Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:34:10 GMT

فروش خدمات حملات سایبری شرکت صهیونیستی به عربستان

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۴۷۳۹

فروش خدمات حملات سایبری شرکت صهیونیستی به عربستان

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا این روزنامه نوشت، شرکت صهیونیستی «کوادریم» که متخصص در حملات سایبری است با دولت عربستان قراردادی را در این زمینه امضا کرده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد: این شرکت که در تکنولوژی و فن آوری تخصص دارد تلفن های همراه را هک کرده و اطلاعات آنها را استخراج می کند و نیز با کنترل کردن تلفن ها از راه دور از صاحبان آن جاسوسی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کوادریم توسط سه صهیونیست  در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد که یکی از آنها افسر اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی بوده است .

این شرکت محصولات خود را حداقل تا همین اواخر از طریق یک شرکت قبرسی به نام «ان - ریچ» که به عنوان یکی از سهامداران این شرکت ثبت شده به بازار عرضه کرده است.

کوادریم به مشتریان خود نشان می دهد که این ابزار هک  یک ویروس است که متعلق به «ان- ریچ»  و به معنای «کنترل» است و می تواند  تلفن های همراه « iPhone» را بدون نیاز به ارسال لینک به  آنها هک کند. این در حالی است که  دارنده دستگاه «Android» باید یک بار لینکی که برای او فرستاده می شود را انتخاب کند تا هک کردن موبایل او  ممکن شود.

این ویروس قادر است تا هرگونه اطلاعات از جمله اطلاعاتی هم که از تلفن حذف شده است را استخراج کند مانند سرقت هر نوع اسناد از جمله عکس ، فیلم ، ایمیل ها ، پیام های واتس اپ یا تلگرام و غیره و علاوه بر این می تواند دوربین ، میکروفون و GPS را برای جاسوسی از نگهدارنده تلفن روشن کند.

هدف این شرکت از همکاری با شرکت قبرسی دور زدن نظارت وزارت امنیت صهیونیستی بر صادرات محصولات امنیتی است زیرا شرکت قبرسی تحت چنین نظارتی قرار ندارد و موظف به ثبت نام در وزارت امنیت به عنوان صادر کننده محصولات امنیتی نیست.

مارکر گفت: کوادریم خدمات خود را از سال ۲۰۱۹ به دولت سعودی ارائه داده و فناوری آن برای مقامات امنیتی که به بن سلمان وفادار هستند، شناخته شده است.

این روزنامه عبری افزود: بن سلمان که به هیچ عنوان حاضر نیست تا موقعیت او متزلزل شود، در سال ۲۰۱۷ صدها خانواده سلطنتی و نیز مخالفان سیاسی  به دستور وی بازداشت و شکنجه شدند.

مارکر افزود که بن سلمان در ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار مخالف سعودی ازفن آوری های  شرکت حملات سایبری صهیونیستی «NSO» استفاده کرده است.

این روزنامه به نقل از منابعی که با فن آوری های "کوادریم" آشنا هستند، گفت که این شرکت از سیستمی مشابه NSO استفاده نمی کند و از سوی دیگر قیمت محصولات آن در مقایسه با خدمات NSO ارزان تر است و تفاوت های مشخصی بین محصولات این دو شرکت وجود دارد و به همین دلیل عربستان خواستار استفاده از فن آوری های این شرکت است.

برچسب‌ها امنیت سایبری رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امنیت سایبری رژیم صهیونیستی امنیت سایبری رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات کنکور/ ۲۰ نفر دستگیر شدند

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فتا فراجا با اعلام شناسایی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه در حوزه کنکور گفت: از این تعداد ۸۰ مورد تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش مشرق، سردار " وحید مجید " با تشریح اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت آزمون های کنکور سراسری نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اظهار داشت: پرداخت و خبر داد : تعداد بیش از ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات آزمون سراسری شناسایی شده است .

وی افزود: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته، از ابتدای امسال پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی همه رده های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

این مقام ارشد پلیس سایبری ادامه داد : با انجام اقدامات اطلاعاتی ، عملیاتی و رصدهای تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات ، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده‌اند دستگیر و پرونده آنها به مراجع قضایی معرفی شد.

سردار مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم جهت شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا است، افزود: برابر رصدهای صورت گرفته و تحلیل روش های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است .

رئیس پلیس فتا فراجا خبر داد: تاکنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار ، کشف و ضبط شده است.

سردار مجید با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچ گونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نشده است، یکی از شگردهای این افراد را واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته عنوان نمود.

رئیس پلیس سایبری کشور خاطر نشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع نموده اند لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند.

این مقام مسئول گفت : در صورت مشاهده موارد مشکوک ؛ افراد می توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند .

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • فروش سوالات کنکور ترفند شیادان سایبری برای کلاهبرداری
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور
  • دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور و دستگیری ۲۰ متهم
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات کنکور/ ۲۰ نفر دستگیر شدند
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور