Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با طرح اظهاراتی که تنها مصرف سیاسی دارد به دنبال حمایت از کاندیداهایی است که سیاست ها و تفکرات دولت را در انتخابات پیش رو نمایندگی می کنند.

«مجید نصیرایی»، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه دولت در واپسین روهای مسئولیت خود همچنان دل در گرو برجام دارد تا شاید از آن آبنباتی برای نمایش به مردم نصیبش شود گفت: اظهارات آقای روحانی درخصوص اینکه بازگشت به برجام تنها راه حل مشکلات کشور است گفت: این اظهارت بیشتر از اینکه در زندگی مردم و معیشت و اقتصاد کشور اثر داشته باشد، کارکرد سیاسی و انتخاباتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اینکه رئیس جمهور هنوز امیدوار است که برجام به نتیجه برسد آن هم در شرایطی که آمریکا رسما اعلام کرده نه تنها تحریم ها از بین نمی رود بلکه تحریم های سنگین تری علیه ایران اعمال خواهد شد نشان می دهد طرح چنین اظهاراتی برای مصارف سیاسی است تا رقابت های انتخاباتی به سمت کاندیداها دولتی متمایل شود.

نماینده مردم طبس در مجلس با بیان اینکه دولت در تلاش برای ایجاد یک تنفس مصنوعی برای افکار و اندیشه های همسو با خود است عنوان کرد: دولت در طول 8 سال ثابت کرد که با داشتن این حجم از اختیارات و به کار گیری تمام توان و اعتماد نظام اسلامی نتوانست باری از دوش مردم بردارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برجام جای اعتماد داخلی و توان بومی را در این 8 سال گرفت تاکید کرد: در تمام 8 سال گذشته فرصت اعتماد به جوانان و حمایت از تولید داخلی از بین رفت در حالی که دولت می توانست با اتکا به توان داخلی تحریم ها را بی اثر کرده و فضای تنفسی برای مردم فراهم کند.

نصیرایی با اشاره به اینکه به جای بی اثر کردن تحریم ها دولت سیاست التماس را در پیش گرفت ادامه داد:  دستاورد دولت در سیاست خارجی تحریم های بیشتر و قرار گرفتن کشور در موضع التماس بود به طوری که بدترین تحریم ها در دوران اوباما بعد از امضا برجام و بدترین توهین ها در زمان ترامپ و بعد از آن اصرار بر تحریم های بیشتر در دوران بایدن اعمال شد.

نماینده مردم طبس در مجلس خاطرنشان کرد: دولت با طرح اظهاراتی که تنها مصرف سیاسی دارد به دنبال حمایت از حمایت از کاندیداهایی است که  سیاست ها و تفکرات دولت را در انتخابات پیش رو نمایندگی می کنند.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سیاسی ۲۵ فروردین؛ توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی/احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ دولت

«توقیف یک کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی»، « بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳» و «نشست مشترک شورای وحدت اصولگرایان با منتخبان مجلس» از موضوعات مهم خبری بیست و پنجم فروردین ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ نیروی دریایی سپاه ظهر امروز یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

برخی منابع خبری مدعی شدند این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

****

یکی از مداحان اهل بیت  با انتشار مطلبی در صفحه‌ی شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که در روز نماز عید سعید فطر، مهر و سجاده‌ رهبر انقلاب به او هدیه شده است.

امیر عباسی چنین نوشت که بعد از نماز باشکوه عید فطر، بهترین عیدی و هدیه عمرم با لطف و محبت پدرانه رهبر عزیزتر از جانمان روزی حقیر شد. دلم نیامد این سُرور و بهجت قلبی‌ام را با شما به اشتراک نگذارم. خداوند سایه ایشان را بر سر امت اسلام مستدام بدارد: مهر و سجاده رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر.

****

از فردا، قرار است که جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ شروع می‌شود.

لازم به ذکر است که بخش اول لایحه بودجه در اسفندماه ۱۴۰۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسید و توسط رئیس مجلس برای اجرا ابلاغ شد ئ بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ درباره جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه در جلسه یکشنبه ۱۹ فرودین اعلام وصول شد.

جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس هم در هفته جاری در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود و بررسی تحولات منطقه و طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستور کارشان قرار خواهد گرفت.

****

صبح امروز  نشست شورای وحدت اصولگرایان با حضور جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.

در این نشست که در تالار آدینه تهران برگزار شد، جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم حاضر بودند و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از نمایندگان ادوار مجلس و منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت و منتخب تهران در مجلس دوازدهم سخنرانی کردند.

این نخستین نشست رسانه‌ای شورای وحدت پس از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است. مطابق اعلام این تشکل سیاسی اصولگرا ۹۰ نفر از نامزدهای حمایت‌شده آنان به مجلس آینده راه یافته‌اند که ۶۰ نفرشان نامزدهای اختصاصی شورای وحدت هستند.

اخبار مربوط به این نشست را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

نمی‌توان به حل مسائل کشور نگاه عاطفی داشت

مجلس نباید «ریاست‌محور» اداره شود

حق انتقام از صهیونیست‌ها را محفوظ می‌دانیم

در حاشیه این نشست اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی هم‌اکنون در حال انحلال است، گفت: این رژیم، دیوانه‌وار به کنسولگری ایران حمله کرد اما پس از این حمله صهیونیست‌ها دچار اضطراب شده‌اند.

همچنین محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در جریان سفر به یزد در دیدار باجمعی از نخبگان، فعالان سیاسی و مدیران سابق این استان  با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان متعلق به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران گفت: دولت نتانیاهو به خاطر انبوه مشکلاتی که با آن دست به گریبان است، راهی برای خود جز جنگ افروزی در منطقه نمی‌بیند و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران باید با تدبیر و تمامی ملاحظات به گونه‌ای عمل کند که در دام جنگ افروزی نتانیاهو نیافتد.

****

در حاشیه جشنواره «دریاچه ارومیه» سخنگوی دولت گفت: مدیریت احیای دریاچه ارومیه میدانی شد و با سپردن مسئولیت کارگروه نجات دریاچه به استاندار آذربایجان‌غربی، دیگر تصمیمات برای احیای آن در تهران گرفته نمی‌شود.

علی بهادری جهرمی پیگیری میدانی وضعیت دریاچه ارومیه را از نتایج مثبت سفر استانی رئیس‌جمهوری دانست و افزود: با تصمیم رئیس‌جمهوری و دولت سیزدهم، مدیریت احیای دریاچه ارومیه میدانی شده و با سپردن مسئولیت دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به استاندار آذربایجان‌غربی، دیگر تصمیمات برای احیای این دریاچه در تهران گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد
  • واکنش حسن روحانی به حمله سپاه به رژیم صهیونیستی
  • حسن روحانی : صهیونیست‌ ها حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند/ جمهوری اسلامی ایران یک منطقه امن می‌خواهد
  • حسن روحانی: صهیونیست‌ها درس بگیرند و حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند
  • حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد
  • حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد/ ما منطقه امن می‌خواهیم/ باید خودانتقادی را آغاز کنیم/ کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است
  • روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد /باید خودانتقادی را آغاز کنیم /کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است
  • اخبار سیاسی ۲۵ فروردین؛ توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی/احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ دولت
  • رونمایی از کاندیداهای ریاست مجلس دوازدهم