Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@23:03:52 GMT

شاد پولی می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۴۴۴۵

شاد پولی می شود؟

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که از ابتدای تیرماه استفاده از سامانه شاد رایگان نیست و همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.

تعطیلی مدارس در شرایط کرونایی به این منظور نبود که آموزش تعطیل است، بلکه بعد از مدتی و بدون هیچ درنگی کلاس‌های آموزشی و مجازی هم برای دانش‌آموزان و هم برای دانشجویان راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با ادامه‌دار شدن شرایط و روند صعودی کرونا در کشور و تصمیم اتخاذشده مبنی بر ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و به منظور تداوم و پایداری یادگیری دانش‌آموزان و جلوگیری از ایجاد وقفه در آموزش آن‌ها، وزارت آموزش و پرورش کل کشور اقدام به راه‌اندازی اپلیکیشن "شاد" کرد.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- سال گذشته درباره دسترسی به سامانه شاد گفته بود که تلاش می‌کنیم مصوبات لازم برای رایگان شدن همیشگی این شبکه نیز اخذ شود. باوجود این، حسین فلاح جوشقانی -معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات-  روز دوشنبه، هفدهم خردادماه اعلام کرد: سامانه دانش‌آموزی شاد در طول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به منظور ارایه خدمات آموزشی به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار داشت، این سامانه از ابتدای تیر سال جاری رایگان نیست.

وی افزود: به جای ارایه خدمات سامانه شاد بصورت رایگان، سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی با بسته‌های رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا براساس آن دانش‌آموزان بتوانند به کلاس‌های درسی دسترسی پیدا کرده و خدمات آموزشی خود را دریافت کنند. سامانه مورد استفاده برای ارائه خدمات آموزشی دانش‌آموزان از سوی وزارت آموزش و پرورش تعیین می‌شود و وزارت ارتباطات نقشی در آن ندارد. تاکنون این وزارتخانه تمام توان خود را برای ایجاد دسترسی با کیفیت و مناسب به این سامانه‌ها از جمله سامانه شاد به کار گرفته است و از این پس هم با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، این همکاری را در قالب سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نحوه ارایه این سیم‌کارت‌ها گفت: طرح سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی با قابلیت‌های مختلف و بسته‌های مورد نظر در معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در حال تدوین است و با تکمیل فرایندهای مورد نیاز در این سیم‌کارت‌ها، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود. از اول تیرماه تعرفه استفاده از این سامانه همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.

این در حالی است که روز گذشته نیلوفر شرفی -مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد)- از استمرار شبکه شاد در تابستان خبر داده و گفته بود: دسترسی به شبکه شاد در سال گذشته براساس دستور رئیس جمهور رایگان بود و در حال حاضر نیز براساس «مصوبه مجلس شورای اسلامی» تا پایان سال ۱۴۰۰ این دسترسی رایگان اعلام شده است. بنابراین در صورتی که خدمت خاصی به صورت غیررایگان به دانش‌آموزان عرضه شود، این موضوع را شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانش آموزان سیم کارت ها دانش آموزی سامانه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز ارتباطات مردمی مساجد کشور در اسفند سال گذشته گفت: این مرکز با هدف سهولت در ارتباط دوسویه با فعالان مسجدی، رسیدگی به درخواست‌ها، مدیریت یکپارچه تماس‌ها و ... راه اندازی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: راه‌اندازی مرکز ارتباطات مردمی مساجد کشور با هدف سهولت در ارتباط دوسویه با فعالان مسجدی، رسیدگی به درخواست‌ها، مدیریت یکپارچه تماس‌ها و ارائه مشاوره‌های فرهنگی و هنری در حوزه مسجد با سرشماره 0218940 راه‌اندازی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، افزود: مرکز تماس یکی از روش‌های برقراری ارتباط توسط عموم مردم اعم از مجاورین و زائرین با متولیان و موثرین مساجد کشور است، لذا این مهم تنها در صورتی حاصل می‌شود که مخاطبان از خدمات ارائه شده از سوی سازمان ذیربط رضایت داشته و اطمینان حاصل کنند که بخش، سازمان یا حتی شخص ارائه‌کننده خدمات منطبق با نیاز آنها قابلیت سرویس‌دهی را دارا بوده و در صورت هرگونه سؤال، پیشنهاد و انتقاد می‌تواند در آسان‌ترین و سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کند.

وی اضافه کرد: دریافت انتقادات و پیشنهادات، پاسخگویی به موقع و در کمترین زمان ممکن و حل مسائل مطرح شده از سوی اقشار مختلف و اصحاب مسجد به همراه ارتقای سطح خدمات قابل ارائه از وضع موجود به وضع مطلوب بخشی از اهدافی است که در مرکز تماس اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام سمیری، تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این مرکز سهولت در ارتباط دو سویه و پاسخ دهی سریع به فعالان مسجدی و عموم مردم، پیگیری حل مسائل مطرح شده در کمترین زمان ممکن به صورت هدفمند، ارتقای سطح خدمات ارائه شده از وضع موجود به وضع مطلوب، راهنمایی مخاطبین جهت آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های مساجد پیرامونی خود، نظارت دو سویه از مسجد تا مرکز و بالعکس و بهبود تجربه، اعتماد و افزایش رضایتمندی مخاطبین است.

وی از جمله مزیت‌های این مرکز را تقویت ارتباطات بین بخشی و ارتباط مستقیم و بدون واسطه با فعالان مسجدی، استانداردسازی نظام رسیدگی به انتقادات و شکایات، پیشنهادات و حل مشکالت مطرح شده از سوی مخاطبین، توجه مضاعف به پاسخگویی در مقابل مطالبات مخاطبین از طریق استقرار فرآیندهای آسان و غیرپیچیده (رعایت امانت، سرعت و دقت در پاسخگویی)  نظارت مستمر و چند بعدی و ضبط و ذخیره مکالمات انجام شده جهت تحلیل و بررسی دانست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان، رویکردهای این مرکز را آگاهی‌بخشی، امیدآفرینی، انگیزه‌بخشی، تحول‌آفرینی، اثربخشی و اعتمادسازی عنوان کرد و ادامه داد: از جمله خدمات مرکز می‌توان به پاسخگویی برخط، رسیدگی به درخواست‌ها و نیازها، ایجاد حس اعتماد و بهبود تجربه، مدیریت یکپارچه و هوشمند تماس‌های دریافتی، یکپارچه‌سازی با سامانه بچه‌های مسجد، ارائه مشاوره‌های فرهنگی، هنری، تربیتی و محتوایی، مدیریت و نظارت متمرکز و ارائه گزارش های متنوع است.

وی با بیان اینکه مخاطبان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی، سامانه پیامکی و سامانه بچه‌های مسجد با این مرکز ارتباط بگیرند، گفت: سامانه تلفنی 8940-021 به عنوان شماره واحد برای مرکز ارتباطات مردمی مساجد کشور شناخته می‌شود، همچنین با این سرشماره پاسخگوی 30 تماس همزمان بوده و تماس‌های ورودی بی پاسخ نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام سمیری اظهار داشت: همچنین از طریق سامانه پیامکی 50008940 می‌توان علاوه بر دریافت انتقادات و پیشنهادات، امکان ارسال کد پیگیری برای موضوع مطروحه جهت اطلاع مخاطب از میزان مرتفع شدن مسئله و سایر اطلاعات مورد نیاز در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد و بر اساس این خدمت امکان ارتباط دو سویه به صورت پیامک با سر شماره 50008940 را برای مخاطبین فراهم می‌کند.

وی یاد آور شد: از طریق سامانه بچه‌های مسجد نیز امکان ارسال شکایات، انتقادها و پیشنهادها از طریق مرکز رسیدگی به شکایات که در کارتابل‌های اختصاصی اعضا و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری فراهم بوده و می‌توانند با ثبت درخواست خود با مرکز تماس در ارتباط باشند؛ همچنین امکان ارسال فرم درخواست‌ها از طریق صفحه اصلی سامانه بچه های مسجد برای عموم مردم نیز فراهم است. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • فهرست قیمت کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ + سایت و مدارک ثبت نام
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره در سامانه خودنویس | حق کمیسیون خودنویس چقدر است؟