Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:58:06 GMT

۱۹ خردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۴۶۹۰

۱۹ خردادماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

بر اساس اعلام مسوولان بهداشتی روند کاهش مبتلایان و فوتی های کرونا در کشور ادامه دارد ، این روند اگر چه امیدوارکننده است اما کاهش محسوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی ،هشداری برای صعودی شدن این ویروس است.

شرایط شکننده وضعیت شیوع کرونا هم اکنون بیش از هر زمان دیگری رعایت پروتکل های بهداشتی را به هموطنان یادآوری می کند چرا که تنها راه قطع زنجیره بیماری کشنده کووید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۹ اجتناب از دورهمی ها و رعایت فاصله اجتماعی است تا با واکسیناسیون اکثر جمعیت کشور،  شرایط به پایداری و مرگ و میرها کنترل و به صفر برسد.

البته در رابطه با تامین واکسن مورد نیاز کشور مدیر پروژه کارآزمایی واکسن ایرانی - کوبایی انستیتو پاستور ایران گفته که این موسسه تولید واکسن کرونا بر پایه « آدئونوویروس » یا « ناقل ویروسی » را هم در دست ساخت دارد.

واکسن هایی که بر پایه ناقل ویروسی ساخته می شوند ، به گونه ای اصلاح شده اند که نمی توانند تکثیر شوند. آدنوویروس دستورالعمل های ژنتیکی را به سلول های انسانی منتقل می کند و به آنها می گوید پروتئین ویروس کرونا ایجاد کنند. این کار سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با ویروس زنده کرونا آماده می کند.

پیش از این شرکت دارویی آسترازنکا ، اسپوتنیک روسیه و شرکت دارویی جانسون اند جانسون با استفاده از ناقل ویروسی واکسن تولید کرده بودند.احسان مصطفوی روز چهارشنبه در آیین آغاز تزریق دز دوم واکسن کرونای کنژوگه در ساری افزود که ساخت واکسن بر پایه آدئونو ویروس در انستیتو پاستور مراحل پیش بالینی خود را پشت سر گذاشته است و در آینده نزدیک وارد فاز یک کارآزمایی بالینی خواهد شد.

وی زمان مشخصی را برای این منظور اعلام نکرد ولی تاکید کرد : این واکسن کاملا از ابتدا تا انتها در انستیتو پاستور تولیدخواهد شد.

مدیر پروژه کارآزمایی واکسن ایرانی - کوبایی انستیتو پاستور ایران همچنین اعلام کرد که همزمان با کارآزمایی بالینی واکسن کنژوگه ، تولید انبوه آن هم با هدف گذاری تولید ماهانه  یک میلیون دز تا شهریور شروع شده است و و از اول مهر نیز ماهانه به تولید سه میلیون دوز خواهد رسید.

وی افزود : هر زمان نتایج مطالعه و اثربخشی ، کم خطری و یا بی خطری واکسن توسط مراجع ذیصلاح نهایی شود ، واکسن های تولید شده مورد استفاده عمومی قرار می گیرد.

مصطفوری با اعلام این که تزریق دوز دوم واکسن کنژوگه از چهارم خرداد در کشور شروع شد و تاکنون ۱۱ هزار نفر از ۲۴ هزار داوطلب دز دوم این واکسن را دریافت کرده اند ، گفت : دز دوم این واکسن از امروز در۲ دانشگاه بابل و دانشگاه مازندران در ساری آغاز شده است و هدف اصلی در فاز سوم این کارآزمایی بالینی بررسی اثر بخشی این واکسن نسبت به بیماری کووید ۱۹ است.

 واکسن ایرانی - کوبایی که هم اکنون در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد ، واکسنی نوترکیب با نام کنژوگه است که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است. این واکسن پس از گذراندن موفق فاز یک و دو، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی شده تا پس از تایید نهایی در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود.

آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان ها

روند کاهشی شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل که طی چند روز گذشته در مسیر نزولی قرار گرفته، همچنان ادامه دارد به طوری که شاخص بستری و فوتی کرونا در این استان به پایین‌ترین ارقام ۲ ماه اخیر رسید.

در ادامه وضعیت نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل، شمار مبتلایان جدید کووید.۱۹ در این استان به ۲۳ نفر تنزل کرده که ۹۸ نفر پایین تر از بالاترین آمار ثبت شده در ۲ ماه قبل است.

همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، شمار مبتلایان بستری همزمان در این استان نیز از ۶۳۳ نفر در پنجم اردیبهشت ماه با ۴۶۴ نفر کاهش، به ۱۶۹ فرد بستری در شبانه‌روز گذشته رسیده است.

شمار جان‌باختگان روزانه کرونا در استان اردبیل نیز روند کاهشی را طی می‌کند به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان، مجموع فوتی‌های کووید.۱۹ در این استان طی ۱۵ گذشته به یک هزار و ۸۰۳ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، کاهش آمار فوتی، بستری‌های جدید و همزمان مبتلایان کرونا در مراکز درمانی این استان طی ۲ هفته اخیر را چشمگیر خواند و گفت: شیوع موج چهارم بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل که از نیمه فروردین ماه آغاز شده بود، طی روزهای اخیر روند نزولی به خود گرفته و در وضعیت مهار قرار گرفته است.

در همین راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ بندی شهرستان‌های استان کرمانشاه را اعلام کرد که براساس این گزارش شهرستان پاوه در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب، سرپل دهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، گیلانغرب و جوانرود در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و روانسر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.  

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فوت ۲ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در شبانه‌روز گذشته، گفت: مجموع جانباختگان در این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به یک هزار و ۸۷۰ نفر رسیده است.

همچنین ۱۴۵ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۲۹ هزار و ۸۰۹ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۴۲ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه شناسایی شدند و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۳۹ هزار و ۳۵۶ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان فوت کرد و بر این اساس از ابتدای شیوع این ویروس تعداد جانباختگان این بیماری در استان به یکهزار و ۱۰۴ نفر رسید.

طبق اعلام این کمیته، با ترخیص ۲۲ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۱۰ هزار و ۵۴۳ نفر رسید.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط سامانه ماسک وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های استان سمنان در وضعیت نارنجی و شهرستان های میامی، آرادان و سرخه در وضعیت زرد قرار دارند.

در همین رابطه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد:پنج مبتلای ویروس کرونا در ۲۴ساعت گذشته فوت کردند و شمار جان باختگان این ویروس در هرمزگان به یکهزار و ۳۱۶ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: هم اکنون ۵۳۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که حال ۲۱ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

وی افزود: در حال حاضر کرونای انگلیسی بیشتر از دیگر گونه ها در هرمزگان شیوع یافته و متاسفانه جوانان و نوجوانان را به شدت درگیر می کند و در صورت بی توجهی این گروه ها به رعایت پروتکلهای بهداشتی، باید منتظر افزایش بیشتر آمار ابتلا و فوتی ها در استان باشیم.

نوروزیان با بیان اینکه هم اکنون شاهد وضعیت بسیار نگران کننده ای در هرمزگان هستیم، گفت: در حاضر وضعیت در شهرستان های بندرعباس، میناب و بندرلنگه بحرانی است که نتیجه بی توجهی به پروتکلهای بهداشتی، برگزاری تجمع و دورهمی های خانوادگی و انجام سفرهای غیرضروری است.

خبر خوب دیگر اینکه شهرستان گناباد در خراسان رضوی هم از نظر وضعیت کرونایی نارنجی شد و هم اکنون هیچ شهرستانی در این استان در وضعیت قرمز نیست.

بر اساس اطلاعات نرم‌افزار ماسک، هفته گذشته تنها شهرستان گناباد در استان خراسان رضوی از نظر کرونایی قرمز بود که با کاهش تعداد مبتلایان، این شهرستان هم تغییر رنگ داد و نارنجی شد.
هم اکنون هشت شهرستان مشهد، بینالود، نیشابور، سبزوار، کاشمر، درگز، قوچان و گناباد در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
استان خراسان رضوی با احتساب شهرستانهای جدید، هم اکنون دارای ۳۳ شهرستان است.

در همین راستا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند تعداد مبتلایان کرونا در خراسان رضوی کاهشی است اما این استان هنوز در دامنه موج چهارم کرونا قرار دارد.

دکتر مهدی قلیان اول افزود: هم اکنون ابتلای به کرونا در استان خراسان رضوی روند کاهشی را طی می کند اما کاهش تعداد مبتلایان خیلی کند است.
وی اضافه کرد: روز گذشته ۱۸۷ بیمار جدید کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شدند که بدین ترتیب کل بستری شدگان کرونا در استان به  ۸۳۰ نفر رسید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۲۲۰ بیمار کرونایی نیز در بخشهای مراقبت های ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند و تعداد فوتی های روزانه به  ۱۰ تا ۱۵ نفر کاهش یافته است.
قلیان افزود: تعداد مبتلایان سرپایی مراجعه به مراکز منتخب کرونا به هزار و ۷۰۰ نفر در روز کاهش یافته است در حالی که در اوج بیماری  این تعداد روزانه بیش از چهار هزار نفر بود.
وی ادامه داد: خطر شیوع موج جدید بیماری به ویژه نوع ویروس هندی آن از جنوب و جنوب شرقی کشور وجود دارد و امیدواریم این اتفاق در خراسان رضوی رخ ندهد.

از سوی دیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از فوت سه بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد گفت: با احتساب فوتی‌های جدید، مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا از ابتدا تاکنون به یک هزار و ۱۱۱ نفر رسید.

مجید شیرانی افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۲ نفر بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد آزمایش ۳۴ بیمار بستری و ۷۵ بیمار سرپایی مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲۸ بیمار مبتلای قطعی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری است که از این تعداد ۲۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار شهرستان کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی (خطر زیاد) شیوع کرونا قرار دارند.

خبر دیگر اینکه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در شبانه‌روز گذشته از ۴۲۷ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کووید ۱۹ ، ۱۰۲ بیمار جدید به این ویروس در استان شناسایی شدند

ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد ۱۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و ۸۹ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۹۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

این مسوول گفت: در شبانه‌روز گذشته یک بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داد.

از خوزستان خبر رسیده که احتمال قرمز شدن وضعیت کرونایی برخی شهرهای خوزستان وجود دارد و رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: احتمال آن وجود دارد که وضعیت کرونا در برخی شهرهای این استان دوباره به حالت قرمز برگردد.

دکتر سیدمحمد علوی اظهار داشت: بعد از چند روز که روند کاهشی بیماری در خوزستان، شتاب خوبی داشت اکنون قدری از شیب کاهش بیماری کاسته شده که این موضوع احتمال شکننده بودن وضعیت را نشان می دهد.

وی افزود: اگرچه تعدادی از مردم استان را واکسینه شدند ولی تا زمانی که واکسیناسیون کل افراد جامعه انجام نشود، وضعیت شکننده است بنابراین تنها راه عبور از موج بیماری، رعایت پروتکل های بهداشتی است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با فوت ۶ مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یکهزار و۳۸۰ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت:با افزوده شدن ۳۴۱ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۳۹ هزار و ۸۱۲نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۲۷۲ بیمار حاد تنفسی و ۱۵۶ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

از استان مرکی خبر رسیده که رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اراک اعلام کرد : بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی شبانه‌روز اخیر، ۱۴۸ مورد ابتلای جدید کووید ۱۹ در استان مرکزی شناسایی شده است.

دکتر سید «محمد جمالیان»  افزود:  ۲۸ نفر از این بیماران به‌دلیل وخامت حال در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و  مراقبت و خدمات تخصصی درمانی دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد:  هیچ مورد فوتی‌ در شبانه روز اخیر از نقاط مختلف  استان مرکزی برای ویروس کرونا گزارش نشده است.  شمار جان باختگان ویروس کرونا در این استان تاکنون به ۲ هزار و ۱۳۲ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: چهار شهروند این استان طی شبانه روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و شمار جانباختگان به یکهزار و ۸۸۱ نفر رسیده است.

مریم کوشکی اعلام کرد: همچنین ۲۱۵ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۱۸ هزار و ۱۴۸ نفر رسید.

براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا هم اکنون سه شهرستان لرستان در وضعیت زرد و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان‌ها

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماران سرطانی با توجه به فرآیند تشخیص و درمان بیماری، مشکلی در تزریق واکسن کرونا ندارند.

دکتر علی قنبری مطلق افزود: بیماران سرطانی منعی برای تزریق واکسن کرونا ندارند و افرادی که شیمی درمانی و جراحی می کنند، باید یک هفته فاصله میان تزریق واکسن کرونا و شیمی درمانی یا جراحی داشته باشند.

وی اظهار داشت: بیمارانی که تحت پیوند مغز و استخوان قرار می گیرند نیز لازم است سه تا ۶ ماه میان تزریق واکسن کرونا و پیوند فاصله داشته باشند و ممنوعیتی برای تزریق این واکسن ندارند.

قنبری مطلق با بیان اینکه بیماران مبتلا به انواع سرطان با خیال آسوده می توانند واکسن بزنند، تصریح کرد: بیماران سرطانی که به کرونا مبتلا می شوند بیشتر در معرض آسیب ها، عوارض و بستری در بیمارستان و مرگ و میر هستند و باید پروتکل های بهداشتی را بطور کامل رعایت کنند.

در همین رابطه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تا کنون با اجرای مرحله کارآزمایی بالینی در مجموع مرحله اول ودوم پنج هزارو ۸۴۰ واکسن کوبایی ایرانی (کنژوگه) به افراد واجد شرایط و منتخب در این استان تزریق شده است.

دکتر محمد رضا صائینی افزود: تاکنون ۲ هزارو ۸۴۰  نفر از جامعه هدف در زنجان در مرحله دوم فاز سوم واکسن پاستور را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم فاز سوم کارآزمایی، واکسن پاستور و کوبا بر سه هزار داوطلب زنجانی جامعه هدف در حالی تزریق شده که تا کنون عارضه جدی ثابت شده ای از تزریق مرحله اول فاز سوم گزارش نشده است.

همچنین مسوول پایگاه واکسیناسیون بیمارستان امید مشهد گفت: تاکنون سه هزار و ۶۸۰ بیمار سرطانی و صعب العلاج در این بیمارستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وحید صلاحدید افزود: تزریق واکسن کرونا برای بیماران سرطانی و صعب العلاج، اوتیسم و نقص سیستم ایمنی از ۲۸ اسفند پارسال در بیمارستان امید مشهد در حال انجام است.
وی اضافه کرد: نوبت دوم واکسن کرونا برای بیماران سرطانی نیز از ۲۵ فروردین ماه شروع شده است و تاکنون ۲ هزار و ۱۵۶ بیمار سرطانی نوبت دوم را دریافت کرده اند.
سوپروایزر (مسوول) پایگاه واکسیناسیون بیمارستان امید مشهد گفت: در اوایل، بیماران سرطانی از تزریق واکسن سینوفارم استقبال نمی کردند ولی پس از آن میزان مراجعات بالا رفت.
صلاحدید، پذیرایی از بیماران و رصد و کنترل آنان پس از تزریق واکسن به لحاظ عوارض تابعه را از جمله  خدمات ارائه شده به بیماران سرطانی که واکسن دریافت کردند عنوان کرد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکنون ۴۱ هزار و ۷۰۰ بیمار بابلی واکسن کرونا را دریافت کردند که از این تعداد سه هزار نفر واکسن تولید مشترک ایران و کوبا بوده است.

دکتر سید فرزاد جلالی در حاشیه تزریق دز دوم واکسن کنژوگه افزود : همچنین تاکنون چهار هزار و ۱۶۶ نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و بقیه در روزهای آینده دریافت خواهند کرد.

وی گفت : امروز ۱۹ خرداد دز دوم از فاز سوم واکسیناسیون مشترک ایران -کوبا در شهرستان بابل و در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل آغاز شد و طی آن در مرحله صبح پنج نفر از همشهریان دز دوم را دریافت کردند و تا پایان امروز ۱۵۶ نفر دوز دوم را دریافت خواهند کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین گفت که یک توقف  ۱۰ روزه در ارسال محموله‌های واکسن به کشور ایجاد شد که علت آن تعلل کشورهای ارسال کننده بوده است.

وی افزود : این تاخیر بدان معنا نیست ما کمبود واکسن در آینده خواهیم داشت ، لذا تمام زیر ساخت های ما برای انجام واکسیناسیون به محض رسیدن واکسن ها آماده است.

گزارش کرونایی استان ها 

" کووایران برکت " حافظ سلامتی و نماد غرور ملی ایرانیان

تازه ترین آمار کرونایی در کشور

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۵۷ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۸۱ هزار و ۵۱۹ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (نوزدهم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ده هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۵۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۹۰ هزار و ۷۱۴ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۵۹۰ هزار و ۶۸۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. سه هزار و ۵۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۱ میلیون و ۶۵ هزار و ۴۵۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون چهار میلیون و ۲۸۱ هزار و ۲۶۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۷۰۶ هزار و ۶۹۵ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند.   مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به چهار میلیون و ۹۸۷ هزار و ۹۶۳ دوز رسید.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۷۴ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۷۴۴ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقای جنوبی که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها بسته خبری ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا علائم کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری ویروس کرونا واکسن کرونا بسته خبری ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا علائم کرونا بهداشت و سلامت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رییس دانشگاه علوم پزشکی انستیتو پاستور ایران کووید ۱۹ در این استان درمان و آموزش پزشکی پروتکل های بهداشتی دریافت کرده اند شبانه روز گذشته استان خراسان رضوی تزریق واکسن کرونا کارآزمایی بالینی بهداشتی و درمانی طی ۲۴ ساعت گذشته وضعیت نارنجی مراقبت های ویژه استان اردبیل بیماری کووید ۱۹ بیماران سرطانی تعداد مبتلایان مبتلا به کرونا کرونا در استان ویروس کرونا خدمات بهداشتی شمار مبتلایان واکسن کرونا وزارت بهداشت رعایت پروتکل درمانی استان وضعیت زرد جان باختگان بیمار مبتلا استان بستری بستری هستند استان سمنان شهرستان ها روند کاهشی شیوع کرونا قرار دارند شناسایی شد روند کاهش دوم واکسن شمار جان استان ها مشهد گفت واکسن ها نفر رسید هزار نفر هم اکنون بر اساس شده اند فوتی ها فاز سوم سه هزار دز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید

تازه‌ترین آمار جهانی واکسیناسیون، مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا امروز _جمعه دهم فروردین_ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق آخرین آمارهای جهانی، ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۳۷۹۳ نفری شمار مبتلایان به این ویروس، تاکنون به ۷۰۴ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۵۱۵ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان، با رشد ۲۹ نفری در یک روز، به ۷ میلیون و ۸ هزار و ۷۶۶ نفر رسیده است.

آمار بهبودیافتگان نیز به ۶۷۵ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۵۷۶ نفر رسیده است.

آمار مبتلایان ۱۰ کشور اصلی درگیر شیوع کرونا و ایران به شرح زیر است: (اعداد درون پرانتز تعداد مبتلایان جدید هر کشور است)

۱. آمریکا، ۱۱۱ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۲۱۳ نفر (۱۸۷۹ ابتلای جدید)

۲. هند، ۴۶ میلیون و ۳۴ هزار و ۲۲ نفر (۱۲۹ ابتلای جدید)

۳. فرانسه، ۴۰ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۶۰ نفر (بدون ابتلای جدید)

۴. آلمان، ۳۸ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۹۱۱ نفر (۱۶۵ ابتلای جدید)

۵. برزیل، ۳۸ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۲۲۱ نفر (بدون ابتلای جدید)

۶. کره جنوبی، ۳۴ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۸۷۳ نفر (بدون ابتلای جدید)

۷. ژاپن، ۳۳ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۵۷۲ نفر (بدون ابتلای جدید)

۸. ایتالیا، ۲۶ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۱۴۳ نفر (بدون ابتلای جدید)

۹. انگلستان، ۲۴ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۳۸۷ نفر (بدون ابتلای جدید)

۱۰. روسیه، ۲۴ میلیون و ۸۲ هزار و ۶۷۱ نفر (بدون ابتلای جدید)

۱۹. ایران، هفت میلیون و ۶۲۷ هزار و ۸۶۳ نفر (بدون داده جدید)

آمار ۱۰ کشور اول از لحاظ شمار جان‌باختگان ناشی از کرونا و ایران به شرح زیر است: (اعداد داخل پرانتز شمار جان‌باختگان جدید هر کشور است.)

۱. آمریکا، یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۸۳۱ نفر (۱۰ فوتی)

۲. برزیل، ۷۱۰ هزار و ۹۶۶ نفر (بدون فوتی)

۳. هند، ۵۳۳ هزار و ۵۴۳ نفر (۳ فوتی)

۴. روسیه، ۴۰۲ هزار و ۶۱۲ نفر (بدون فوتی)

۵. مکزیک، ۳۳۴ هزار و ۹۵۸ نفر (بدون فوتی)

۶. انگلستان، ۲۳۲ هزار و ۱۱۲ نفر (بدون فوتی)

۷. پرو، ۲۲۲ هزار و ۱۶۱ نفر (بدون فوتی)

۸. ایتالیا، ۱۹۶ هزار و ۴۴۶ نفر (بدون فوتی)

۹. آلمان، ۱۸۲ هزار و ۹۰۵ نفر (۹ فوتی)

۱۰. فرانسه، ۱۶۷ هزار و ۶۴۲ نفر (بدون فوتی)

۱۲. ایران، ۱۴۶ هزار و ۸۳۷ نفر (بدون داده جدید)

آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در جهان

طبق آخرین آمارهای جهانی درباره واکسیناسیون کرونا در جهان، ۱۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۳۳۲ واکسن کرونا در کشورهای مختلف تزریق شده است.

بر اساس این آمار، تعداد واکسیناسیون انجام‌شده در ۱۰ کشور اول با بیشترین دز تزریقی به شرح زیر است: (اعداد داخل پرانتز درصد واکسیناسیون کرونا به جمعیت کل است.)

۱. چین، سه میلیارد و ۴۹۱ میلیون و ۷۷ هزار دز (۹۱ درصد)

۲. هند، دو میلیارد و ۲۰۶ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۲۸ دز (۷۰ درصد)

۳. آمریکا، ۶۳۲ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۶۶۴ دز (۶۸ درصد)

۴. برزیل، ۴۸۴ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۲۷۱ دز (۸۳ درصد)

۵. اندونزی، ۴۴۴ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۱۳۰ دز (۶۴ درصد)

۶. ژاپن، ۳۸۱ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۶۲۷ دز (۸۲ درصد)

۷. بنگلادش، ۳۵۴ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۱۸۴ دز (۸۴ درصد)

۸. پاکستان، ۳۳۳ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۸۴ دز (۶۴ درصد)

۹. ویتنام، ۲۶۶ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۶۳ دز (۸۹ درصد)

۱۰. مکزیک، ۲۲۵ میلیون و ۶۳ هزار و ۷۹ دز (۶۵ درصد)

کد خبر 740129

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • خبرهای «پشت صحنه»، دهم فروردین
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • افتتاح پل تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید باقری تا خردادماه
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • خبرهای وزیر کشور درباره افزایش جرایم رانندگی، انتخابات الکترونیک و ...
  • شورای جهادگران کشور سوم خردادماه برگزار می‌شود