Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرمان شیردل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جاجرم اظهار کرد: طبق آمار، شهرستان جاجرم ۴۰ روستای دارای طرح هادی دارد که به آن‌ها تسهیلات بازسازی و مقاوم‌سازی تعلق می‌گیرد.

وی گفت: در زلزله ۵.۵ ریشتری اخیر هزار و ۲۵۰ واحد طبق بازرسی کارشناسان آسیب‌پذیر و در حال حاضر غیر مقاوم است و ۱۲۱ واحد نیز در شرایط اورژانسی قرارگرفته که نیاز جدی برای بازسازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جاجرم گفت: حدود ۴۰ درصد آواربرداری‌ها انجام و در حال حاضر نیز سه اکیپ در حال آواربرداری هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جاجرم  ادامه داد: تمام منازل روستایی شهرستان آسیب‌پذیرند و در زلزله ۵.۵ ریشتری روستاهایی که نزدیک به کانون زلزله بودند، بیشترین خسارت را دیدند که شامل روستاهای عمارت، قراجه رباط، کلاته حاجی رحمت، جوشقان، ناویا، دوبرجه، بام و پشت‌بام بود.

آرمان شیردل ابراز داشت: در سال جاری تسهیلات نسبت به سال گذشته افزایش داشته و برای مقاوم‌سازی منازل  روستایی از ۸۰ تا ۱۰۰میلیون تومان خواهد بود.

وی اضافه کرد: بارندگی‌ها باعث شد دیوارها و منازل  خشتی و گلی مقاومت خود را از دست بدهد و با زلزله ریزش و تخریب کامل شوند.

شیردل در ادامه توصیه‌هایی به زلزله‌زدگان داشت و تصریح کرد: تا زمانی که واحدها کامل احداث نشده اقدام به تخریب منازل خود نکنند زیرا در زمستان وسایل زیر باران خواهد بود و شرایط دشوارتر خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جاجرم ابراز داشت: توصیه می‌شود اگر هنوز منازل کامل تخریب نشده و سرپناهی دارند آن را تخریب نکنند.

وی از فعالیت ستاد راه‌اندازی در مناطق زلزله‌زده خبر داده و اظهار کرد: با محوریت نزدیک بودن به مناطق زلزله‌زده مردم می‌توانند با مراجعه ستاد اقدامات لازم برای تشکیل  پرونده انجام دهند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله انقلاب اسلامی مسکن بازسازی شهرستان جاجرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ ساخت ۳۲ واحد مسکونی سازمانی در  هنگ مرزی تایباد به زمین خورد

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در راستای ارائه خدمات رفاهی به مرزبانان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) کلنگ ساخت ۳۲ واحد مسکونی سازمانی در  هنگ مرزی تایباد به زمین خورد.

سردار مجید شجاع در آیین کلنگ‌زنی ساخت ۳۲ واحد مسکونی سازمانی در مجموعه منازل سازمانی حضرت ولیعصر (عج) هنگ مرزی تایباد اظهار کرد: با دستور فرمانده کل انتظامی کشور و تاکیدات سردار فرمانده مرزبانی فراجا منازل سازمانی برای استفاده مرزبانان خراسان رضوی ساخته می‌شود.

وی افزود: در راستای تحقق تدابیر سردار فرمانده کل انتظامی کشور برای کمک به معیشت کارکنان فراجا به ویژه مرزبانان این استان تعدادی منزل سازمانی در سطح این فرماندهی ساخته خواهد شد.

شجاع بیان کرد: در نظر است ۷۲ باب واحد مسکونی امسال برای استفاده مرزبانان هنگ تایباد و خانواده آنها ساخته شود که در هشتمین روز از فروردین‌ماه امسال آغاز ساخت پروژه ۳۲ واحدی که ساخت آن به پیمانکار بومی شهرستان واگذار شده، انجام شد. 

فرمانده مرزبانی استان در ادامه به ساخت منازل سازمانی در شهرستان مرزی سرخس و شهر مشهد نیز اشاره و تصریح کرد: در حوزه شهرستان سرخس  و مشهد نیز برنامه‌ریزی خوبی انجام شده و ساخت چندین واحد سازمانی برای استفاده مرزبانان در دستور کار قرار گرفته و  ساخت بخشی از آن نیز امسال آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مرزبانی خراسان رضوی، شجاع خاطرنشان کرد: مرزبانان و خانواده آنها لایق بهترین‌ها هستند لذا تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم به معیشت آنها به ویژه در حوزه منازل سازمانی تحقق بخشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در یک روستا
  • دستگیری سارق انباری منازل مسکونی 
  • انفجار منزل مسکونی در روستای میلاجرد/ فامنین بالگرد اورژانس هوایی را به پرواز درآورد
  • انفجار منزل مسکونی در بروجرد
  • انفجار گاز منزل مسکونی در بروجرد/ ۲ نفر مصدوم شدند
  • خسارت سیل به منازل مسکونی و مزارع بخش محروم لوداب
  • سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند
  • کلنگ ساخت ۳۲ واحد مسکونی سازمانی در  هنگ مرزی تایباد به زمین خورد
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند