Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو یکی از حساس‌ترین انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی است به دلایل حساسیت این انتخابات اشاره و اظهار کرد:‌ امروز زمینه‌ افول تمدن غرب مانند آمریکا به دلیل حوادث انتخابات اخیر ریاست جمهوری و رژیم صهیونیستی به واسطه ضعف در برابر نیروهای مقاومت فلسطین آغاز شده است و این انتخابات پیش‌رو را حساس کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، در داخل کشور نیز با مشکلات مختلفی در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی مواجه هستیم، اوضاع نابسامان اقتصادی بر زندگی مردم حاکم شده است، تلاطم در بازار بورس و سرمایه، تورم و بیماری کرونا نیز مزید بر علت شده و بر حساسیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری کشورمان افزوده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان تصریح کرد: امروز برای رفع مشکلات داخلی و افزایش قدرت چانه‌زنی در عرصه بین‌المللی به عنوان ایرانی مقتدر به دولتی مقتدر که با مشارکت حداکثری و پشتوانه مردمی قوی تحقق می‌یابد نیاز داریم از این رو مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات امری حیاتی است.

جمهوری اسلامی ایران بر مردم سالاری دینی بنا شده است

حجت‌الاسلام سادات با بیان اینکه نظام ما بر مردم‌سالاری دینی بنا شده است، اضافه کرد: یکی از ارکان نظام اسلامی جمهوریت است و در واقع مشارکت مردم جمهوریت نظام را به عینیت تبدیل خواهد کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمنان برای دلسرد کردن مردم و تحریم انتخابات از سوی جامعه ایرانی، عنوان کرد:  اقتدار نظام در ایران اسلامی به میزان مشارکت مردم در انتخابات بستگی دارد این پشتوانه مردمی است که رهبران نظام را با قدرت در عرصه نگه می‌دارد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: عده‌ای خواسته یا ناخواسته در داخل کشور بر مشارکت نکردن مردم در انتخابات و دسیسه‌های دشمنان دامن می‌زنند، دنبال این هستند که انتخاباتی سرد با مشارکت پایین برگزار و یا افرادی انتخاب شوند که در راستای منافع دشمنان گام برمی‌دارند مردم باید مراقب این توطئه‌ها باشند.

وی با تاکید براینکه امروز مخالفان، معاندان و سلطنت‌طلبان در تلاش هستند انتخاباتی سرد و بی‌روح در 28 خرداد برگزار شود، گفت: دشمن به خیال خام خود می‌خواهد با این رویه نشان دهد که اعتماد مردم به حاکمیت کمرنگ شده است و ناکارآمدی نظام را القا کند.

سادات مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را تیرخلاص به دشمنان تعبیر کرد و گفت: ناکارآمدی دولت‌ها مردم را دلسرد و نگران کرده است از سوی دیگر مشکل بیکاری و تورم باعث شده مردم از مسئولان ناراضی باشند که باید برای آن راهکاری اندیشیده شود.

عذرخواهی از مردم به خاطر قصورهای صورت گرفته

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان بر ضرورت ارتقاء آگاهی مردم نسبت به اهمیت شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت خود تاکید کرد و گفت: در کنار جبران ناکارآمدی دولت‌ها باید پاسخ اقناعی به مردم داده شود و در مواردی که قصور شده است از مردم عذرخواهی شود.

وی در ادامه به نقش و تاثیر احزاب در عرصه انتخابات هم اشاره کرد و گفت: احزاب حلقه واسطه بین مردم و حکومت‌ هستند، احزاب خرده گفتمان‌های بین مردم را به ایدئولوژی تبدیل می‌کنند.

به گفته رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان، احزاب تا این مقطع در ایران اسلامی جایگاه خود را به درستی پیدا نکرده‌اند و ذهنیت بدی نسبت به حزب در بین مردم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ماهیت حزب کسب قدرت است این چیز بدی نیست، اما بهتر است که احزاب آرا مردم را منسجم و گفتمان غالب ایجاد کنند، افزود: احزاب سیاسی باید با تبیین درست اهمیت مشارکت در انتخابات باید زمینه حضور حداکثری مردم را در این عرصه سیاسی مهم فراهم و از سوی دیگر مطالبات مردم را مطرح و مسوولان و مدیران را در این خصوص به چالش بکشند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: مشارکت انتخابات انقلاب اسلامی کردستان رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان مردم در انتخابات مشارکت حداکثری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد

استاندار قم در همایش فرهنگ سازان حضور با اشاره به اینکه توطئه‌های زیادی برای کاهش نرخ مشارکت مردم در کشور و به خصوص در قم صورت گرفته بود گفت: خوشبختانه به همت گروه‌های مختلف نرخ مشارکت در استان قم نسبت به انتخابات قبل ۶ و ۶۳ صدم درصد افزایش یافت.

سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه استان قم در انتخابات قبل رتبه ۲۱ کشور را در مشارکت داشت گفت: در این دوره انتخابات استان قم رتبه هفتم را کسب کرد و استان قم ۹ درصد نسبت به میانگین کشور مشارکت بیشتری داشت.

وی افزود: در کشور تنها ۶ استان نرخ رشد مشارکت داشتند و استان قم یکی از این استان‌ها بود.

استاندار با تاکید بر برکات حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور افزود: هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد و این حضور در عرصه‌های مختلف همیشه مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است.

وی افزود: قرارگاه مردمی حضور نباید تعطیل شود و به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و به دلیل نیاز به افزایش مشارکت باید این قرارگاه با برنامه ریزی به کار خود ادامه دهد.

آقامیری با بیان اینکه نباید گروه مردمی فرهنگ سازان حضور تضعیف یا تعطیل شود و این گروه باید برای انتخابات سال آینده برنامه ریزی شود گفت: مردم توقع دارند تا مشکلات آنان دیده و شنیده شود و مسائل و مشکلات آنان کاهش یابد و این مشکلات فقط با جوانان و کار جهادی حل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است
  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • ◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22