Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@05:11:43 GMT

افزایش نقدینگی توسط دولت باعث تشدید تورم می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۲۴۲۵

افزایش نقدینگی توسط دولت باعث تشدید تورم می شود

منوچهر جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت معیشت و اقتصاد را دو چالش عمده کشور برشمرد و اظهار کرد: منابع مالی دولت برای تامین معیشت بسیار محدود بوده چراکه منابع درآمدی حاصل از فروش نفت، اخذ مالیات و یا استقراض از بانک مرکزی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه با منابع محدود دولت، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بسیار سخت است، افزود: علاوه بر منابع درآمدی محدود، توزیع درآمد در دولت نیز مناسب نبوده و نیازمند اصلاح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رودبار در مجلس دهم با بیان اینکه افزایش نقدینگی توسط دولت عاقلانه نیست و موجب تشدید تورم می‌شود، گفت: شناسایی فرار مالیاتی، اعمال محدودیت در افزایش نقدینگی بانک‌ها، پیشگیری از فساد و دنبال کردن تولید و اشتغال به صورت جدی از راهکارهای ثبات اقتصادی در کشور است.

عضو سابق مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تاکید بر اینکه دولت آینده باید ضعف‌های دولت کنونی را مرتفع کند، بیان کرد: دولت آینده باید ضعف‌های کنونی را احصا و با افزایش درامد، آن را به درستی در کشور توزیع کند.

جمالی بر ضرورت اجرای هدفمند یارانه‌ها تاکید کرد و افزود: دولت می‌تواند در راستای اجرای عدالت یارانه دهک‌های پر درآمد را به کم درآمدها اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه توجه به معیشت و اشتغال بیشترین تذکرات وی در دوران نمایندگی به دولت بوده، افزود: کشور در بدترین وضعیت معیشت و اشتغال و اقتصاد قرار دارد و مردم را این مسایل بسیار ناراحت و تهدید می‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: نقدینگی تورم فرار مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد علی مطهری از رواج کلمات بیگانه در تلویزیون و تابلوهای شهری /دولت اسلامی فقط مسئول معیشت مردم نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی مطهری در یک نشست به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت عماد افروغ که با محوریت «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: دولت اسلامی بر خلاف یک دولت سکولار مسئولیت اخلاق و عقاید مردم را هم بر عهده دارد و فقط این نیست که مسئول معیشت مردم باشد بلکه مسئولیت سعادت انسان در دنیا و آخرت را هم بر عهده دارد. عده‌ای مخالف این حرف‌ها هستند. اگر دولت اسلامی حق ورود به مسائل عقیدتی و اخلاق و رفتار مردم نداشته باشد، رفتار خطرناکی است و با این عقیده تفاوتی بین دولت اسلامی و سکولار وجود نخواهد داشت.

بنا به روایت تسنیم، وی افزود نمی‌توان انتظار داشت دولت حق ورود به مسائل فرهنگی را نداشته باشد و اتفاقاً حوزه فرهنگ عمومی، یکی از حوزه‌هایی است که دولت باید ورود کند. در هر صورت،‌ دولت در هر آنچه که مربوط به رفتار مردم و نظم اجتماعی است،‌ باید ورود کرد. یک ویژگی که مرحوم عماد افروغ واجدش بود، این نکته بود که می‌گفت حقیقت هیچ وقت نباید فدای مصلحت شود، تعبیری که سبب هجمه به او شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مسائل مهم کشور را استفاده از واژگان بیگانه دانست و گفت: ما در جامعه شاهد رواج کلمات بیگانه حتی از قاب تلویزیون هستیم. این مقدار استفاده از واژگان بیگانه نوعی کم‌بینی نسبت به فرهنگ است.

مطهری اظهار داشت: یکی از مسائل مهم دیگر در کشور که تشدید شده که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید داشتند رواج کلمات بیگانه است که حتی صدا و سیما مروج این کلمات است. در قانون هم استفاده از کلمات بیگانه ممنوع است. در حالی که در شهر تابلوهای انگلیسی می‌بینیم و این باعث شرم می‌شود که نوعی کم‌بینی نسبت به فرهنگ است. وزیر فرهنگ هم قول دادند که با این کلمات بیگانه برخورد کنند.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894897

دیگر خبرها

  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند!
  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است
  • انتقاد علی مطهری از رواج کلمات بیگانه در تلویزیون و تابلوهای شهری /دولت اسلامی فقط مسئول معیشت مردم نیست
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد