Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فاطمه کرمپور روز چهارشنبه در نشست ستاد اجرایی بوشهر پایتخت قرآنی ایران افزود: این ستاد با هدف اجرای سیاست‏ها، راهبردها و برنامه‏‌های عملیاتی، ابلاغ برنامه‌‏های راهبردی، تهیه و تنظیم اجرا تفاهمنامه با هدف تامین بودجه برای برنامه‌‏های استان بوشهر در ارتباط با پایتخت قرآنی ایران تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: استان بوشهر ۸۰ عنوان برنامه قرآنی در قالب یک شورای اجرایی مشورتی و ۱۰کمیته کاری و ۴۰ کارگروه اجرا و همچنین به پیوست آن ۳۶ طرح ابتکاری اجرا خواهد کرد.

کرمپور ادامه داد: کمیته های 10گانه  با حضور دستگاه‌‏های مختلفی تشکیل شده که براساس آن برای هر دستگاه رسالتی خاص تعریف شده است.

وی گفت: با ساز و کار پیش بینی شده کمیته ‎ها از هفته آینده به طور رسمی برنامه ‏های خود را برای بوشهر به عنوان نخستین پایتخت ایران آغاز می ‎کنند.

کرمپور اظهارکرد: امید است با اجرا برنامه‌های تعیین شده استان بوشهر  الهام بخش و مرجعیت برنامه‌های قرآنی ایران اسلامی در سال ۱۴۰۰ باشد.

شهردار بوشهر نیز گفت: این شهرداری فراخوانی به صورت سراسری منتشر کرده تا المان ویژه ‏ای برای بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی طراحی شود.

حسین صالحیان افزود: انتظار است با ارسال طرح‌ها به دبیرخانه المان مناسب و شایسته‌‏ای برای بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران انتخاب شود.

 وی ادامه داد: در این راستا شهرداری بوشهر موضوع گردشگری قرآنی را نیز مدنظر قرار داده است و به شهرداران مراکز شهرستان‎های استان پیشنهاد شده تا  با تعیین خانه‎ ای در بافت تاریخی شهری زمینه فعالیت را برای مرکزی به عنوان خانه قرآنی فراهم کنند.

شهردار بوشهر ادامه داد: این شهرداری آمادگی دارد تا چنانچه زمینی با مساحت ۲ هکتار در نوار ساحلی شهر بوشهر (با اولویت زمین ‏های اطراف پارک مرجان واقع در تملک پایگاه هوایی) تامین شود نسبت به احداث بوستان قرآنی اقدام می کند.

وی گفت: با احداث بوستان قرآنی می‎ توان نسبت به راه‌‏اندازی یک ساختمان قرائت خانه و همچنین موزه قرآنی به عنوان اثری ماندگار در بوشهر اقدام کرد.

برچسب‌ها بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرداری بوشهر قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرداری بوشهر بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرداری بوشهر قرآن کریم پایتخت قرآنی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه‌ای استان تهران

رنجبر درجمع روسای واحد‌های استان تهران بااشاره به سند تحول دانشگاه اظهار داشت: در راستای اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد و با کمک همکاران واحد‌های دانشگاهی استان باید سهم درآمد‌های غیرشهریه‌ای استان را افزایش دهیم، با توجه به توانمندی استان تهران، انتظار بیشتری از این استان وجود دارد.

قائم مقام ریاست دانشگاه در ادامه، بر التزام همیت و جدیت روسای واحد‌ها در کلیه امور جاری و حضور پررنگ و اثرگذار آنها بخصوص در بزنگاه‌های مهم تاکید کرد.

 رنجبر سپس با اشاره به اهمیت ساماندهی دانشجویان غیرایرانی تاکید کرد و گفت: استفاده بهینه از ظرفیت حداکثری واحد‌های استان دراین خصوص لازم است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه‌ای استان تهران