Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@20:18:53 GMT

پيش بيني توليد 550 تني سيب در بابل

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۳۵۷۳

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از پیش بینی تولید 549 تن سیب در باغ های بارور این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان بابل: محسن علی گل زاده با بیان اینکه سطح درختان بارور سیب در شهرستان بابل 41 هکتار و غیر بارور 0.1 هکتار است، گفت: پیش بینی می شود امسال  549 تن  سیب در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تعداد درختان بارور سیب در این شهرستان را 18 هزار و 475 اصله و درختان غیر بارور را 60 اصله اعلام کرد.

علی گل زاده بیان کرد:  سیب، یکی از میوه‌های شگفت‌انگیز است که با ویتامین‌ها و مواد معدنی‌ موجود در خود، می‌تواند خواص قابل توجهی مانند، تنظیم قند خون، کاهش کلسترول مضر، کاهش وزن، تقویت مغز و استخوان‌ها و غیره برای بدن داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: خواص درمانی سیب برای رفع بیماری ها از جمله سردرد، التهاب مفاصل، کم‌خونی، سل، التهاب اعصاب، بی خوابی، زکام، سنگ ‌های کیسه صفرا، چاقی است.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیش بینی تولید 550 تنی سیب بابل شهرستان بابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم

به گزارش قدس خراسان، اولین جشنواره گل محمدی با عنوان گل و گلاب در روستای باب الحکم از توابع بخش انابد برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن ضمن قدردانی از خانم موسوی در برگزاری این جشنواره گفت: شهرستان بردسکن بیش از ۵ هکتار مزرعه گل محمدی دارد و با توجه شرایط آب و هوا و بحث  کم آبی باید به سمت سوی توسعه گیاهان کم آب طلب حرکت کنیم.

مهندس مهدی مسروری افزود: متاسفانه بخش کشاورزی در کشور مظلوم قرار گرفته است که باید مسئولان کشوری و استانی این بخش را بیشتر مورد حمایت قرار دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال به نام جهش تولید  با مشارکت مردم خوشبختانه کشاورزان پای کار تولید هستند که می‌طلبد مسئولان امر در حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی اهتمام جدی داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن افزود: گل محمدی یکی از محصولات کم آب طلب و مقاوم به شوری و صرفه اقتصادی بالایی دارد که می‌طلبد علاقمندان به محصول گل محمدی در راستای ترویج و توسعه این گیاه اقدام کنند.

مسروری گفت: گل محمدی بعد از زعفران از ارزش بالایی برخوردار است و علاوه بر اینکه یک گیاه کم آب طلب می‌باشد نیازی به نهاده‌های کشاورزی ندارد و مواد عالی خاک در مزرعه برای این محصول کفایت می‌کند.

وی گفت: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی تا ۲ سال آینده بحث توسعه ۳ برابری محصولات و گیاهان دارویی می باشد که خوشبختانه در شهرستان بردسکن توانسته  ایم در بحث توسعه و ترویج گیاه گل محمدی، آنغوزه ، زیره سیاه و سبز عملکرد خوبی را داشته باشیم.

وی همچنین از کشاورزان خواست با توجه به محدودیت منابع آبی به اندازه که آب در دسترس دارند اقدام به کشت محصولات کنند و از توسعه خودسرانه باغات به جد پرهیز کنند و از سطح زیر کشت موجود در راستای ارتقای بهره‌وری و تولید بیشتر برنامه ریزی داشته باشند.

وی سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در استان خراسان رضوی را ۱۷۱۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح ۳۱۲ تن گل محمدی تازه برداشت می‌شود و خراسان رضوی از این لحاظ در کشور مقام چهارم را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: با توجه به اینکه گل محمدی جنبه صادراتی نیز دارد باید به دنبال تولید گل ارگانیک و بحث فراوری آن نیز در شهرستان باشید تا در بحث بازاریابی آن  مشکلی نداشته باشیم.

وی بیان کرد: از هر هکتار سطح زیر کشت گل محمدی چهار تن گل تازه برداشت می‌شود و به ازای هر کیلوگرم گل محمدی ۲ لیتر گلاب تولید می‌شود و از سال سوم به ازای هر هکتار یک و نیم لیتر اسانس گل محمدی تولید می‌شود که قیمت هر کیلو بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

وی با بیان اینکه روستای باب الحکم قطب تولید محصول انجیر در خراسان رضوی می‌باشد از باغداران خواست باغات موجود خود را حفظ کنند و با توجه به شرایط آب و هوایی و سازگاری منطقه محصول انجیر خود را به صورت گلخانه ای توسعه و ترویج دهند تا  از درآمد اقتصادی بالایی برخوردار شوند.

مهندس جواد اسماعیل نیا رئیس اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی بردسکن یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را ترویج و توسعه گیاهان کم آب طلب و گیاهان دارویی از جمله گل محمدی اعلام کرد و افزود: گل محمدی علاوه بر اینکه یکی از گیاهان دارویی و کم آب طلب می‌باشد در حوزه فرآوری آن نیز گیاه ارزشمندی می‌باشد.

وی افزود بردسکن یکی از مناطق مستعد توسعه محصول گل محمدی می‌باشد که خوشبختانه کشت گل محمدی در روستای باب الحکم جواب داده است.

حجت الاسلام مروجی نسب مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی بردسکن برگزاری این گونه جشنواره‌ها را برای ترویج و توسعه گیاهان کم آب طلب مفید دانست و از کارشناسان جهاد کشاورزی خواست در راستای توسعه و ترویج گیاهان کم آب طلب با توجه به نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانیم شعار سال را در بخش کشاورزی ر تمامی حوزه‌ها تحقق بخشیم.

حجت الاسلام مرامی امام جماعت روستای باب الحکم از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره برای اولین بار در روستای باب الحکم قدردانی کرد و افزود خوشبختانه روستای باب الحکم از ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است که امید است متولیان امر حمایت‌های لازم را از کشاورزان عزیز  در بحث تولید داشته باشند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر