌بینی شده که تاکنون یک‌هزار و ۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان شرایط خوبی در طرح‌های زیرساختی مانند راه‌آهن، جاده‌ها، شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی، کشاورزی و حوزه‌های دیگر ایجاد کرده است.
وی با اشاره به تلاش‌های فراوان برای افزایش نرخ اشتغال در استان گفت: نرخ بیکاری این استان از ۲۰.۸ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۱۵.۲ درصد در سال گذشته کاهش یافت و در این مدت نرخ مشارکت اقتصادی استان با چهار درصد رشد از ۳۹.۷ درصد به ۴۳.۷ درصد افزایش یافت.
وی افزود: اعتبارات چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۲ برابر چهار هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال بود که این مبلغ در سال ۱۳۹۶ به ۱۰ هزار میلیارد ریال، سال ۱۳۹۸ به ۱۵ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال، سال ۱۳۹۹ به ۲۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال و در سال‌جاری به ۲۹ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اعتبارات این استان در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ برابر ۱۴۰ درصد و در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ برابر ۱۸۳ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی یادآور شد: تخصیص اعتبارات چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۲ برابر ۵۸ درصد بود و در سال گذشته به ۸۱ درصد افزایش پیدا کرد.
شهریارپور اظهار داشت: در کنار اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از منابع مختلف بانکی و سهم‌ آورده متقاضیان در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ انجام شد.
وی گفت: هدف‌گذاری این بخش ۸۰ هزار میلیارد ریال بود که ۲۰ هزار میلیارد ریال بیشتر محقق شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ از محل رونق تولید، تبصره ۱۸، تسهیلات روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر، ۲۶ هزار میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری جذب شد.
وی افزود: در سال‌های اخیر سه رویکرد کلی شامل ایجاد اشتغال، رشد تولید و بهبود رفاه نسبی برای توسعه استان در دستور کار قرار گرفته است.
شهریارپور تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون در سرانه تولید گوشت قرمز رتبه یک، تولید شیر رتبه ۲، کل آبزیان رتبه هشت، پرورش ماهیان سردابی رتبه یک، سهم جمعیت زیرپوشش شبکه آب شهری رتبه یک، سهم جمعیت زیرپوشش فاضلاب شهری رتبه ۱۱، جمعیت روستایی بالای ۲۰ خانوار بهره‌مند از آب آشامیدنی سالم رتبه ۱۴، ضریب نفوذ بیمه درمان رتبه ۱۵، ضریب نفوذ بیمه اجتماعی رتبه ۱۷، نسبت تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی به ۱۰ هزار نفر جمعیت رتبه ۱۵، تعداد مراکز ارائه دهنده مراقبت‌های اولیه بهداشتی به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه ۶، تعداد مراکز بهداشتی و درمانی روستایی رتبه پنج، نسبت کتابخانه‌های عمومی رتبه ۱۲، نسبت اعضای کتابخانه‌های عمومی رتبه ۹ و تولید برنامه‌های تلویزیونی رتبه ۱۵ کشور را دارد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها نرخ مشارکت توسعه اقتصادی رونق اقتصادی جهش تولید چهارمحال وبختیاری اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی سرمایه گذاری نرخ بیکاری کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ مشارکت توسعه اقتصادی رونق اقتصادی نرخ مشارکت توسعه اقتصادی رونق اقتصادی جهش تولید چهارمحال وبختیاری اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی سرمایه گذاری نرخ بیکاری کارآمدی دولت چهارمحال و بختیاری هزار میلیارد ریال اقتصاد مقاومتی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف

پژوهش اظهار داشت: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به دلیل تولید کالای بدون علامت استاندارد به پرداخت یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • 300 ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم