Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:42:14 GMT

نخستین جشنواره تئاتر طنز در ساوه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۴۴۰۰

نخستین جشنواره تئاتر طنز در ساوه برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، «حسین محمودی‌فر» با اشاره به فراخوان جشنواره تئاتر طنز در سطح شهرستان، گفت: این جشنواره با همکاری دفتر نمایندگی انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ساوه مهرماه سال جاری پس از ایام محرم و صفر برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را صیانت از حقوق شهروندی و ایجاد نشاط و شادابی در شرایط کنونی و شیوع ویروس منحوس کرونا عنوان کرد و ادامه داد: شادی و نشاط اجتماعی برای رشد و تعالی جامعه ضروری است و نشاط کم سبب می‌شود جامعه از پویایی به جامعه‌ای خشن تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه گفت: یکی از روش‌های ایجاد نشاط، بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها است که در راستای بازتولید «امیدواری اجتماعی» نیز نقش موثری در ایجاد نشاط خواهد داشت و از آنجایی که هنر نمایش به عنوان یک رسانه شناخته می‌شود، می‌توان با استفاده از ظرفیت هنرمندان گام بلندی در جهت ایجاد نشاط اجتماعی برداشت.

محمودی فر افزود: محورهای نخستین جشنواره تئاتر طنز شهرستان ساوه کارکرد طنز در آثار دفاع مقدس، توجه به معضلات و آسیب‌های اجتماعی، توجه به طنز در ادبیات و فرهنگ فولکلور و ویروس کرونا است.

وی عنوان کرد: در راستای حمایت از گروه‌های برگزیده نیز جوایز نقدی و غیرنقدی اهدا می‌شود و مهلت ارسال آثار نیز تا ۲۰ تیرماه امسال اعلام شده است.

برچسب‌ها ساوه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر اداره کل هنرهای نمایشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر ساوه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تئاتر اداره کل هنرهای نمایشی ایجاد نشاط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما، الهام زارع زاده اصفهانی دبیر اجرایی نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر درباره فراخوان این جایزه صحبت کرد.

سوال: از این جشنواره و ساختاری بگویید.
زارع زاده اصفهانی: ساختار جشنواره، رقابتی و ترویجی است که بخش رقابتی آن که با اعلام فراخوان، نشست خبری و رونمایی از پوستر (اعلان) برگزار شد.

سوال: محورهای این جشنواره چیست؟
زارع زاده: این جایزه در پنج بخش رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه و طرح داستان برگزار می شود و چون در اولین دوره آن هستیم، همه گروه های سنی با هر موضوعی می توانند در آن شرکت کنند.

سوال: این جایزه در سطح ملی برگزار می شود یا در سطح بین المللی؟
زارع زاده: در اولین دوره در سطح ملی برگزار می شود.

سوال: ارزیابی آثار ارسالی به چه صورتی انجام می شود؟
زارع زاده: با توجه به اینکه موضع جایزه داستان و بازآفرینی به صورت آزاد است، آثار دریافتی دسته بندی می شوند، سپس با انتخاب داوران ارزیابی خواهند شد.

سوال: در حال حاضر وضعیت داستان و قصه نویسی در کشور چگونه است؟
زارع زاده: نیازمان به داستان روزانه و روزمره است. از گفتگوهای عادی گرفته تا استفاده از فضای مجازی، تلویزیون، نمایش، فیلم، سریال، پویا نمایی و بازی ها که همگی دارای داستانی است و به تازگی کسب و کارهایمان هم برای خود داستانی دارند.

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم