Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@01:41:42 GMT

بار آلودگی دریاچه نئور کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۳۴۳۰

بار آلودگی دریاچه نئور کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شهند ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در گرامیداشت هفته محیط زیست در اردبیل اظهار کرد: تالاب نئور یکی از مجموعه‌های ارزشمند و تأثیرگذار در محدوده استان اردبیل است که برای احیای این دریاچه کار مطالعاتی به انجام رسیده و در یک برنامه پنج ساله سعی می‌کنیم تا این دریاچه را احیا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرایط اکولوژیکی منطقه و خشکسالی رخ داده در فضای دریاچه نئور تأثیرگذار بوده است، تصریح کرد: در کنار مدیریت زیستگاهی در نئور سعی می‌کنیم تا تعداد گونه مهاجم کاراس را در این دریاچه به حداقل رسانده و با ممانعت از ورود دام بار آلودگی زیست محیطی را در این منطقه کاهش دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل این منطقه را محدوده ییلاقی و چراگاه دام اعلام کرد و گفت: در کنار سالم‌سازی محیط پیرامونی نئور و همچنین کاهش گونه کاراس و کنترل کثیر آن سعی بر احیای دریاچه و گونه نادر قزل‌آلا در این دریاچه را داریم که امیدواریم در مدت پنج سال بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یافته و احیای گونه قزل‌آلا را در تالار نئور شاهد باشیم.

شهند با گرامیداشت هفته محیط زیست و پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برنامه‌های متعددی از سوی اداره کل محیط زیست استان در این هفته تدارک دیده شده که هدف اصلی نیز ایجاد حساسیت و جلب توجه بیشتر به موضوع مهم و ارزشمند محیط زیست است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست امری عمومی و همگانی است و ضرورت دارد همه شهروندان در این زمینه مشارکت کرده و به صورت فعال در صحنه حاضر باشند.

شهند از تمام شهروندان و هم استانی‌ها خواست تا در قبال مسائل محیط زیست با احساس مسئولیت حساس بوده و اجازه ندهند تا کوچک‌ترین خدشه‌ای به محیط زیست پیرامونی و شهر و دیار خود وارد شود.

وی به برنامه‌های شاخص هفته محیط زیست امسال اشاره کرد و ادامه داد: کلنگ‌زنی پاسگاه محیط‌بانی منطقه دربند مشکول در گرامیداشت این هفته با حضور مسئولان شهرستان کوثر به انجام رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به ارتقا سیستم پایش و نظارت آزمایشگاه معتمد در سطح استان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست خبری، دیدار با استاندار و رئیس دادگستری استان، حضور در مزار شهدا و ادای احترام به شهیدان والامقام هشت سال دفاع مقدس و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ذی نفعان حوزه محیط زیست در این هفته تدارک دیده شده است.

کد خبر 5230914

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل حفاظت از محیط زیست انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا گرگان مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی ایلام اردبیل خطبه های نماز جمعه عکس استانها قیام 15 خرداد امام خمینی ره محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید روح الله موسوی بیان کرد: محیط زیست بدون آلودگی در نهایت سلامت انسان‌ها را تضمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پلاستیک به یکی از بحران‌های زیست محیطی کره زمین تبدیل شده است افزود: استفاده از مواد پلاستیکی به حدی زیاد شده که برای زمین بحران ایجاد کرده و زندگی بسیاری از حیوانات به دلیل آلودگی محیط زیست با مواد پلاستیکی به خطر افتاده است.

موسوی اظهار کرد: به همین دلیل باید از دوران دانش‌آموزی کودکان و نوجوانان آموزش ببینند تا از مواد پلاستیکی کمتر استفاده کنند و زباله‌های پلاستیکی را در محیط و طبیعت رها نکنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا به خانواده‌های خود نیز برای حفظ محیط زیست اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنند.

دیگر خبرها

  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • علی سلاجقه: مالچ‌پاشی نفتی را برای همیشه از دستور کار خارج کرده‌ایم
  • گشت و کنترل شبانه روزی در منطقه حفاظت شده گدار
  • طرح جامع دریاچه نمک قم تصویب شد