Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجلال موسوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این و در ماه های اخیر هشت هزار تن گندم وارداتی برای استان خریداری شده بود.

وی در باره مشکل صف در نانوایی ها خاطرنشان کرد: سهم آرد کاهش نیافته است و مشکلی در تامین آرد مورد نیاز نانوایی های استان وجود ندارد و حتی در یک ماه اخیر بیش از سرانه معمول، آرد در نانوایی های استان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی تصریح کرد: میانگین سرانه مصرف آرد در کشور ۷.۵ کیلوگرم و در این استان ۹.۵ کیلوگرم است اما این رقم در ماه اخیر افزایش یافته و آرد بیشتری توزیع شده است.

وی درباره گلایه مردم از کمبود نان و ایجاد صف در نانوایی ها اظهار داشت: اختلاف میان قیمت آرد یارانه و آزاد سبب وسوسه نانوایی ها برای رسیدن به سود بیشتر است که این اختلاف قیمت سبب شده تا آرد و یا نان یارانه ای سر از دامداری ها و یا خشکه پزی ها، رشته بری ها و یا فتیرپزی ها درآورد.

وی افزود: یارانه ای بودن نان سبب شده تا تخلف و سودجویی هم وجود داشته باشد و قیمت آردی که به نانوایی ها تحویل داده می شود، ارزان است؛ اکنون تفاوت میان نرخ یارانه ای و آراد افزایش یافته است و همین امر نانوایان سود جو را به عرضه از خارج از شبکه سوق داده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان هیچ کمبودی در تامین گندم وجود ندارد و مشکل در ذخیره گندم یا توزیع آن وجود ندارد  و تنها  مشکل در زمینه عرضه خارج از شبکه است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: با اعمال قیمت جدید برای خرید گندم، اختلاف میان قیمت یارانه ای و آزاد بیشتر شده و بر این اساس مشکلات حوزه آرد و نان بیشتر می شود.

وی افزود: اکنون محصول گندم کاران به ازای هر کیلوگرم ۵۰ هزار ریال خریداری می شود اما این محصول با ۱۲ درصد از این قیمت یعنی ۶ هزار و ۶۵۰ ریال به کارخانه های آرد تحویل می شود. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی درباره مصرف نان در دامداری ها گفت: با افزایش قمیت نهاده های دامی، دامداران به مصرف نان به عنوان خوراک دام روی آورده اند. 

سرانه مصرف آرد و نان در این استان ۲ کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری است و مردم ما نان خورتر هستند. 

هر فرد در  خراسان شمالی ماهانه ۹.۵ کیلوگرم آرد و نان مصرف می کند که این رقم در کشور ۷.۵ کیلوگرم است. 

در این استان به ازای حدود ۶۶۰ نفر یک واحد نانوایی راه اندازی شده است که این رقم در کشور بر اساس آخرین آمار، ۲ برابر است.  

 اکنون در شهرها و روستاهای استان هزار و ۳۱۲ واحد نانوایی از آرد یارانه ای استفاده می کنند.  

برچسب‌ها بجنورد آرد نانوا خراسان شمالی نانوایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد آرد نانوا بجنورد آرد نانوا خراسان شمالی نانوایی خراسان شمالی نانوایی ها یارانه ای ۵ کیلوگرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی

حمید رضا رمضانی در گفتگو با خبرنگار جام جم با اعلام اینکه این طرح از ۱۹ اسفند سال گذشته آغاز شد و ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ به پایان رسید گفت : در این مدت با استقرار اکیپ های ثابت به تعداد ۱۸ نفر و ۳۶ نفر اکیپ سیار از پرسنل دامپزشکی از ۱۲۰۰ واحد تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی تا پایان طرح، بازرسی و نظارت مستمر انجام پذیرفت. رمضانی با اشاره به اینکه ، در طی این مدت ۴ هزارو ۱۱۲ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی انجام شد اظهار داشت : در بازدید های صورت گرفته ،تعداد موارد غیر بهداشتی ۱۷۰ مورد، میزان ضبط فراورده های خام دامی ۲۰۹۱کیلوگرم ، میزان معدوم سازی فرآورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف ۱۶۷۸ کیلوگرم و تعداد مراکز متخلف پلمپ شده یک مورد بوده است . مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت : در استان تعداد ۹واحد کشتارگاه صنعتی و سنتی دام و ۳ واحد کشتارگاه صنعتی طیور وجود دارد که نظارت بهداشتی روزانه بر روند کشتار در مراحل قبل در حین و پس از کشتار دام و طیور توسط ناظرین بهداشتی دولتی و خصوصی در کشتارگاه ها انجام و پس از تایید سلامت و نشانه گذاری لاشه های دام و طیور به واحد های عرضه ارسال می گردد. رمضانی افزود: در طول این طرح نظارت بهداشتی بر کشتار تعداد ۶۱۱۵ راس دام سبک و ۵۹۹ راس دام سنگین با تولید گوشت قرمز به میزان ۲۸۷۲۲۲ کیلوگرم کشتار تعداد۲۱۲۲۲۸۴ قطعه مرغ زنده و تولید گوشت سفید به میزان۴۲۳۰۷۱۲ کیلوگرم انجام پذیرفت./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور شدند
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • پشت‌پرده سبوس‌گیری از آردها/ سلامت مردم قربانی سودجوها!
  • تخصیص ۵۰ کیلوگرم‌کود اوره‌مازاد بر سهمیه به پیمانکاران تکثیری بذر گندم و جو
  • نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود
  • پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی
  • آگاهی مردم از اصول استاندارد کالاها افزایش پیدا کند
  • هزار و ۶۷۸ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در خراسان شمالی معدوم شد