Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:20:39 GMT

واکسن کرونا با ناقل ویروسی در حال تولید است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۲۳۸۶

واکسن کرونا با ناقل ویروسی در حال تولید است

به گزارش ایرنا ، واکسن هایی که بر پایه ناقل ویروسی ساخته می شوند ، به گونه ای اصلاح شده اند که نمی توانند تکثیر شوند. آدنوویروس دستورالعمل های ژنتیکی را به سلول های انسانی منتقل می کند و به آنها می گوید پروتئین ویروس کرونا ایجاد کنند. این کار سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با ویروس زنده کرونا آماده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این شرکت دارویی آسترازنکا ، اسپوتنیک روسیه و شرکت دارویی جانسون اند جانسون با استفاده از ناقل ویروسی واکسن تولید کرده بودند.احسان مصطفوی روز چهارشنبه در آیین آغاز تزریق دز دوم واکسن کرونای کنژوگه در ساری افزود که ساخت واکسن بر پایه آدئونو ویروس در انستیتو پاستور مراحل پیش بالینی خود را پشت سر گذاشته است و در آینده نزدیک وارد فاز یک کارآزمایی بالینی خواهد شد.

وی زمان مشخصی را برای این منظور اعلام نکرد ولی تاکید کرد : این واکسن کاملا از ابتدا تا انتها در انستیتو پاستور تولیدخواهد شد.

مدیر پروژه کارآزمایی واکسن ایرانی - کوبایی انستیتو پاستور ایران همچنین اعلام کرد که همزمان با کارآزمایی بالینی واکسن کنژوگه ، تولید انبوه آن هم با هدف گذاری تولید ماهانه  یک میلیون دز تا شهریور شروع شده است و و از اول مهر نیز ماهانه به تولید سه میلیون دوز خواهد رسید.

وی افزود : هر زمان نتایج مطالعه و اثربخشی ، کم خطری و یا بی خطری واکسن توسط مراجع ذیصلاح نهایی شود ، واکسن های تولید شده مورد استفاده عمومی قرار می گیرد.

مصطفوری با اعلام این که تزریق دز دوم واکسن کنژوگه از چهارم خرداد در کشور شروع شد و تاکنون ۱۱ هزار نفر از ۲۴ هزار داوطلب دز دوم این واکسن را دریافت کرده اند ، گفت : دز دوم این واکسن از امروز در۲ دانشگاه بابل و دانشگاه مازندران در ساری آغاز شده است و هدف اصلی در فاز سوم این کارآزمایی بالینی بررسی اثر بخشی این واکسن نسبت به بیماری کووید ۱۹ است.

وی توضیح داد : بررسی به این صورت است که پس از گذشت ۲ هفته از تزریق دز دوم ، ایمنی مطلوب مورد نظر واکسن را در افرادی که آن را دریافت کردند مورد پیگیری و رصد قرار می دهیم و وضعیت آنان را با گروهی که واکسن نما دریافت کردند مقایسه می کنیم.

تزریق دز یادآوری کنژوگه در ۲ شهر

مدیر پروژه کارآزمایی واکسن ایرانی - کوبایی انستیتو پاستور ایران با اظهار این که هدف ثانویه این کارآزمایی بررسی عوارض این واکسن در ۲ تزریق  است ، بیان داشت : تا کنون عوارضی که سبب نگرانی شود ، نداشته ایم. برخی از داوطلبان عوارض بسیار خفیف داشته اند که بسیار طبیعی است ولی در مجموع تا کنون واکسن کنژوگه بی خطر ظاهر شده است.

مصطفوی با بیان این که در ۲ شهر یزد و زنجان علاوه بر ۲ دز واکسن ، دز سوم به عنوان دز یادآوری نیز تزریق می شود ، تصریح کرد:  این تزریق ۲۸ روز بعد از دوز دوم صورت می گیرد و سپس وضعیت دریافت کنندگان دز سوم با دواطلبان ۶ شهری که دز سوم را را دریافت نکردند مورد مقایسه قرار می گیرد.

وی گفت: در دز یادآوری علاوه بر افزایش ایمنی ، اگر جهش هایی در ویروس کرونا به وجود بیاید ، این امکان وجود دار تا با دوز یادآور شیوع این بیماری را کنترل کنیم.

تزریق دز دوم واکسن کرونا پاستور تولید مشترک ایران و کوبا در چارچوب اجرای مرحله سوم طرح کارآزمایی بالینی از امروز چهارشنبه در مازندران شروع شد.

 واکسن ایرانی - کوبایی که هم اکنون در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد ، واکسنی نوترکیب با نام کنژوگه است که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است. این واکسن پس از گذراندن موفق فاز یک و دو، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی شده تا پس از تایید نهایی در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود.

دوز اول مرحله سوم کارآزمایی واکسن ایرانی - کوبایی که بر پایه دانش ساخت واکسن کزاز طراحی و ساخته شده و از نظر ایجاد لختگی و عوارض جانبی بسیار ایمن و دارای عوارض کمتری است ،طبق برنامه وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی به جمعیت ۲۴هزار نفری زیر پوشش هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور تزریق شده بود.

مازندران ۶ هزار سهمیه برای انجام فاز سوم مطالعات واکسن کنژوگه را در اختیار دارد که سه هزار واکسن زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سه هزار واکسن زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل تزریق می‌شود.

تزریق مرحله نخست واکسن کنژوکه در مازندران از ۲۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی بابل و یک روز بعد در دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز شد و دوم خرداد نیز پایان یافت.

برچسب‌ها ساری انستیتو پاستور ایران مازندران واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری انستیتو پاستور ایران مازندران ساری انستیتو پاستور ایران مازندران واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران دانشگاه علوم پزشکی کارآزمایی بالینی واکسن کنژوگه واکسن ایرانی تزریق دز دوم واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند