Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@02:01:33 GMT

۹۰ دستگاه ماینر در شاهین‌دژ کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۳۱۴۹

۹۰ دستگاه ماینر در شاهین‌دژ کشف شد

سرهنگ مجید عمران‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اخبار واصله مبنی بر اینکه اشخاصی بدون مجوز قانونی اقدام به راه اندازی و استخراج ارز دیجیتال در شاهین‌دژ ‏می‌کنند با توجه به قطعی های متوالی برق در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی های فنی و تخصصی توسط ماموران انتظامی و طی ۲ عملیات منسجم و غافلگیرانه، ۹۰ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش ۵۰ میلیارد ریال که در داخل خانه باغی در یک مزرعه و همچنین یکی از کارخانه های غیر فعال شهرک صنعتی شهرستان کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شاهین‌دژ اظهار داشت: در این راستا ۲ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده  مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

سرهنگ عمران‌زاده از همکاری و همراهی شهروندان در زمینه شناسایی افراد متخلف که به امنیت اجتماعی و اقتصاد جامعه ضربه می‌زنند، قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به‌ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است؛ با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

شهرستان شاهین‌دژ با ۹۸ هزار نفر جمعیت و ۲ کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

برچسب‌ها رمز ارز آذربایجان غربی انتظامی ارز دیجیتال شاهین دژ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رمز ارز آذربایجان غربی انتظامی رمز ارز آذربایجان غربی انتظامی ارز دیجیتال شاهین دژ ارز دیجیتال شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی مختصر با ارز دیجیتال تتر (USDT) + بررسی انواع شبکه‌های آن

USDT نماد تتر است، یک ارز رمزنگاری شده که به دلار آمریکا متصل است. این بدان معناست که USDT یک استیبل کوین است که ارزش آن با دلار آمریکا در نوسان است و توسط ذخایر دلاری تتر پشتیبانی می‌شود. USDT توسط Tether صادر می شود، شرکتی متعلق به iFinex، شرکت ثبت شده در هنگ کنگ که همچنین مالک صرافی رمزارز BitFinex است.

از مارس 2024، USDT سومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) و بزرگترین استیبل کوین با ارزش بازاری نزدیک به 99 میلیارد دلار بود. در سال 2023 و اوایل سال 2024، USDT تتر بیشتر صرافی‌های سایر ارزهای دیجیتال را از نظر حجمی به خود اختصاص داد.

شناخت بهتر تتر (USDT)

USDT یا تتر متعلق به یک نوع ارز دیجیتال با رشد سریع به نام استیبل کوین است که از نوسانات شدید ارزهای رمزنگاری نشده که معمولاً با گره زدن ارزش آنها به قیمت یک ارز سنتی مانند دلار آمریکا جلوگیری می کند.

تتر در جولای 2014 با نام RealCoin راه اندازی شد و در نوامبر 2014 با نام تتر (USDT) تغییر نام داد. تتر در ابتدا بر اساس بلاک چین بیت کوین بود، تتر اکنون از پروتکل های Omni و Liquid بیت کوین و همچنین اتریوم، آوالانچ، کاوا، پولکا، TRON، EOS، بلاک چین های الگوراند و سولانا پشتیبانی می کند.

تتر همچنین توکن‌های متصل به یورو، یوان چینی، پزو مکزیک و طلا را منتشر می‌کند که هیچ کدام بیش از کسری از ارزش بازار توکن‌های USDT وابسته به دلار آمریکا را ندارند.

 

USDT چه تفاوتی با سایر ارزهای دیجیتال دارد؟

USDT یک ارز رمزپایه ثابت است، به این معنی که ارزش آن فقط به اندازه دلار آمریکا نوسان دارد. نمونه های دیگر عبارتند از USD Coin (USDC)، Binance USD (BUSD) و Dai (DAI).
یکی از مزایای تترینگ این است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد به راحتی پول را بین بازارهای ارزهای دیجیتال و سیستم مالی سنتی جابجا کنند. آنها مجبور نیستند منتظر کاهش شدید ارزش معاملات باشند.

چطور میتوان تتر (USDT) خریداری کرد؟

توکن‌های تتر را می‌توان در صرافی‌های ارزهای دیجیتال ایرانی از جمله والکس، نوبیتکس، تبدیل و... خرید و فروخت. برخی از کارگزاری های آنلاین نیز رمز ارزهای رمزنگاری شده را ارائه می دهند.

اهمیت تتر در اکوسیستم کریپتو

تتر بخش مهمی از اکوسیستم کریپتو است، به خصوص به این دلیل که یکی از محبوب ترین استیبل کوین ها است و ارزش بازار آن در بازار استیبل کوین بالاترین است.

تتر یک استیبل کوین است که هدف آن ارائه راهی آسان و ایمن برای مدیریت دارایی های دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال است. این کار با پر کردن شکاف بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات کار می کند و به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که بدون نوسانات ذاتی ارزهای دیجیتال، معاملات یک به یک را به دلار انجام دهند.

این ثبات به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتالی مشابه ارزهای فیات سنتی را نگه دارند و در عین حال تجارت در بازار ارزهای دیجیتال را تسهیل می‌کنند. توسعه دهندگان تتر در اوایل متوجه شده اند که کلید پذیرش انبوه ارزهای رمزنگاری شده این است که آنها را تا حد امکان ساده و قابل درک کنند.

با این حال، یادآوری این نکته ضروری است که تتر (یا هر ارز دیجیتال دیگری) از خطرات در امان نیست و سرمایه‌گذاران همیشه باید همه سناریوهای ریسک را قبل از سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند.

 

انواع تتر و شبکه های ارز دیجیتال تتر (USDT) تتر Omni

اولین بلاک چینی که از ارز دیجیتال تتر پشتیبانی کرد، شبکه بیت کوین بود که با کمک لایه امنیتی (Omni) به این مهم دست یافت. این روزها Omni USDT تقریباً مرده است و در بین کاربران ارزهای دیجیتال کاربرد بسیار کمی دارد، اما باید به عنوان اولین خانه بزرگترین استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال به آن اشاره می شد.

تتر ERC20

در شبکه اتریوم، برخلاف بیت کوین، استفاده از ارز دیجیتال تتر (USDT) بسیار زیاد است و بسیاری از سرمایه گذاران از این توکن برای تسویه خرید و صرفه جویی در سود استفاده می کنند. با توجه به حجم بالای کاربران شبکه اتریوم و آمار بالای تراکنش های روزانه در این شبکه، می توان حدس زد که درصد بالایی از حجم تراکنش های تتر در طول روز متعلق به این بلاک چین است. البته لازم به ذکر است که هزینه تراکنش شبکه اتریوم به دلیل تراکم بالای آن نسبت به سایر بلاک چین ها بیشتر است و استفاده از USDT در قالب توکن ERC20 نسبت به سایر انواع تتر برای کاربران گرانتر است.

تتر TRC20

Tron یکی از بلاک چین های رقیب اتریوم است که بسیاری از عملیات را امکان پذیر می کند که با هزینه کمتر و سرعت بیشتر در اتریوم پیاده سازی شوند. به عنوان مثال، هزینه تراکنش یا انتقال USDT Tether در قالب توکن های TRC20 حدود 1 دلار است و از مدت ها قبل تغییر چندانی نکرده است. در مقایسه با کارمزد معمول حداقل 30 دلار در شبکه اتریوم، به نظر می رسد Tron انتخاب بسیار خوبی برای انتقال هر ارز دیجیتال از جمله USDT است.

تتر SOL

شبکه Solana یکی از سریع ترین و ارزان ترین بلاک چین ها در بازار ارزهای دیجیتال فعلی است که از نرخ رشد بسیار بالا و مستمری برخوردار است. پروژه‌های مبتنی بر توکن غیرمعادل (NFT) و بازی‌های متعددی که روی این بلاک چین قرار می‌گیرند، باعث شده حجم زیادی از کاربران به سولانا هجوم بیاورند و این تعداد سرمایه‌گذار در هر مرحله از خرید و فروش دارایی‌ها در بستر شبکه به یک واسطه مالی. مانند Need Dollar Tether (USDT). با توجه به نرخ رشد بالای این شبکه، احتمال افزایش استفاده از SPL USDT نسبت به سایر انواع تتر در آینده وجود دارد.

تتر BEP20

نوع دیگری از تتر USDT-Bep20 است که در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) قرار دارد. این شبکه که اخیراً نام خود را به BNB Smart Chain تغییر داده است، یک بلاک چین است که توسط مشهورترین صرافی متمرکز دنیا یعنی Binance ایجاد شده است. BNB Smart China توانست خود را به عنوان یک شبکه سریع و ارزان معرفی کند و به یکی از بزرگترین رقبای اتریوم تبدیل شود. از نظر سرعت تراکنش، معاملات آن معمولا چهار برابر سریعتر از رقبای خود است. هزینه های تراکنش در اینجا بسیار ارزان تر است. در زمان نگارش این مقاله، هزینه انتقال تتر در توکن BEP20 تنها 0.29 دلار است، اما در اتریوم 7 دلار است! موفقیت عظیم بلاک چین BSC احتمالا منجر به حجم بالایی از تراکنش های BEP20 Tether می شود.

تتر Polygon

Polygon یک بلاک چین لایه دوم است که برای حل مشکل مقیاس پذیری اتریوم ساخته شده است. در حالی که سرعت تراکنش اتریوم در حال حاضر به طور متوسط 30 تراکنش در ثانیه است، برای Polygon به 7000 تراکنش در ثانیه می رسد. همچنین هزینه انتقال در شبکه متیک بسیار ارزان است. این دو ویژگی باعث رشد نجومی اپلیکیشن های غیرمتمرکز در Polygon شده اند و از آنجایی که یکی از پایه های سکه های پایدار دیفای هستند، جای خالی تتر در این شبکه احساس شد. Polygon Tether (Matic-USDT) نقش کلیدی در توسعه اکوسیستم DeFi شبکه Polygon خواهد داشت و این می تواند حجم تراکنش های این نوع تتر را نسبت به انواع دیگر افزایش دهد. هزینه انتقال Tether در Polygon در زمان نگارش مقاله حدود 0.20 دلار بود که در مقایسه با شبکه اتریوم بسیار ارزان است.

منبع:‌ پایگاه خبری و اطلاع رسانی اخبار تایمز

دیگر خبرها

  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • کشف ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق در اصفهان
  • شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کرد
  • استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال با برق سراسری
  • کشف و ضبط ۱۹ دستگاه ماینر غیرمجاز در گچساران
  • آشنایی مختصر با ارز دیجیتال تتر (USDT) + بررسی انواع شبکه‌های آن
  • کشف ۳۰ دستگاه ماینر در شهرستان پلدشت
  • هاوینگ بیت کوین اتفاق افتاد