Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در ۵ روز آینده کماکان جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی در اغلب نقاط کشور حاکم است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور افزایش دما با روند کُند تدریجی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: امروز ۱۹ خرداد در برخی مناطق مازندران و گیلان بارش پراکنده داریم، همچنین و رگبار پراکنده و گاهی وزش باد شدید در برخی نقاط اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، گزارش شده است.

اصغری اظهار کرد: امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و برخی نقاط شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، همچنین در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان و منطقه زابل وزش باد شدید داریم که در برخی مناطق سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنجشنبه ۲۰ خرداد در برخی مناطق سواحل خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده داریم؛ روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اضافه کرد: در این راستا ذر استان هایی که ذکر شد احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و معابر، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی وجود دارد که توصیه می شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و در چرای دام ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه های موقت، در دستور کار باشد.

وی بیان کرد: امروز تا ۵ روز آینده در برخی مناطق نوار شرقی کشور و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل وزش باد شدید داریم که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

اصغری اظهار داشت: در سه روز آینده در مناطقی از خوزستان، ایلام و بوشهر وزش باد شدید داریم که در برخی نقاط با خیزش گرد و خاک و غبار آلود شدن هوا همراه است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۵ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد اصغری هواشناسی گرد و خاک کیفیت هوا هوای تهران گرما برخی مناطق وزش باد شدید برخی نقاط روز آینده پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی دو میلیون مرگ و میر در زلزله شدید تهران

حسین ایمانی جاجرمی گفت: «مسئله سوانح طبیعی، سیل، زلزله و خشکسالی برای ما باید مهم باشد و در هر تصمیم‌گیری لحاظ شود. اگر درک‌مان این است که مخاطرات طبیعی زندگی ما را تهدید می‌کند در هر تصمیم‌گیری باید این سوانح را در اولویت قرار دهیم، اما اگر زلزله شدید در تهران بیاید، باید شهر را به‌عنوان یک قبرستان بگذارید و دنبال یک جای دیگر باشید تا پایتخت درست کنید.»

به گزارش خبرآنلاین، او ادامه داد: «در زلزله شدید تهران کشتار تا ۲ میلیون نفر را عنوان می‌کنند. در این زلزله مرد‌ه ها خوشبختند چراکه مسئله اصلی زنده‌ها هستند، وقتی راه‌ها تخریب شده آیا امکان اسکان ۵ میلیون زلزله زده وجود داد؟»

این جامعه شناس بیان کرد: «مانور‌های آمادگی برای زلزله چه زمانی برگزار می‌شود؟ در زلزله کرمانشاه که در تهران هم احساس شد یک عده‌ای می‌گفتند برویم ورزشگاه آزادی و عده دیگری می‌گویند نه. مدیریت بحران وجود ندارد، البته نباید آن‌ها را ملامت کرد. ما یک زندگی پرریسک داریم. ما به‌خطر می‌خندیم. جامعه‌ای که امیدش به‌آینده را از دست بدهد کوتاه مدت فکر می‌کند. مشکل اینجاست. شما باید برای هزار سال دیگر فکر کنید. آمریکایی‌ها این کار را می‌کنند. عرب‌ها یاد گرفته‌اند به‌آینده فکر کنند. ما تصویری از آینده نداریم. داده‌های اجتماعی می‌گوید بخش عمده‌ای از مردم نسبت به‌آینده فکر نمی‌کنند. این‌ها هشدار است. شما می‌توانید به‌هشدار بی‌توجه باشید یا توجه کنید.»

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت
  • افزایش مرگ اروپایی‌ها بر اثر گرما
  • اوج بارندگی در این شهرها و استان ها در این هفته | روزهای پربارش در انتظار کشور
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روز‌های آینده در آبادان و خرمشهر
  • پیش‌بینی دو میلیون مرگ و میر در زلزله شدید تهران